Audi R8 Spyder - przód

Audi R8 to prawdziwy supersamochód z umieszczonym centralnie silnikiem V10. Ceny tego modelu zaczynają się od 738 500 zł. Poznaj szczegóły oferty.

Audi R8 drugiej generacji zadebiutowało na rynku w 2015 roku, a trzy lata później doczekało się niewielkiego odświeżenia. Opisywany model dzieli podzespoły z Lamborghini Huracan, a jego wyróżnikiem jest zamontowany centralnie, wolnossący silnik 5.2 V10, który w odmianie tylnonapędowej osiąga 570 KM, a w wariancie Quattro – 620 KM. Klienci mają do wyboru dwie wersje nadwoziowe – Coupe oraz Spyder.

NASZ SKLEP
Audi R8 Coupe - tył
Audi R8 Coupe

Audi R8 (2022) – wymiary, pojemność bagażnika

Audi R8 Coupe mierzy 442,9 cm długości, 194,0 cm szerokości (203,7 cm z lusterkami) i 123,6 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 265,0 cm. Bazowa pojemność przedniego bagażnika wynosi 112 litrów.

Audi R8 Spyder mierzy 442,9 cm długości, 194,0 cm szerokości (203,7 cm z lusterkami) i 124,2 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 265,0 cm. Bazowa pojemność przedniego bagażnika wynosi 112 litrów.

Audi R8 Spyder - bagażnik

Audi R8 (2022) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Audi R8 jest dostępne w dwóch wersjach silnikowych. Słabsza odmiana ma tylny napęd, a mocniejsza – napęd na cztery koła (Quattro). Poniżej prezentujemy dane techniczne Audi R8 Coupe, w nawiasach podane parametry modelu R8 Spyder (o ile się różnią).

Silniki benzynowe:

  • R8 Performance FSI (5.2 V10; 570 KM, 550 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową S tronic i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 3,7 (3,8) s, prędkość maksymalna: 329 (327) km/h, średnie zużycie paliwa: 12,6-12,9 (13,5-13,8) l/100 km
  • R8 Performance FSI quattro (5.2 V10; 620 KM, 580 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową S tronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 3,1 (3,2) s, prędkość maksymalna: 331 (329) km/h, średnie zużycie paliwa: 12,9-13,1 (13,8-13,9) l/100 km
Audi R8 Coupe - silnik
Silnik 5.2 V10 FSI

Nowe Audi R8 (2022) – wyposażenie i ceny

Na liście wyposażenia standardowego Audi R8 znajdziemy m.in.:

  • 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, 5-ramienne, czarne, z oponami 245/35 R19 (przód) i 295/35 R19 (tył) – dla wersji RWD
  • 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, 5-ramienne, w optyce matowego tytanu, polerowane, z oponami 245/35 R19 (przód) i 295/35 R19 (tył) – dla wersji quattro
  • Śruby zabezpieczające koła przed kradzieżą
  • Zestaw naprawczy do opon
  • Zestaw narzędzi samochodowych
  • Hamulce ceramiczne z zaciskami w kolorze niebieskim – dla wersji quattro
  • Zawieszenie sportowe
  • Klimatyzacja automatyczna
  • Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera (z funkcją dezaktywacji dla fotela pasażera)
  • Czujnik kontrolny zapięcia pasów bezpieczeństwa dla fotele kierowcy
  • System kontroli ciśnienia w oponach
  • Funkcja start/stop z systemem rekuperacji
  • Elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego
  • Audi parking system plus (przód i tył)
  • Autoalarm fabryczny
  • Kluczyk komfortowy
  • Czujnik deszczu
  • Czujnik zmierzchowy świateł
  • Reflektory LED
  • Światła do jazdy dziennej LED
  • Tylne światła LED (z dynamicznymi kierunkowskazami dla wersji quattro)
  • Obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze nadwozia – dla wersji RWD
  • Obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze Titanium – dla wersji quattro
  • Górne osłony wlotów powietrza Side blades w kolorze czarny Mythos, dolne osłony w kolorze nadwozia – dla wersji RWD
  • Boczne osłony wlotów powietrza Side blades z karbonu – dla wersji quattro
  • Układ wydechowy: pojedyncze, trapezowe końcówki po lewej i prawej stronie w kolorze czarnym z połyskiem – dla wersji quattro
  • Windshott (osłona przeciwwietrzna) – dla modelu R8 Spyder
  • Tylny spojler
  • Szyba przednia termoizolacyjna
  • Wielofunkcyjna kierownica sportowa, obszyta skórą, 3-ramienna, spłaszczona u dołu, z dodatkowymi przyciskami funkcyjnymi – engine start/stop i Audi drive select
  • Rozszerzony zestaw elementów wnętrza w kolorze czarnym
  • Aplikacje dekoracyjne w kolorze antracytu (lakier Eloxal) – dla wersji RWD
  • Aplikacje dekoracyjne elementy górne Carbon Atlas – dla wersji quattro
  • Podsufitka materiałowa
  • Tapicerka skórzana Feinnappa (z ozdobną stebnówką dla wersji quattro)
  • Sportowe fotele przednie, regulowane elektrycznie i pneumatycznie – dla wersji RWD
  • Kubełkowe fotele przednie Audi exclusive z ograniczoną funkcją elektrycznej regulacji – dla wersji quattro
  • Podgrzewane fotele przednie
  • Pedały oraz podparcie pod lewą nogę ze stali nierdzewnej – dla wersji quattro
  • Pakiet Oświetlenie wnętrza w technice LED – oświetlenie przestrzeni wokół nóg po stronie kierowcy i pasażera, podświetlone kieszenie w drzwiach, podświetlona listwa przycisków na konsoli środkowej dla lepszej orientacji przestrzennej, oświetlenie komory silnika
  • Lusterko wewnętrzne bezramkowe, z automatyczną funkcją przeciwoślepieniową
  • Lusterka zewnętrzne, ogrzewane, elektrycznie regulowane i składane, z automatyczną funkcją przeciwoślepieniową po obu stronach
  • Lusterko po stronie kierowcy, asferyczne
  • Lusterko zewnętrzne po stronie pasażera, convex
  • Audi virtual cockpit z 12,3-calowym wyświetlaczem
  • System multimedialny MMI radio plus – dla wersji RWD
  • System multimedialny MMI navigation plus – dla wersji quattro
  • Audi music interface – dla wersji quattro
  • Gniazdo AUX-IN i funkcja ładowania USB
  • Złącze Bluetooth
  • Cyfrowy odbiór stacji radiowych
  • Audi sound system – obejmuje wzmacniacz 5-kanałowy oraz zestaw pięciu głośników, w tym głośnik centralny, łączna moc 140W

Poniżej prezentujemy wyjściowe ceny poszczególnych wersji silnikowych:

  • Audi R8 Coupe V10 performance RWD – od 738 500 zł
  • Audi R8 Coupe V10 performance quattro – od 993 500 zł
  • Audi R8 Spyder V10 performance RWD – od 865 900 zł
  • Audi R8 Spyder V10 performance quattro – od 1 120 800 zł

Wszystkie wersje są objęte 3-letnią gwarancją (pierwsze 2 lata bez limitu kilometrów, trzeci rok z maksymalnym całkowitym przebiegiem 90 000 km).

Więcej na temat Audi R8:

Audi R8 Coupe V10 performance quattro – pierwsza jazda

Audi R8 Coupe V10 performance quattro – nasz test

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj