BMW M5 Competition - dynamiczne

BMW przedstawiło oficjalne zdjęcia topowego BMW M5 Competition. Ma o 25 KM więcej od standardowego M5, jeszcze lepiej się prowadzi, a z zewnątrz poznamy go po czarnych elementach nadwozia.

Znamy już parametry najnowszego BMW M5 we wzmocnionej odmianie Competition. Mocarną limuzynę nadal napędza 4,4-litrowe V8 w technologii BMW M TwinPower Turbo, jednak producent nieco go „podkręcił”, uzyskując rezultat 625 KM i 750 Nm momentu obrotowego. Moc dostępna jest w przedziale 1800-5800 obr./min – to o 200 obr./min większy zakres niż w standardowym M5. Pierwsze 100 km/h topowe M5 osiąga już po upłynięciu 3,3 s, a jeśli poczekamy dodatkowe 7,5 s, pędzimy już 200 km/h (w „zwykłym” M5 ten czas wynosi 11,1 s). Silnik połączono z 8-biegową skrzynią automatyczną BMW M Steptronic z trzema trybami jazdy (Comfort, Sport, Sport Plus) wybieranymi przełącznikiem na dźwigni zmiany biegów.

BMW M5 Competition - dynamiczne
BMW M5 Competition przyspiesza do 200 km/h w 0,3 s szybciej od standardowej M5.
BMW Me Competition - pas przedni
Dwukolorowe felgi i polakierowane na czarno „nerki” odróżniają M5 Competition od standardowego M5.
BMW M5 Competition - wydech
Układ wydechowy M Sport z rurami wydechowymi w czarnym chromie należy do wyposażenia standardowego M5 Competition. Jego dźwięk można zmieniać przyciskiem.

BMW nie tylko wyostrzyło charakterystykę silnika M5 Competition. Producent zapewnia, że dzięki zastosowaniu ulepszonych mocowań jednostki napędowej poprawiło się przekazywanie mocy do układu napędowego, a także precyzja prowadzenia samochodu podczas pokonywania zakrętów. Niemały wpływ na to ma również seryjny napęd na cztery koła BMW M xDrive z aktywnym tylnym mechanizmem różnicowym M Differential, przenoszącym moment obrotowy na koło o lepszej przyczepności. Jeśli komuś przeszkadza wszędzie czuwająca elektronika, może ją wyłączyć i przejść w tryb napędu wyłącznie na tylną oś. Zmiany nastąpiły również w zawieszeniu. Nowe M5 Competition obniżono o 7 mm, zwiększono kąt pochylenia jego przednich kół oraz usztywniono sprężyny na obu osiach pojazdu.

BMW M5 Competition - deska rozdzielcza
Jak to w BMW, jakość materiałów i obsługa multimediów stanowią klasową czołówkę.
BMW M5 Competition - felga
Standardowo BMW M5 Competition porusza się na oponach 275/35 R20 z przodu i 285/35 R20 z tyłu.

Z zewnątrz nowe BMW M5 Competition wyróżniają czarne, błyszczące elementy nadwozia (grill, „skrzela” w przednich błotnikach, lusterka, dolna część tylnego zderzaka) i dwukolorowe, 20-calowe felgi ze stopów lekkich. W środku o tym, z jaką wersją ma się do czynienia, przypomina kierowcy grafika „M Competition”, wyświetlana na zegarach po przekręceniu kluczyka.

BMW M5 Competition - dynamiczne
BMW M5 Competition jest najmocniejszym seryjnie produkowanym BMW w historii.

BMW M5 i M5 Competition – dane techniczne

BMW M5 BMW M5 Competition
Silnik V8, 4395 cm³, biturbo V8, 4395 cm³, biturbo
Moc 600 KM przy 5600-6700 obr./min 625 KM przy 6000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 750 Nm od 1800 do 5600 obr./min 750 Nm od 1800 do 5800 obr./min
Przyspieszenie 0-100/0-200 km/h 3,4/11,1 s 3,3/10,8 s
Prędkość maksymalna 250/305 km/h* 250/305 km/h*

*opcjonalny pakiet M Driver’s