NowościAktualnościBMW M3 i BMW M4 z napędem xDrive – nowy poziom osiągów

BMW M3 i BMW M4 z napędem xDrive – nowy poziom osiągów

Dzięki napędowi na cztery koła xDrive najnowsze BMW M3 oraz M4 przyspieszają do „setki” o 0,4 sekundy szybciej od wersji tylnonapędowych. Sprawdź szczegóły.

„Zwykłe” BMW M3 ma pod maską 6-cylindrowy, rzędowy silnik 3.0 biturbo (480 KM, 550 Nm), który jest połączony z 6-biegową, ręczną skrzynią, a moc trafia w całości na tylne koła. Wariant M3 Competition z tej samej jednostki „wyciska” 510 KM i 650 Nm, a w przekazywaniu momentu obrotowego na tył pośredniczy 8-biegowy automat. Słabsza wersja przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 s, a mocniejsza – w 3,9 s. Identycznymi parametrami legitymują się BMW M4 i M4 Competition.

BMW M3 i BMW M4

Już w lipcu na rynku zadebiutują topowe modele M3 Competition i M4 Competition z napędem M xDrive i 8-stopniową przekładnią Steptronic M z układem Drivelogic w standardzie. Puryści mogą oczywiście argumentować, że „prawdziwe M3 powinno być tylnonapędowe”, jednak fakty mówią same za siebie: lepsza przyczepność to lepsze przyspieszenie. Dlatego pierwsze w historii BMW M3 z napędem na wszystkie koła jest również tym najszybszym – do „setki” rozpędza się w zaledwie 3,5 s.

Jak to wszystko działa? System M xDrive ściśle współpracuje z aktywnym mechanizmem różnicowym M, specjalnym układem kontroli trakcji M oraz układem DSC (dynamiczną kontrolą stabilności). Siła napędowa jest bezstopniowo i w pełni adaptacyjnie rozdzielana pomiędzy osiami za pomocą elektroniczne sterowanego sprzęgła wielotarczowego w przekładni rozdzielczej.

BMW M3 i BMW M4
Kute obręcze kół Double Spoke w kolorze Jet Black w rozmiarze 19 cali na przednich i 20 cali na tylnych kołach (opony 275/35 R19 z przodu oraz 285/30 R20 z tyłu) należą do wyposażenia seryjnego.

Jednak jak przystało na BMW z logiem M na pokrywie bagażnika, system M xDrive preferuje tylną oś, a w czasie normalnej jazdy to właśnie na tylne koła przekazywana jest cała moc. Dopiero gdy zbliżają się one do granicy przyczepności, dołączają się przednie koła. Ponadto kierowca będzie mógł dodatkowo wpłynąć na pracę napędu wybierając jeden z trzech trybów: 4WD, 4WD Sport lub 2WD. Ten ostatni jest dostępny dopiero przy całkowicie wyłączonym DSC i pozwala na jazdę w kontrolowanym poślizgu.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji