BMW M4 Competition Cabrio (2021)

Najnowsze BMW M4 Cabrio ma miękki składany dach, napęd na cztery koła xDrive i przyspiesza do „setki” w 3,7 s. Dowiedz się więcej o tym aucie.

Do tej pory BMW serii 4 w najmocniejszej wersji oznaczonej literą M występowało tylko jako coupe, a klienci zainteresowani zakupem auta z otwartym nadwoziem musieli zadowolić się „skromnym” M440i (374 KM, 0-100 km/h w 4,9 s). Jednak już niedługo się to zmieni, ponieważ w lipcu do produkcji trafi M4 Competition Cabrio – idealny samochód dla osób, które chcą poczuć wiatr we włosach, ale nie zamierzają rezygnować ze doskonałych osiągów.

Z zewnątrz nowe BMW M4 Competition Cabrio od słabszych odmian wyróżnia się ostrzejszą stylizacją nadwozia. Przeprojektowany przedni zderzak zyskał większe wloty powietrza, natomiast zwieńczeniem tylnego jest rozbudowany dyfuzor z podwójnym wydechem, zapewniającym wyjątkową ścieżkę dźwiękową. Ponadto „eMka” otrzymała wydatne progi, mocno poszerzone nadkola oraz wyloty powietrza w przednich błotnikach.

W porównaniu do poprzednika największą nowością jest zastosowanie miękkiego składanego dachu, którego dodatkową zaletę stanowi niska masa – jest o ok. 40% lżejszy od dotychczasowego, trzyczęściowego hardtopu. Można go otwierać i zamykać w czasie jazdy, a cały proces trwa zaledwie 18 sekund. Co więcej, nawet po opuszczeniu dachu do dyspozycji pozostaje 300-litrowy bagażnik (o 80 l większy niż w poprzedniku), natomiast jego bazowa pojemność to 385 l.

BMW M4 Competition Cabrio (2021)

Nowe BMW M4 w wersji Cabrio jest oferowane wyłącznie w topowej specyfikacji Competition z napędem na wszystkie koła xDrive. Oznacza to, że „sercem” opisywanego auta jest 6-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 3,0 l, który dostarcza 510 KM oraz 650 Nm i współpracuje z 8-biegową przekładnią M Steptronic z układem Drivelogic. Taki zestaw zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,7 s, z kolei 200 km/h pojawia się na liczniku po 13,1 s od startu. Prędkość maksymalna standardowo jest ograniczona do 250 km/h, ale z opcjonalnym pakietem M Driver można podnieść limit do 280 km/h.

BMW M4 Competition Cabrio (2021)

Bawarski producent ujawnił już polskie ceny prezentowanego modelu. Nowe BMW M4 Competition Cabrio z napędem xDrive zostało wycenione na 480 900 zł, co oczywiście stanowi jedynie wstęp do dalszej konfiguracji. Wspomniany pakiet M Driver wymaga 11 100 zł dopłaty i obejmuje m.in. voucher na 1-dniowy trening BMW M Driving Experience na torze wyścigowym. Interesująco prezentuje się także pakiet M Race Track za 63 100 zł, który zawiera m.in. węglowo-ceramiczne hamulce, kute felgi oraz karbonowe fotele kubełkowe i pozwala obniżyć masę auta o 25 kg.

Zobacz również:

BMW M4 Competition kontra Porsche 911 Carrera – test

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here