Prawie perfekcja w EA888 Gen.3B

EA888 Gen.3B
EA888 Gen.3B

2015 rok przyniósł kolejny przełom w jednostkach TSI/TFSI EA888, jednak tym razem przekonstruowano jedynie mocniejszego 2.0 TSI/TFSI. Zmodernizowano go na tyle, że spalaniem niewiele odbiega od znacznie mniejszych 1.4 TSI. W Gen.3B (bo tak go nazwano) zmniejszono zawory dolotowe, obniżono wysokość komór spalania i wprowadzono pracę w cyklu Millera, obniżając straty silnika o 8% i tym samym zwiększając jego wydajność. Silnik dopracowano na tyle, że nie słychać o jakichkolwiek problemach, które by ich dotykały.

 

Jak rozpoznać poszczególne generacje silników EA888?

„Felerny” model EA888 Gen.2 poznamy po czterech wtryskiwaczach paliwa i braku fazatora na wałku wydechowym. W 2008 roku pojawiły się ich odmiany ze zmiennymi fazami rozrządu (ale jedynie dla wałka dolotowego), jednak oznaczenie (Gen.2) nie zmieniło się. Poprawiony silnik Gen.3 ma już fazatory rozrządu na obu wałkach i trafił do pierwszych aut w połowie 2011 roku. Aktualna jednostka (Gen.3B) montowana jest od września 2015 roku, a najłatwiej ją rozpoznać po plastikowej misce olejowej.

Pewny wybór

Dopracowane silniki serii EA888 (Gen.3 i 3B) są jeszcze młode i zważywszy na to, w jakich autach są montowane, nie każdego na nie stać. Niemniej taka inwestycja zmniejszy późniejsze koszty eksploatacji (także na paliwie), a przede wszystkim oszczędzi nerwów.

Oceny czytelników
[Głosów: 78 Średnia: 3.6]