UżywaneNajlepsze używane auta japońskie za 20 tys. zł - UŻYWANE

Najlepsze używane auta japońskie za 20 tys. zł – UŻYWANE

Kwota 20 tysięcy złotych wystarczy na zakup nieźle utrzymanego japońskiego kompakta, młodego auta miejskiego lub nawet SUV-a. Zaznaczamy, że atrakcyjne wersje nadwoziowe lub silnikowe mogą się różnić ceną.

Za określoną w tej części kwotę możemy przebierać w ok. 10-letnich autach kompaktowych, nieco młodszych miejskich lub „japończykach” klasy średniej/SUV-ach z pierwszej połowy lat dwutysięcznych. W znacznej części opisywanych samochodów budżet odnosi się do egzemplarzy z początkowych lat produkcji, co nie znaczy, że zawsze będą już „zajechane” i generujące koszty. Auta japońskich producentów często trafiają do prywatnych nabywców, którzy o nie dbają i nie robią takich przebiegów jak samochody francuskie lub niemieckie. Prawdziwą okazją jest Nissan Micra K13 – auto nudne, ale gwarantujące bezstresowe poruszanie się z punktu A do punktu B.

Oto 10 propozycji z Japonii do 20 tys. zł.

1 Mitsubishi Lancer VIII (roczniki 2007-2008)

Polecany silnik: 1.8 MIVEC

Standardowy Lancer jest kompaktem wyróżniającym się przestronnym wnętrzem i ponadprzeciętnym poziomem niezawodności. Na dobrą sprawę eksploatacja sporej części egzemplarzy ograniczała się do wymiany oleju i filtrów. Początkowo auto oferowano tylko jako sedan. Dwa lata po debiucie dołączył hatchback i jego ceny startują od 23 000 zł. Oprócz wyczynowego Evo, Lancera oferowano z trzema silnikami benzynowymi i trzema dieslami. W żądanym przedziale cenowym wybór ogranicza się do benzynowego 1.8 i diesla 2.0 Di-D, który w rzeczywistości jest awaryjną konstrukcją Volkswagena z pompowtryskiwaczami (2.0 TDI PD). W 2010 roku zastąpił go 1.8 Di-D. Lancer, podobnie jak inne „japończyki”, nieco rdzewieje, np. na połączeniach gwintowych nadwozia.

Mitsubishi Lancer VIII – dane techniczne: silniki benzynowe

Silnik 1.5 16V 1.6 MIVEC  1.8 MIVEC  2.0 Turbo
Pojemność 1499 ccm 1590 ccm 1798 ccm 1998 ccm
Paliwo benz. benz. benz. turbo benz.
Maks. moc 109 KM 117 KM 140 KM 295 KM
Maks. moment 143 Nm 154 Nm 176 Nm 366 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,6 s 10,7 s 9,8 s 5,4 s
Prędkość maks. 189 km/h 191 km/h 192 km/h 242 km/h
Śr. zużycie paliwa 7,4 l/100 km 5,5 l/100 km 6,6 l/100 km 10,5 l/100 km

Mitsubishi Lancer VIII – dane techniczne: silniki Diesla

Silnik 1.8 DID 1.8 DID 2.0 DID
Pojemność 1798 ccm 1798 ccm 1968 ccm
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 116 KM 150 KM 140 KM
Maks. moment 300 Nm 300 Nm 310 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,2 s 10,1 s 9,7 s
Prędkość maks. 193 km/h 204 km/h 207 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,8 l/100 km 5,1 l/100 km 6,4 l/100 km

2 Honda Jazz III (roczniki 2009-2010)

Polecany silnik: 1.4 i-VTEC

Jazz ma wymiary auta miejskiego, ale w środku ilością miejsca zawstydza niektóre kompakty. Funkcjonalność zwiększa system Magic Seats, umożliwiający m.in. uniesienie siedziska tylnej kanapy. Jakość użytych w środku materiałów zasługuje na piątkę: w Jazzach niekiedy trudno odgadnąć przebieg, bo wnętrze wygląda jak nowe. Silniki? Tylko dwa benzynowe: 90-konny 1.2 i 100-konny 1.33. Oba całkiem żwawo napędzają auto i w razie potrzeby są naprawdę oszczędne. Zastosowano w nich łańcuch rozrządu i układ zmiennych wzniosów zaworów. Outsiderem jest hybrydowy wariant IMA. W nim silnik elektryczny jedynie wspomaga spalinowy i jazda wyłącznie „na prądzie” nie jest możliwa. Sporo egzemplarzy jeździło u prywatnych właścicieli, dlatego w przypadku Hondy można liczyć na bardzo dobry stan utrzymania i względnie nieduży przebieg.

Honda Jazz III – dane techniczne

Silnik 1.2  1.4 i-VTEC  1.33 Hybrid
Pojemność 1198 ccm 1339 ccm 1339 ccm
Paliwo benz. benz. benz. + elektr.
Maks. moc 90 KM 100 KM 102 KM
Maks. moment 114 Nm 127 Nm 121+78 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,6 s 11,4 s 12,3 s
Prędkość maks. 177 km/h 182 km/h 175 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,3 l/100 km 5,5 l/100 km 4,5 l/100 km

3 Suzuki SX4 (roczniki 2009-2010)

Polecany silnik: 1.6 16V

Przez pokrewieństwo z bliźniaczym Fiatem Sedici w tym modelu można liczyć na tanie części zamienne. Suzuki nie wymaga częstych wizyt w warsztacie. Ma proste zawieszenie (układ McPhersona z przodu i belka z tyłu) i opcjonalnie nawet napęd na cztery koła (dołączany na tył) – wszystkie te elementy dzielnie się spisują, nawet na drogach słabej jakości. Pięciodrzwiowy SX4 nie zajmuje dużo miejsca, ale i nie zabierze na pokład dużo pakunków: bagażnik ma pojemność 270 l. W 2008 roku wprowadzono sedana, który jest w Polsce całkowitym rodzynkiem. W tym modelu można polecić każdy silnik, może poza rzadkim dieslem 1.6. W przypadku 1.9 DDiS kwota 20 tys. zł będzie się ograniczać do starszych roczników niż 2010. Większego 2.0 DDiS czasami trapi problem zużywającej się uszczelki pompy oleju.

Suzuki SX4 – dane techniczne

Silnik 1.6 16V 1.6 16V 1.6 DDiS 1.9 DDiS 2.0 DDiS
Pojemność 1586 ccm 1586 ccm 1560 ccm 1910 ccm 1956 ccm
Paliwo benz. benz. turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 107 KM 120 KM 90 KM 120 KM 135 KM
Maks. moment 145 Nm 156 Nm 215 Nm 280 Nm 320 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,7 s 10,1 s 12,5 s 10,5 s 10,1 s
Prędkość maks. 180 km/h 185 km/h 175 km/h 190 km/h 195 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,2 l/100 km 6,8 l/100 km 4,5 l/100 km 5,3 l/100 km 5,9 l/100 km

4 Honda Accord VII (roczniki 2003-2004)

Polecany silnik: 2.0

Ta generacja Accorda „trzyma” cenę ze względu na wciąż nowoczesny wygląd – starsi o 1-2 lata poprzednicy są nawet dwa razy tańsi. Niestety, problem korozji nie omija także tego modelu, mimo że produkcję przeniesiono z powrotem do Japonii. Do wyboru dwie wersje nadwoziowe: sedan i kombi. Ta druga sprawia wrażenie wyjątkowo długiej. I rzeczywiście taka jest, z tym że nie odczuwa się tego w środku ani podczas pakowania bagażnika. Jeśli Honda, to w „benzynie”, a najlepiej 2.0/155 KM lub usportowiony Type-S (2.4/190 KM). Przez wysokoobrotowy charakter trzeba się przygotować na podwyższone zużycie oleju. Diesel 2.2 i-CTDi ma gorsze osiągi i wcale nie jest oszczędny.

Honda Accord VII – dane techniczne

Silnik  2.0  2.4 2.2 i-CTDi
Pojemność 1998 ccm 2354 ccm 2204 ccm
Paliwo benz. benz. turbodiesel
Maks. moc 155 KM 190 KM 140 KM
Maks. moment 190 Nm 223 Nm 340 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,6 s 7,6 s 9,4 s
Prędkość maks. 220 km/h 227 km/h 210 km/h
Śr. zużycie paliwa 7,7 l/100 km 9,0 l/100 km 5,4 l/100 km

5 Mazda 2 III (roczniki 2008-2010)

Polecany silnik: 1.3 MZR

Pokrewieństwo z Fordem Fiestą daje gwarancję znalezienia części zamiennych, a zastosowanie udanych silników Diesla produkcji PSA – znikome spalanie przy zachowaniu wysokiej trwałości. Mowa o jednostkach 1.4 MZ-CD i 1.6 MZ-CD, które tak naprawdę znamy jako 1.4 i 1.6 HDi. Zdarzają się z nich wycieki oleju i problemy z filtrem DPF, ale niektóre auta sprzed 2010 roku go nie mają. Benzyniaki 1.3 i 1.5 MZR również zadowalają się niewielkimi ilościami paliwa. Czasami brudzi się w nich moduł przepustnicy, co skutkuje falującymi obrotami silnika. Radzimy unikać odmian trzydrzwiowych – później ich nie odsprzedamy.

Mazda 3 III – dane techniczne: silniki benzynowe

Silnik 1.3 MZR 1.3 MZR FL  1.3 MZR  1.5 MZR
Pojemność 1349 ccm 1349 ccm 1349 ccm 1498 ccm
Paliwo benz. benz. benz. benz.
Maks. moc 75 KM 84 KM 86 KM 102 KM
Maks. moment 119 Nm 121 Nm 122 Nm 133 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,9 s 13,6 s 12,9 s 10,4 s
Prędkość maks. 168 km/h 172 km/h 172 km/h 188 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,1 l/100 km 5,1 l/100 km 6,9 l/100 km 5,8 l/100 km

Mazda 2 III – dane techniczne: silniki Diesla

Silnik 1.4 MZ-CD 1.6 MZ-CD 1.6 MZ-CD
Pojemność 1399 ccm 1560 ccm 1560 ccm
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 68 KM 90 KM 95 KM
Maks. moment 160 Nm 212 Nm 205 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 15,5 s 12,0 s 11,5 s
Prędkość maks. 162 km/h 170 km/h 175 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,3 l/100 km 4,1 l/100 km 4,2 /100 km

6 Nissan Micra K13 (roczniki 2012-2014)

Polecany silnik: 1.2

Jazda Micrą nie wywołuje nadzwyczajnych emocji, ale jej eksploatacja na dłuższą metę okazuje się nadzwyczaj spokojna, a usterki unieruchamiające auto praktycznie w ogóle się nie zdarzają. Silnikowo nie mamy wyboru – pozostaje 3-cylindrowa jednostka 1.2 o mocy 80 KM lub 98 KM po doładowaniu kompresorem mechanicznym. Słabsza odmiana w zupełności wystarczy, zwłaszcza że Micra ma miękkie zawieszenie i hamulce o średniej skuteczności. Podczas jazdy miejskiej nie odczuwa się hałasu wynikającego z oszczędności na wyciszeniu kabiny, ale tanie plastiki na desce rozdzielczej są trudne do zaakceptowania. Model nie jest szczególnie poszukiwany, stąd można trafić na atrakcyjnie wyceniony młody rocznik.

Nissan Micra K13 – dane techniczne

Silnik  1.2  1.2 DIG-S
Pojemność 1198 ccm 1198 ccm
Paliwo benz. benz. kompr.
Maks. moc 80 KM 98 KM
Maks. moment 110 Nm 142 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,7 s 11,3 s
Prędkość maks. 170 km/h 180 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,0 l/100 km 5,0 l/100 km

7 Nissan Note I (roczniki 2009-2010)

Polecany silnik: 1.4

Note jest optymalnym autem dla rodziny mieszkającej w mieście – ma niewielkie wymiary, ale wysoko poprowadzona linia dachu daje w środku dużo miejsca na głowy. Nie brak w nim funkcjonalnych rozwiązań, takich jak przesuwana tylna kanapa, schowek pod siedziskiem fotela pasażera lub stoliki dla pasażerów z tyłu. W Note diesle ograniczają się do 1.5 dCi. Początkowo problemów w nich przysparzał układ wtryskowy, ale uporano się z nimi przy okazji modernizacji silnika w 2010 roku (moc 90 KM). „Dorzucono” również filtr DPF, ale okazuje się elementem bezobsługowym. Benzyniaki o prostej konstrukcji bez problemu można wyposażyć w instalację gazową. Piątą achillesową modelu jest stukająca kolumna kierownicza, mimo że w wielu autach wymieniono ją na gwarancji.

Nissan Note I – dane techniczne

Silnik  1.4  1.6 1.5 dCi 1.5 dCi DPF 1.5 dCi
Pojemność 1386 ccm 1598 ccm 1461 ccm 1461 ccm 1461 ccm
Paliwo benz. benz. turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 88 KM 110 KM 86 KM 90 KM 103 KM
Maks. moment 128 Nm 153 Nm 200 Nm 200 Nm 240 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,1 s 10,7 s 13,0 s 12,8 s 11,1 s
Prędkość maks. 165 km/h 183 km/h 168 km/h 168 km/h 180 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,3 l/100 km 6,6 l/100 km 4,9 l/100 km 4,2 l/100 km 5,1 l/100 km

8 Toyota Yaris II (roczniki 2008-2009)

Polecany silnik: 1.3 VVT-i

Z zewnątrz Yaris drugiej generacji nieco urósł względem poprzednika, ale nadal jest sporo krótszy od swoich rywali. Odbija się to na niewielkim bagażniku, ale można go łatwo powiększyć składając lub przesuwając tylną kanapę. Ten model przyzwoicie zabezpieczono przed korozją, choć pojawiają się już purchle na tylnej klapie i pod maską. Gamę silnikową nieco okrojono. Bazowy 1.0 ma już 3 cylindry, tym samym ucierpiała kultura ich pracy. Więcej przyjemności z jazdy zapewni 1.3 VVT-i i późniejszy Dual VVT-i. Dochodzą słuchy, że w tym drugim osadza się nagar w głowicy, jeśli użytkuje się go tylko w mieście. Diesel 1.4 D-4D w 2008 roku wyposażono w filtr cząstek stałych.

Toyota Yaris II – dane techniczne

Silnik 1.0 VVT-i 1.3 VVT-i 1.3 Dual VVT-i 1.8 TS 1.4 D-4D
Pojemność 998 ccm 1298 ccm 1329 ccm 1798 ccm 1364 ccm
Paliwo benz. benz. benz. benz. turbodiesel
Maks. moc 69 KM 87 KM 100 KM 133 KM 90 KM
Maks. moment 93 Nm 121 Nm 132 Nm 173 Nm 190 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 15,7 s 11,5 s 11,7 s 9,3 s 10,7 s
Prędkość maks. 155 km/h 170 km/h 175 km/h 194 km/h 175 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,4 l/100 km 6,0 l/100 km 5,1 l/100 km 7,2 l/100 km 4,5 l/100 km

9 Toyota Auris I (roczniki 2007-2009)

Polecany silnik: 1.6 VVT-i

Ceniony kompakt, który wolno traci na wartości. Ewenementem jest możliwość wyboru aż trzech rodzajów zasilania: benzyna, olej napędowy lub napęd hybrydowy. Odmiana Hybrid ma zespół napędowy przejęty z Priusa III generacji i cechuje się niemal całkowitą bezawaryjnością. Z tego też powodu jest wyraźnie droższa od „standardowych” Aurisów. Dla oszczędnych i akceptujących powolną jazdę polecamy silnik 1.4, zarówno VVT-i, jak i D-4D. Dalej w gamie silnikowej napotkamy jednostkę 1.6 o mocy 124, później 132 KM (Valvematic). Pracują na łańcuchowym rozrządzie (podobnie jak 1.4) i żwawiej napędzają Aurisa, choć nie nadają się do zasilania LPG (występują problemy z regulacją luzu zaworowego). Dwulitrowy diesel będzie droższy w naprawach, których ryzyko wystąpienia jest już większe. Auris w środku nie zachwyca łatwo rysującymi się plastikami, ale siedzi się w nim trochę jak w minivanie.

Toyota Auris I – dane techniczne: silniki benzynowe

Silnik 1.33 VVT-i 1.4 VVT-i 1.6 VVT-i  1.6 Valvematic 1.8 VVT-i
Pojemność 1329 ccm 1398 ccm 1598 ccm 1598 ccm 1798 ccm
Paliwo benz. benz. benz. benz. benz.
Maks. moc 101 KM 97 KM 124 KM 132 KM 147 KM
Maks. moment 128 Nm 130 Nm 157 Nm 160 Nm 180 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,1 s 13,0 s 10,4 s 10,0 s 9,7 s
Prędkość maks. 175 km/h 170 km/h 190 km/h 195 km/h 195 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,9 l/100 km 6,9 l/100 km 7,1 l/100 km 6,6 l/100 km 6,7 l/100 km

Toyota Auris I – dane techniczne: silniki Diesla

Silnik 1.4 D-4D 2.0 D-4D 2.2 D-CAT
Pojemność 1364 ccm 1998 ccm 2231 ccm
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 90 KM 126 KM 177 KM
Maks. moment 190 Nm 300 Nm 400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,0 s 10,3 s 8,1 s
Prędkość maks. 175 km/h 195 km/h 210 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,0 l/100 km 5,7 l/100 km 6,2 l/100 km

10 Toyota RAV4 II (roczniki 2004-2005)

Polecany silnik: 2.0

RAV4 był popularnym SUV-em zanim to stało się modne, dlatego rynek obfituje w wiele tanich egzemplarzy. Mniejsze przedziały cenowe dotyczą odmian trzydrzwiowych. W ich przypadku można liczyć na niezły stan utrzymania – przeważnie były wykorzystywane rekreacyjnie, poza terenem. Pięciodrzwiowa wersja ma typowo rodzinny charakter. Nie polecamy dwulitrowego diesla, bo ma drogi osprzęt, w dodatku nie grzeszący trwałością. Koszty tzw. pakietu startowego mogą sięgnąć nawet 8 tys. zł (regeneracja turbosprężarki, wymiana wtryskiwaczy i „dwumasu”). W benzyniakach zaleca się regularnie sprawdzać poziom oleju. Napęd 4×4: tylko w 2.0.

Toyota RAV4 II – dane techniczne

Silnik 1.8 VVT-i  2.0  2.0 D-4D
Pojemność 1794 ccm 1998 ccm 1995 ccm
Paliwo benz. benz. turbodiesel
Maks. moc 125 KM 150 KM 116 KM
Maks. moment 161 Nm 192 Nm 250 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,2 s 10,6 s 12,1 s
Prędkość maks. 175 km/h 185 km/h 170 km/h
Śr. zużycie paliwa 7,4 l/100 km 8,8 l/100 km 7,1 l/100 km

 

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji