Dziennikarze brytyjskiego magazynu Car porównali nowe BMW M4 Competition i Porsche 911 Carrera. Poznaj ich werdykt.

Choć wygląd nowego BMW M4 budzi kontrowersje, to jednak do osiągów bawarskiego coupe trudno mieć jakiekolwiek zastrzeżenia. W wersji Competition pod jego maską znajdziemy 6-cylindrowy, podwójnie turbodoładowany silnik o pojemności 3,0 litra, dostarczający 510 KM i 650 Nm. W przekazywaniu mocy na tylne koła pośredniczy 8-biegowy automat.

Dzięki takiej konfiguracji nowe M4 Competition osiąga „setkę” w 3,9 s od startu, natomiast jego prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h (do 290 km/h z pakietem M Driver). Na polskim rynku ceny tego modelu zaczynają się od 438 900 zł.

W omawianym porównaniu rywalem dla najmocniejszego BMW serii 4 jest podstawowe Porsche 911 Carrera. Do napędu „dziewięćset jedenastki” służy 6-cylindrowy bokser 3.0 biturbo, który rozwija 385 KM oraz 450 Nm i współpracuje z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK. Tylnonapędowe 911 Carrera przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,0 s (z pakietem Sport Chrono), a jego prędkość maksymalna wynosi 293 km/h. Za testowane Porsche trzeba zapłacić obecnie minimum 528 000 zł.

Jak widać, pomimo sporej różnicy w mocy, osiągi obydwu aut są bardzo zbliżone. Redaktorzy brytyjskiego miesięcznika Car postanowili sprawdzić, który samochód okaże się szybszy na prostej:

Skoro wiemy już, kto zwyciężył w wyścigu na 1/4 mili, warto obejrzeć cały test nowego BMW M4 Competition i Porsche 911 Carrera:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here