Dziś miała miejsce światowa premiera Volkswagena Tiguan 3. generacji. Nowy model nadal będzie dostępny z silnikami spalinowymi. Dowiedz się więcej na temat tego auta.
Światło dzienne ujrzała dzisiaj trzecia generacja Tiguana. Podobnie jak przedstawiony w ubiegłym miesiącu Passat B9, przebojowy SUV Volkswagena został zbudowany na zmodernizowanej platformie MQB evo, a ponadto ma do zaoferowania jeszcze bogatsze wyposażenie, które obejmuje niedostępne wcześniej elementy, jak reflektory HD LED Matrix. Przekonajmy się, czym jeszcze wyróżnia się nowy Volkswagen Tiguan.
Volkswagen Tiguan (2024) – nadwozie, wymiary
Nowy Volkswagen Tiguan mierzy 455,1 cm długości, 183,9 cm szerokości i 168,0 cm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 268,1 cm. Oznacza to, że opisywany model jest o około 3 cm dłuższy od poprzednika, natomiast pozostałe wymiary w zasadzie się nie zmieniły. Nowego Tiguana nie da się pomylić z wcześniejszą generacją, pod względem stylistyki przypomina wspomnianego już Passata. Projektanci postawili na bardziej obłe kształty, przy okazji optymalizując przepływ powietrza wokół nadwozia. W efekcie współczynnik oporu zmniejszył się z 0,33 do 0,28.
Volkswagen Tiguan (2024) – wnętrze, bagażnik
Kokpit nowego Tiguana został opracowany od podstaw. Najważniejszym elementem deski rozdzielczej jest 15-calowy, centralny ekran dotykowy, który stanowi centrum zarządzania wszystkimi funkcjami pojazdu. Kierowca ma przed sobą cyfrowy zestaw wskaźników Digital Cockpit, a za dopłatą może mieć do dyspozycji także wyświetlacze head-up. Nowość stanowi również wielofunkcyjne pokrętło na tunelu środkowym, które może służyć do wyboru trybu jazdy, sterowania głośnością radia oraz zmiany koloru oświetlenia nastrojowego.
Biorąc pod uwagę prawie identyczne wymiary zewnętrzne, nie należy się spodziewać dużych różnic w przestronności kabiny między najnowszą a poprzednią generacją Tiguana. Producent podkreśla za to, że dodatkowe centymetry przełożyły się na większy bagażnik, którego pojemność wynosi teraz 652 litrów (o 37 litrów więcej). Warto również wspomnieć o opcjonalnych fotelach ergoActive Plus z pneumatyczną regulacją odcinka lędźwiowego w czterech kierunkach i funkcją masażu, które dodatkowo oferują możliwość programowania automatycznej aktywacji ogrzewania lub wentylacji foteli przy określonych temperaturach zewnętrznych.
Volkswagen Tiguan (2024) – silniki
Volkswagen nie podzielił się szczegółami dotyczącymi gamy silnikowej, ale można założyć, że będzie bardzo zbliżona do tej w nowym Passacie. Oznacza to, że paleta dostępnych jednostek napędowych obejmie silniki wysokoprężne TDI oraz benzynowe TSI i eTSI z układem mild hybrid 48V, a także hybrydy plug-in z zasięgiem ok. 100 km w trybie elektrycznym i możliwością szybkiego ładowania prądem stałym. Wszystkie wymienione warianty będą standardowo oferowane z dwusprzęgłową przekładnią DSG, a w ofercie znajdziemy zarówno wersje przednionapędowe, jak i wyposażone w napęd wszystkich kół 4Motion.
Silniki benzynowe:
- 1.5 TSI (150 KM) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i przednim napędem
- 2.0 TSI (204 KM) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i przednim napędem
- 2.0 TSI 4Motion (265 KM) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i napędem na wszystkie koła
Silniki benzynowe z układem mild hybrid 48V:
- 1.5 eTSI (150 KM) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i przednim napędem
Silniki wysokoprężne:
- 2.0 TDI (122 KM) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i przednim napędem
- 2.0 TDI (150 KM) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i przednim napędem
- 2.0 TDI 4Motion (193 KM) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i napędem na wszystkie koła
Napęd hybrydowy:
- 1.5 TSI eHybrid (204 KM) z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową eDSG i przednim napędem
- 1.5 TSI eHybrid (272 KM) z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową eDSG i przednim napędem
Volkswagen Tiguan (2024) – cena
Według zapowiedzi Volkswagen Tiguan w najnowszym wydaniu pojawi się w salonach sprzedaży w pierwszym kwartale przyszłego roku i wówczas powinniśmy poznać szczegółowy cennik tego modelu. Należy jednak nastawić się, że wyjściowa cena będzie na poziomie 160-170 tysięcy zł.
Ceny dobre mają kosmos to za tą cenę jest BMW X1 podstawa wszystko w temacie. Passat 210 tys tyle co Audi Merc C kombi.