Logo Genesis (2020 - obecnie)

Genesis to kolejna marka premium, która została oddzielona od popularnych modeli – w tym przypadku Hyundaia. Genesis ma zupełnie inną gamę aut, docelowego klienta oraz logo. Co ono oznacza i jak wygląda?

Kiedy powstało logo Genesis i jak wyglądało?

Pierwsze logo Genesis zostało zaprojektowane w 2008 roku. Początkowo składało się z geometrycznego herbu. W jego centrum znalazł się napis Genesis z cienkim białym konturem wewnątrz obwodu. Herb umieszczono między dwoma krótkimi, ale stosunkowo grubymi skrzydłami o gładkich zmiękczonych liniach i ostrych kątach. Zdaniem producenta była to zrównoważona i stabilna odznaka, która miała reprezentować istotę marki i jej cel, czyli oferowanie wymagającym klientom najwyższej jakości aut z segmentu premium.

Logo Genesis (2008-2015)

W 2015 roku logo zostało znacząco przeprojektowane i wyraźnie unowocześnione. Projektanci odświeżyli kontury skrzydlatej odznaki, zachowując elementy w podobnym stylu i palecie kolorów. Skrzydła w logo Genesis stały się cieńsze i dłuższe, dzięki czemu cały wygląd logo stał się bardziej nowoczesny. Białe obramowanie herbu usunięto, a powierzchni centralnego elementu dodano więcej połysku. Zmiany miały symbolizować nie tylko elegancki, szykowny charakter marki Genesis, ale i jej nowoczesność oraz dynamikę.

Logo Genesis (2015 – obecnie)

Po 2020 roku logo Genesis zostało zdecydowanie uproszczone i spłaszczone. Zniknęły trójwymiarowe kontury, połyskujące efekty i jakiekolwiek barwy. Zamiast tego zastosowano bardzo minimalistyczne logo w czarnym kolorze na białym tle. Logo to jest stosowane jednak tylko do komunikacji marketingowej – np. jako logo na stronie internetowej marki czy w reklamach. Na karoserie nawet najnowszych modeli marki wciąż trafia poprzednie trójwymiarowe logo.

Logo Genesis (2020 – obecnie)

Ciekawostki i geneza logo Genesis

Na rynku USA marka Genesis zdecydowała się na nietypowy ciekawy krok – pozwalała klientom wybrać, jakie logo chcą mieć na swoim samochodzie. Podczas zamawiania auta mogli zdecydować, czy wolą zwykłe logo Hyundaia (w kształcie pochylonej litery H), czy też chcą mieć na swoim aucie logo ze słowem „Genesis” i wspomnianą wyżej odznaką ze skrzydłami. To był świetny sposób na to, aby w najlepszy i najbardziej wiarygodny sposób uzyskać odpowiednią informację zwrotną od klientów. Jaki był rezultat? Około 80% osób, które kupiły samochód submarki Genesis, zdecydowało się na skrzydlate logo. Innymi słowy, chcieli nie tylko wiedzieć, że mają samochód z ekskluzywnymi dodatkami, komfortem i mocą, ale także mieć samochód z charakterystyczną ekskluzywną plakietką.

Redakcja poleca: Luksusowa marka Hyundaia wkracza do Europy. Pójdzie śladami Lexusa?

W związku z tym w 2015 roku Hyundai ogłosił, że tworzy pełnoprawną markę Genesis jako niezależny globalny dział luksusowy. Biorąc pod uwagę wspomniane wyżej informacje, naturalne jest, że począwszy od 2015 roku modele dostawały skrzydlate logo na masce, kierownicy i w całym wnętrzu. Co ciekawe, emblemat „H” nadal można było zobaczyć w tylnej części samochodu. Dlaczego? Otóż Hyundai chciał, aby klienci byli świadomi, że te samochody wciąż są częścią gamy Hyundaia. Z drugiej strony włodarze doskonale wiedzieli, że klienci kupujący samochody premium szukają doświadczenia premium – znacznie lepiej więc, że oglądali uskrzydlone logo na kierownicy, a nie powszechnie spotykane logo w kształcie litery H.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj