Najlepsze auta japońskie do 20 tys. zł - otwierające

Kwota 20 tysięcy złotych wystarczy na zakup nieźle utrzymanego japońskiego kompakta, młodego auta miejskiego lub nawet SUV-a. Zaznaczamy, że atrakcyjne wersje nadwoziowe lub silnikowe mogą się różnić ceną.

Za określoną w tej części kwotę możemy przebierać w ok. 10-letnich autach kompaktowych, nieco młodszych miejskich lub „japończykach” klasy średniej/SUV-ach z pierwszej połowy lat dwutysięcznych. W znacznej części opisywanych samochodów budżet odnosi się do egzemplarzy z początkowych lat produkcji, co nie znaczy, że zawsze będą już „zajechane” i generujące koszty. Auta japońskich producentów często trafiają do prywatnych nabywców, którzy o nie dbają i nie robią takich przebiegów jak samochody francuskie lub niemieckie. Prawdziwą okazją jest Nissan Micra K13 – auto nudne, ale gwarantujące bezstresowe poruszanie się z punktu A do punktu B.

Oto 10 propozycji z Japonii do 20 tys. zł.

1 Mitsubishi Lancer VIII (roczniki 2007-2008)

Polecany silnik: 1.8 MIVEC

Standardowy Lancer jest kompaktem wyróżniającym się przestronnym wnętrzem i ponadprzeciętnym poziomem niezawodności. Na dobrą sprawę eksploatacja sporej części egzemplarzy ograniczała się do wymiany oleju i filtrów. Początkowo auto oferowano tylko jako sedan. Dwa lata po debiucie dołączył hatchback i jego ceny startują od 23 000 zł. Oprócz wyczynowego Evo, Lancera oferowano z trzema silnikami benzynowymi i trzema dieslami. W żądanym przedziale cenowym wybór ogranicza się do benzynowego 1.8 i diesla 2.0 Di-D, który w rzeczywistości jest awaryjną konstrukcją Volkswagena z pompowtryskiwaczami (2.0 TDI PD). W 2010 roku zastąpił go 1.8 Di-D. Lancer, podobnie jak inne „japończyki”, nieco rdzewieje, np. na połączeniach gwintowych nadwozia.

Mitsubishi Lancer VIII – dane techniczne: silniki benzynowe

Silnik1.5 16V1.6 MIVEC 1.8 MIVEC 2.0 Turbo
Pojemność1499 ccm1590 ccm1798 ccm1998 ccm
Paliwobenz.benz.benz.turbo benz.
Maks. moc109 KM117 KM140 KM295 KM
Maks. moment143 Nm154 Nm176 Nm366 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h11,6 s10,7 s9,8 s5,4 s
Prędkość maks.189 km/h191 km/h192 km/h242 km/h
Śr. zużycie paliwa7,4 l/100 km5,5 l/100 km6,6 l/100 km10,5 l/100 km

Mitsubishi Lancer VIII – dane techniczne: silniki Diesla

Silnik1.8 DID1.8 DID2.0 DID
Pojemność1798 ccm1798 ccm1968 ccm
Paliwoturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc116 KM150 KM140 KM
Maks. moment300 Nm300 Nm310 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,2 s10,1 s9,7 s
Prędkość maks.193 km/h204 km/h207 km/h
Śr. zużycie paliwa4,8 l/100 km5,1 l/100 km6,4 l/100 km

2 Honda Jazz III (roczniki 2009-2010)

Polecany silnik: 1.4 i-VTEC

Jazz ma wymiary auta miejskiego, ale w środku ilością miejsca zawstydza niektóre kompakty. Funkcjonalność zwiększa system Magic Seats, umożliwiający m.in. uniesienie siedziska tylnej kanapy. Jakość użytych w środku materiałów zasługuje na piątkę: w Jazzach niekiedy trudno odgadnąć przebieg, bo wnętrze wygląda jak nowe. Silniki? Tylko dwa benzynowe: 90-konny 1.2 i 100-konny 1.33. Oba całkiem żwawo napędzają auto i w razie potrzeby są naprawdę oszczędne. Zastosowano w nich łańcuch rozrządu i układ zmiennych wzniosów zaworów. Outsiderem jest hybrydowy wariant IMA. W nim silnik elektryczny jedynie wspomaga spalinowy i jazda wyłącznie „na prądzie” nie jest możliwa. Sporo egzemplarzy jeździło u prywatnych właścicieli, dlatego w przypadku Hondy można liczyć na bardzo dobry stan utrzymania i względnie nieduży przebieg.

Honda Jazz III – dane techniczne

Silnik1.2 1.4 i-VTEC 1.33 Hybrid
Pojemność1198 ccm1339 ccm1339 ccm
Paliwobenz.benz.benz. + elektr.
Maks. moc90 KM100 KM102 KM
Maks. moment114 Nm127 Nm121+78 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h12,6 s11,4 s12,3 s
Prędkość maks.177 km/h182 km/h175 km/h
Śr. zużycie paliwa5,3 l/100 km5,5 l/100 km4,5 l/100 km

3 Suzuki SX4 (roczniki 2009-2010)

Polecany silnik: 1.6 16V

Przez pokrewieństwo z bliźniaczym Fiatem Sedici w tym modelu można liczyć na tanie części zamienne. Suzuki nie wymaga częstych wizyt w warsztacie. Ma proste zawieszenie (układ McPhersona z przodu i belka z tyłu) i opcjonalnie nawet napęd na cztery koła (dołączany na tył) – wszystkie te elementy dzielnie się spisują, nawet na drogach słabej jakości. Pięciodrzwiowy SX4 nie zajmuje dużo miejsca, ale i nie zabierze na pokład dużo pakunków: bagażnik ma pojemność 270 l. W 2008 roku wprowadzono sedana, który jest w Polsce całkowitym rodzynkiem. W tym modelu można polecić każdy silnik, może poza rzadkim dieslem 1.6. W przypadku 1.9 DDiS kwota 20 tys. zł będzie się ograniczać do starszych roczników niż 2010. Większego 2.0 DDiS czasami trapi problem zużywającej się uszczelki pompy oleju.

Suzuki SX4 – dane techniczne

Silnik1.6 16V1.6 16V1.6 DDiS1.9 DDiS2.0 DDiS
Pojemność1586 ccm1586 ccm1560 ccm1910 ccm1956 ccm
Paliwobenz.benz.turbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc107 KM120 KM90 KM120 KM135 KM
Maks. moment145 Nm156 Nm215 Nm280 Nm320 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,7 s10,1 s12,5 s10,5 s10,1 s
Prędkość maks.180 km/h185 km/h175 km/h190 km/h195 km/h
Śr. zużycie paliwa6,2 l/100 km6,8 l/100 km4,5 l/100 km5,3 l/100 km5,9 l/100 km

4 Honda Accord VII (roczniki 2003-2004)

Polecany silnik: 2.0

Ta generacja Accorda „trzyma” cenę ze względu na wciąż nowoczesny wygląd – starsi o 1-2 lata poprzednicy są nawet dwa razy tańsi. Niestety, problem korozji nie omija także tego modelu, mimo że produkcję przeniesiono z powrotem do Japonii. Do wyboru dwie wersje nadwoziowe: sedan i kombi. Ta druga sprawia wrażenie wyjątkowo długiej. I rzeczywiście taka jest, z tym że nie odczuwa się tego w środku ani podczas pakowania bagażnika. Jeśli Honda, to w „benzynie”, a najlepiej 2.0/155 KM lub usportowiony Type-S (2.4/190 KM). Przez wysokoobrotowy charakter trzeba się przygotować na podwyższone zużycie oleju. Diesel 2.2 i-CTDi ma gorsze osiągi i wcale nie jest oszczędny.

Honda Accord VII – dane techniczne

Silnik 2.0 2.42.2 i-CTDi
Pojemność1998 ccm2354 ccm2204 ccm
Paliwobenz.benz.turbodiesel
Maks. moc155 KM190 KM140 KM
Maks. moment190 Nm223 Nm340 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h9,6 s7,6 s9,4 s
Prędkość maks.220 km/h227 km/h210 km/h
Śr. zużycie paliwa7,7 l/100 km9,0 l/100 km5,4 l/100 km

5 Mazda 2 III (roczniki 2008-2010)

Polecany silnik: 1.3 MZR

Pokrewieństwo z Fordem Fiestą daje gwarancję znalezienia części zamiennych, a zastosowanie udanych silników Diesla produkcji PSA – znikome spalanie przy zachowaniu wysokiej trwałości. Mowa o jednostkach 1.4 MZ-CD i 1.6 MZ-CD, które tak naprawdę znamy jako 1.4 i 1.6 HDi. Zdarzają się z nich wycieki oleju i problemy z filtrem DPF, ale niektóre auta sprzed 2010 roku go nie mają. Benzyniaki 1.3 i 1.5 MZR również zadowalają się niewielkimi ilościami paliwa. Czasami brudzi się w nich moduł przepustnicy, co skutkuje falującymi obrotami silnika. Radzimy unikać odmian trzydrzwiowych – później ich nie odsprzedamy.

Mazda 3 III – dane techniczne: silniki benzynowe

Silnik1.3 MZR1.3 MZR FL 1.3 MZR 1.5 MZR
Pojemność1349 ccm1349 ccm1349 ccm1498 ccm
Paliwobenz.benz.benz.benz.
Maks. moc75 KM84 KM86 KM102 KM
Maks. moment119 Nm121 Nm122 Nm133 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h14,9 s13,6 s12,9 s10,4 s
Prędkość maks.168 km/h172 km/h172 km/h188 km/h
Śr. zużycie paliwa5,1 l/100 km5,1 l/100 km6,9 l/100 km5,8 l/100 km

Mazda 2 III – dane techniczne: silniki Diesla

Silnik1.4 MZ-CD1.6 MZ-CD1.6 MZ-CD
Pojemność1399 ccm1560 ccm1560 ccm
Paliwoturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc68 KM90 KM95 KM
Maks. moment160 Nm212 Nm205 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h15,5 s12,0 s11,5 s
Prędkość maks.162 km/h170 km/h175 km/h
Śr. zużycie paliwa4,3 l/100 km4,1 l/100 km4,2 /100 km

 

Na następnej stronie
Nissan Micra, Nissan Note, Toyota Yaris, Toyota Auris, Toyota RAV4

1
2

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here