NowościPremieryNowy Volkswagen Passat B9 (2024) – oficjalne zdjęcia i informacje

Nowy Volkswagen Passat B9 (2024) – oficjalne zdjęcia i informacje

Światło dzienne ujrzał dzisiaj Volkswagen Passat B9. Nowy model urósł, zyskał nowe silniki i będzie oferowany wyłącznie jako kombi. Dowiedz się więcej na temat tego auta.

Dziś miała miejsce światowa premiera kolejnego wcielenia Volkswagena Passata. Dziewiąta generacja tego auta występuje już tylko w odmianie Variant, czyli kombi. Nowy model powstał na zmodernizowanej platformie MQB evo, z której korzystają także wciąż czekające na swój debiut Tiguan oraz Skody Superb i Kodiaq. Przekonajmy się, co do zaoferowania ma Volkswagen Passat B9.

VW Passat B9 (2024)

Volkswagen Passat (2024) – nadwozie, wymiary

Nowy Volkswagen Passat B9 mierzy 491,7 cm długości, 185,2 cm szerokości i 150,6 cm wysokości, a jego rozstaw osi to 284,1 cm. W porównaniu z poprzednikiem opisywane auto jest o 14,4 cm dłuższe i o 2,0 cm szersze. Odległość między osiami zwiększyła się o 5,0 cm, natomiast wysokość właściwie się nie zmieniła. Projektanci nie zdecydowali się na radykalne zmiany w wyglądzie nowego modelu, stawiając raczej na stylistyczną ewolucję zamiast rewolucji. Przedstawiony dziś samochód przypomina nieco elektrycznego ID.7, a jego lekkie, gładkie linie sprawiają, że jest to najbardziej opływowy Passat w historii – współczynnik oporu powietrza Cd wynosi tylko 0,25.

VW Passat B9 (2024)

Volkswagen Passat (2024) – wnętrze, bagażnik

Większe rozmiary zewnętrzne nowego Passata przekładają się na bardziej przestronną kabinę i pojemniejszy bagażnik. Z wydłużonego o 5 cm rozstawu osi w pełni skorzystają osoby podróżujące na tylnych siedzeniach, które mają o tyle właśnie więcej miejsca na nogi. Wspomniany już kufer pomieści 690 litrów bagażu (+40 l w porównaniu z wcześniejszym modelem), a po złożeniu oparcia kanapy jego możliwości przewozowe rosną do 1920 l (+140 l).

Kokpit został całkowicie przeprojektowany względem poprzedniej generacji. Kierowca ma przed sobą cyfrowe zegary z 10,25-calowym wyświetlaczem, z kolei centralne miejsce na desce rozdzielczej należy do ekranu dotykowego o przekątnej 12,9 cala lub 15 cali (zależnie od wybranej wersji). Całość działa oczywiście pod kontrolą najnowszego systemu multimedialnego MIB4. Na tunelu środkowym nie znajdziemy już dźwigni zmiany biegów – tak, jak w modelach z serii ID., kierunek jazdy wybiera się za pomocą przełącznika przy kierownicy.

Volkswagen Passat (2024) – silniki

Nowy VW Passat B9 będzie dostępny z szeroką paletą jednostek napędowych. W gamie modelu znajdziemy silniki benzynowe TSI i wysokoprężne TDI, jednostki eTSI z układem mild hybrid i 48-woltową instalacją elektryczną oraz hybrydy plug-in z zasięgiem ok. 100 km w trybie elektrycznym. Wszystkie wersje silnikowe będą łączone z dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG, a w ofercie znajdziemy odmiany z napędem na przednie oraz na wszystkie koła.

Silniki benzynowe:

  • 2.0 TSI (204 KM) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i przednim napędem
  • 2.0 TSI 4Motion (265 KM) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i napędem na wszystkie koła

Silniki benzynowe z układem mild hybrid 48V:

  • 1.5 eTSI (150 KM) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i przednim napędem

Silniki wysokoprężne:

  • 2.0 TDI (122 KM) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i przednim napędem
  • 2.0 TDI (150 KM) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i przednim napędem
  • 2.0 TDI 4Motion (193 KM) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i napędem na wszystkie koła

Napęd hybrydowy:

  • 1.5 TSI eHybrid (204 KM) z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową eDSG i przednim napędem
  • 1.5 TSI eHybrid (272 KM) z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową eDSG i przednim napędem

VW Passat B9 (2024)

Volkswagen Passat (2024) – cena

Klienci będą mieli do wyboru cztery poziomy wyposażenia – Passat, Business, Elegance oraz R-Line. Standardowa specyfikacja Volkswagena Passata B9 obejmie m.in. automatyczną klimatyzację, reflektory LED, tempomat adaptacyjny (ACC), asystenta zmiany pasa ruchu (Side Assist), czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamerę cofania. Nowy model pojawi się w sprzedaży w pierwszym kwartale 2024 roku, więc jeszcze za wcześnie, by mówić o konkretnych cenach. Można jednak spodziewać się, że wyjściowa kwota będzie przekraczać 150 000 zł.

1 KOMENTARZ

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji