Średnie przebiegi aut 10 i 11 letnich 08

Średnio 200 tys. km przez 10 lat – tyle zwykle przejeżdżają w Niemczech najintensywniej eksploatowane samochody. Oto 20 rekordzistów, jeśli chodzi o przebiegi.

Ponad połowa importowanych do nas używanych samochodów pochodzi z Niemiec. Do najczęściej „ściąganych” w ubiegłym roku marek zalicza się Volkswagen, Opel i Audi, a po nich Ford, Renault, BMW, Peugeot i Citroen. Marzenia o nowoczesnym i wygodnym niemieckim samochodzie sprawiają, że Polacy mają „klapki na oczach” i ślepo wierzą w to, że w końcu trafią samochodową okazję z niewielkim przebiegiem. Patrząc na statystyki takich firm jak Niemiecki Urząd Dozoru Technicznego (TUV), ciężko w to uwierzyć. Sporządza on bowiem coroczne raporty niezawodności aut, które ustala na podstawie wniosków z przeprowadzanych na własnych stacjach przeglądów technicznych. Przy okazji pracownicy placówek skrzętnie odnotowują przebiegi badanych samochodów. Eksperci od TUV mają wobec tego „czarno na białym”, ile faktycznie przejechały odwiedzające ich auta. W efekcie powstał ranking modeli z najwyższymi przebiegami. W tym przypadku przyjrzymy się samochodom z najczęściej do nas sprowadzanej grupy wiekowej, czyli 10- i 11-letnim.

Zobacz także:

Pośród najintensywniej eksploatowanych aut przeważają marki niemieckie (Audi, Volkswageny, BMW, Mercedesy), choć rekordzistą zostało… Volvo. Dokładnie V70/XC70 trzeciej generacji, które wg danych TUV średnio przejeżdżają przez 10 lat 204 tys. km. Oczywiście nie oznacza to, że wokół tej wartości oscylują przebiegi wszystkich Volvo V70. Część z nich ma za sobą mniej (ok. 100 tys. km), a druga część o wiele więcej (300-400 tys. km). Podobnie z ulokowanym za nim Audi A6 C6 – w niemieckich ogłoszeniach można znaleźć samochody z przebiegami przekraczającymi pół miliona kilometrów. Trzecie miejsce Forda Galaxy również nie powinno dziwić: to auto wręcz stworzone do długich podróży autostradą, a do takowych niemiecka infrastruktura drogowa wyraźnie zachęca.

srednie-przebiegi-aut-10-i-11-letnich

Auto z małym przebiegiem: co najprawdopodobniej będzie w nim wymagać interwencji?

W pierwszej 20. samochodów z największymi przebiegami wytypowano 10-/11-letnie modele mające za sobą średnio od 150 tys. km w górę. W zestawieniu nie brakuje innych minivanów, jak i limuzyn klasy średniej i wyższej (głównie niemieckich), SUV-ów oraz modeli kompaktowych. Jedno jest pewne: chcąc kupić któryś z tych aut, nie nastawiajmy się, że będzie miało tyle przejechane co w polskim ogłoszeniu, i to niezależnie od rodzaju zasilania. U nas wciąż dużym problemem pozostaje proceder masowego kręcenia liczników. Potwierdzają to również inne zestawienia prawdziwych przebiegów używanych, np. podobny ranking ADAC.

Warto obejrzeć – Skoda Octavia z przebiegiem 940 000 km (film)

Oceny czytelników
[Głosów: 8 Średnia: 3.6]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here