Bawarski producent przedstawił nowe BMW serii 4 Cabriolet z miękkim dachem. Wygląda tak dobrze, że można mu wybaczyć ogromne „nerki”. Sprawdź, ile kosztuje nowy kabriolet BMW.
Miejmy to już za sobą: tak, BMW serii 4 w wersji z otwartym dachem także otrzymało sporych rozmiarów „nerki”, identyczne jak w coupe, które poznaliśmy przed wakacjami. Jeśli ktoś zastanawia się po co zastosowano tak dużą atrapę chłodnicy, producent z Monachium ma gotową odpowiedź. Napęd ma spore zapotrzebowanie na chłodzenie, a większy grill zapewnia odpowiedni dopływ powietrza do silnika.
Jednak zapomnijmy na chwilę o kontrowersyjnych „nerkach” i spójrzmy na nowy model z różnych perspektyw. Wówczas chyba każdy przyzna, że ten samochód świetnie się prezentuje i ma zgrabną sylwetkę, zarówno ze złożonym, jak i rozłożonym dachem. To właśnie ten element zasługuje na szczególną uwagę.
Bawarscy inżynierowie postanowili wyposażyć serię 4 Cabriolet w panelowy miękki dach, który jest aż o 40% lżejszy od metalowego, stosowanego w poprzedniku. Postarano się również, aby nowe poszycie zapewniało wysoki komfort akustyczny i termiczny, co w przypadku tego typu rozwiązania nie jest wcale takie oczywiste.
W porównaniu z wersją Coupe, konstrukcja auta jest zauważalnie sztywniejsza. To zasługa wzmocnionych progów oraz dodatkowych, charakterystycznych dla kabrioletów usztywnień i nowej aluminiowej płyty wzmacniającej.
Nowe BMW serii 4 Cabriolet – dane techniczne, moc, zużycie paliwa
Ręcznej skrzyni biegów nie dostaniemy nawet w podstawowym 420i – standardem jest 8-stopniowy „automat”. Topowa odmiana benzynowa i wszystkie wersje wysokoprężne zostały wyposażone w układ mild hybrid z instalacją 48V.
Silniki benzynowe:
- 420i Cabrio (184 KM, 300 Nm) z 8-biegową skrzynią automatyczną Steptronic i tylnym napędem, przyspieszenie: 8,2 s, prędkość maksymalna: 236 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,7-6,1 l/100 km
- 430i Cabrio (258 KM, 400 Nm) z 8-biegową skrzynią automatyczną Steptronic i tylnym napędem, przyspieszenie: 6,2 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,0-6,4 l/100 km
- M440i xDrive Cabrio (374 KM, 500 Nm) z 8-biegową skrzynią automatyczną Steptronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie: 4,9 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,9-7,4 l/100 km
Silniki wysokoprężne:
- 420d Cabrio (190 KM, 400 Nm) z 8-biegową skrzynią automatyczną Steptronic i tylnym napędem, przyspieszenie: 7,6 s, prędkość maksymalna: 236 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,2-4,5 l/100 km
- 430d Cabrio (286 KM, 650 Nm) z 8-biegową skrzynią automatyczną Steptronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie: 5,9 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,6 l/100 km
- M440d xDrive Cabrio (340 KM, 700 Nm) z 8-biegową skrzynią automatyczną Steptronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie: 5,1 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,3 l/100 km
Nowe BMW serii 4 Cabriolet – wyposażenie i ceny
Na liście wyposażenia seryjnego znajdziemy m.in.:
- 3-strefową klimatyzację automatyczną,
- system ostrzegania przed kolizją czołową z uruchomieniem hamulców,
- system ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu z naprowadzaniem na pas z asystą kierowania,
- Park Distance Control z czujnikami parkowania z przodu i z tyłu,
- BMW Operating System 7 z wyświetlaczem centralnym o przekątnej 10,25 cala, pozwalający na integrację smartfonów z systemem Apple CarPlay oraz Android Auto,
- elektrycznie regulowane sportowe fotele przednie z automatycznie wysuwanymi i chowanymi podajnikami pasów bezpieczeństwa,
- tapicerkę skórzaną Vernasca wraz z ogrzewaniem foteli,
- skórzaną kierownicę sportową.
BMW ujawniło już ceny niektórych wersji:
- BMW 420i Cabrio – od 216 900 zł
- BMW 430i Cabrio – od 239 900 zł
- BMW M440i xDrive Cabrio – od 338 900 zł
- BMW 420d Cabrio – od 231 900 zł
Nowe BMW serii 4 Cabriolet pojawi się na rynku w marcu 2021 r. Nieco dłużej przyjdzie nam czekać na warianty 430d (lipiec 2021 r.) oraz M440d xDrive (listopad 2021 r.), dlatego ich ceny pozostają póki co nieznane.