UżywaneOpinieUżywany Lexus UX (od 2018 r.) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używany Lexus UX (od 2018 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Lexus UX to najmniejsza propozycja japońskiej marki i aż trudno uwierzyć, że jest na rynku od 2018 roku. Auto doczekało się już liftingu, więc warto zwrócić uwagę na oferty egzemplarzy używanych. Jakie są opinie o Lexusie UX?

Lexus UX to najmniejszy samochód marki i na pierwszy rzut oka trudno uwierzyć, że producent pozycjonuje go jako SUV-a. Auto wygląda tak, jakby było nieco większym hatchbackiem, a nie tradycyjnym crossoverem jak np. BMW X1 czy Mercedes GLB. Nie da się jednak zaprzeczyć, że auto prezentuje się po prostu dobrze i w odpowiedniej wersji jest bardzo atrakcyjne wizualnie. W końcu to Lexus, więc musi się wyróżniać, mimo bardzo niepozornych gabarytów. Wybór silników jest niewielki, ale Lexus i Toyota zdążyły nas do tego przyzwyczaić. Czy to źle? W zasadzie trudno jednoznacznie stwierdzić, ale skoro oferowany układ hybrydowy jest zarówno wystarczająco dynamiczny, jak i bardzo oszczędny, trudno mieć do tego jakiekolwiek zastrzeżenia. A jak jest we wnętrzu? Jakie są największe bolączki tego modelu?

Lexus UX - tył
Lexus UX ma bardzo charakterystyczną stylistykę. Tył wyróżnia się szeroką listwą LED.

Używany Lexus UX – wymiary, nadwozie

Spoglądając na auto od razu wiemy, że to Lexus. O ile większe modele (NX i RX) są do siebie nieco podobne, tak UX wyróżnia się specyficznymi nadkolami. Jest to widoczne szczególnie w wersjach z lakierowanymi nakładkami, choć również w odmianach z czarnymi elementami nadwozia zaostrzony przekrój nadkoli jest wyraźnie zauważalny. Zresztą całe nadwozie wygląda tak, jakby rzeźbiono je samurajskim mieczem. Przód, bok, tył, lusterka, linia okien – wszędzie jest coś, na czym można zawiesić oko. Szczególnie przednia część auta jest godna uwagi, z ogromnym grillem w kształcie klepsydry, ostro narysowanymi światłami z charakterystyczną sygnaturą LED wewnątrz oraz zderzakiem, w którym po liftingu pojawiły się pionowe atrapy wlotów powietrza. Tył z kolei zdominowany jest przez listwę LED biegnącą przez całą szerokość auta. Jeśli ktoś szuka auta o charakterystycznej stylistyce, Lexus UX jest zdecydowanie dobrym wyborem. Wymiary to 4495 mm długości, 1840 mm szerokości i 1520 mm wysokości. Rozstaw osi to 2640 mm.

Lexus UX - przód
Charakterystyczny grill w kształcie klepsydry jest nie do pomylenia z innym rozwiązaniem.

Używany Lexus UX – wnętrze, bagażnik

Wnętrze Lexusa UX od razu zdradza, że jest to pojazd klasy wyższej, o aspiracjach segmentu premium, przede wszystkim dzięki atrakcyjnej, eleganckiej stylistyce i świetnej jakości materiałom. Oprócz tego auto już w standardzie posiada funkcje, które obejmują dwustrefową klimatyzację i elektrycznie regulowane przednie fotele. Wrażenia można było jeszcze ulepszyć dzięki opcjom, takim jak podgrzewane i wentylowane przednie fotele, wyświetlacz przezierny i bardziej efektowne materiały. Chociaż tylne siedzenia nie są zbyt przestronne, ale biorąc pod uwagę fakt, że jest to auto z segmentu C-SUV, nie jest tak źle, jak można by się spodziewać. Niestety przestrzeń bagażowa jest skąpa i tutaj już nie ma na to wytłumaczenia – 377 litrów w konfiguracji 5-osobowej i 1194 litry po złożeniu oparć kanapy.

Każdy UX jest wyposażony w dotykowy system informacyjno-rozrywkowy, po liftingu również z bezprzewodowym Apple CarPlay i Android Auto. Jest także mobilny hotspot Wi-Fi i cztery porty USB. Małego Lexusa można było także wzbogacić o liczne opcje, które obejmują większy ekran dotykowy o przekątnej 12,3 cala , wbudowaną nawigację, bezprzewodowe ładowanie smartfona i wysokiej klasy system audio z ośmioma głośnikami. Warto szukać doposażonych wersji, aby czerpać jak najwięcej przyjemności płynącej z jazdy tym autem.

Używany Lexus UX – silniki

Lexus UX dostępny jest z dwoma silnikami benzynowymi (w tym jedna hybryda) oraz w wersji elektrycznej. Podstawą jest wersja 200 z silnikiem wolnossącym 2.0 o mocy 171 KM i momencie obrotowym 205 Nm. Auto z tym napędem rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,2 sekundy oraz osiąga 190 km/h. Średnie spalanie w tym przypadku to 5,8 l/100 km.

Lexus UX - silnik
Jednostka benzynowa to propozycja dla tych, którzy nie są przekonani do elektryfikacji nawet w hybrydowej postaci.

Alternatywą jest bardzo udana hybryda równoległa 250h, w której główną rolę gra silnik benzynowy 2.0, a moc systemowa układu to 184 KM. Osiągi są podobne tj. 8,5 sekundy do setki i 177 km/h prędkości maksymalnej, ale średnie spalanie zredukowano do 4,3 l/100 km.

Lexus UX - silnik
Wersja hybrydowa jest szczególnie godna uwagi. W mieście generuje znaczne oszczędności w zużyciu paliwa.

Jest również odmiana elektryczna o oznaczeniu 300e, która posiada silnik o mocy 204 KM i momencie obrotowym 300 Nm. Bateria trakcyjna i pojemności 54 kWh brutto pozwala na przejechanie ponad 300 kilometrów. Sprint do setki zajmuje 7,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 160 km/h.

Używany Lexus UX – opinie użytkowników

 Zalety 

„Fantastyczna wersja hybrydowa, zapewniająca dynamikę i niskie spalanie”.

„Całkiem przestronne, świetnie wyposażone i wykonane wnętrze”.

„Bardzo przyjemne prowadzenie, szczególnie w wersji F Sport”.

„Niezły stosunek wyposażenia i możliwości do ceny”.

 Wady 

„Szkoda, że pod maską nie ma mocniejszej wersji”.

„Wybór na rynku wtórnym jest niestety dość niewielki”.

„We wcześniejszych wersjach kiepski system info-rozrywki”.

„Pojemność bagażnika mocno rozczarowuje”.

Używany Lexus UX – awaryjność, typowe usterki

Lexus UX, mimo kompaktowych gabarytów, to raczej rodzinny SUV, więc przed zakupem warto sprawdzić, czy wszystkie siedzenia poruszają się i składają tak, jak powinny. Należy również sprawdzić nadwozie pod kątem zarysowań i wgnieceń, a koła pod kątem uszkodzeń powstałych od krawężników. Lexus UX to bardzo niezawodny samochód, więc wszelkie usterki, problemy etc. mogą wynikać z uszkodzeń mechanicznych lub nieprawidłowej eksploatacji. Lepiej już na wstępie eliminować takie modele i poszukać zadbanych egzemplarzy.

Lexus UX - ekran
System w wersjach przed liftingiem pozostawiał wiele do życzenia.

Używany Lexus UX – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Lexusie UX znajduje się na obudowie deski rozdzielczej z lewej strony (widoczne przez szybę czołową). Oprócz tego tabliczka z numerem VIN znajduje się na słupku środkowym po lewej stronie (pod drzwiami kierowcy).

Lexus UX - VIN

Używany Lexus UX – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 120 ogłoszeń dotyczących używanego Lexusa UX. Przykładowo egzemplarz z 2019 roku w wersji 250h z przebiegiem 55 000 kilometrów to koszt około 140 000 złotych. Za około 150 000 złotych znajdziemy egzemplarz z 2022 roku w wersji 200 i z przebiegiem 18 000 kilometrów.

Używany Lexus UX – podsumowanie

Lexus UX to ciekawa, choć mocno specyficzna propozycja na rynku kompaktowych SUV-ów premium. Niewielki bagażnik oraz skromny prześwit może być dla niektórych zbyt dużą niedogodnością, ale niskie spalanie, rewelacyjna niezawodność oraz nietuzinkowa stylistyka mogą przyciągnąć tych, którzy szukają interesującego i komfortowego auta nie tylko do miasta.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Lexusach:

Używany Lexus NX I (2014-2021) – opinie użytkowników

Używany Lexus CT (od 2010 r.) – opinie użytkowników

Lexus UX - bok

Lexus UX – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 449/184/154 cm
Rozstaw osi 264 cm
Pojemność bagażnika 377-1194 l
Lexus UX – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik 2.0 (200) 2.0 (250h) elektryczny (300e)
Pojemność 1987 cm³ 1987 cm³ 54 kWh
Paliwo benzynowy benz. + elektr. elektr.
Maks. moc 173 KM 184 KM 204 KM
Maks. moment 204 Nm 190 Nm 300 Nm
0-100 km/h 9,2 s 8,5 s 7,5 s
Prędkość maks. 190 km/h 177 km/h 160 km/h
Śr. zużycie paliwa/energii 5,8 l/100 km 4,3 l/100 km 17 kWh/100 km

Używany Lexus UX – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji