NowościAktualnościLuksusowa marka Hyundaia wkracza do Europy. Pójdzie śladami Lexusa?

Luksusowa marka Hyundaia wkracza do Europy. Pójdzie śladami Lexusa?

Hyundai zwiększa ekspansję w segmencie aut premium. Czy Europejczykom spodobają się luksusowe limuzyny i SUV-y z Korei?

Genesis jest stosunkowo młodą marką, bo utworzoną dopiero w 2015 r. Wcześniej pod tą nazwą koreański producent oferował topową limuzynę oraz coupe, które przez kilka lat było dostępne także w Polsce. Obecna gama tej submarki Hyundaia obejmuje trzy luksusowe sedany: G70, G80 i G90, które można kupić w Korei Południowej, Chinach, USA, Kanadzie, Rosji, Bliskim Wschodzie i Australii. W 2020 roku linia Genesis rozszerzy się o model GV80 – pierwszego SUV-a, dzięki czemu koreański koncern może pomyśleć o ekspansji na europejskie rynki.

Dziennikarze Automotive News Europe dotarli do materiałów, z których wynika, że Genesis będzie miał stoisko na przyszłorocznym salonie samochodowym w Genewie. Jednak rzecznik marki oświadczył, że ostateczna decyzja w tej sprawie nie została jeszcze podjęta.

W rozmowie z przedstawicielami koreańskiego producenta nie padła też konkretna data debiutu Genesisa na Starym Kontynencie. Władze koncernu doskonale wiedzą, że w dzisiejszych czasach nie odniesie się sukcesu na europejskim rynku oferując jedynie limuzyny. Klienci oczekują SUV-ów, dlatego rok po wspomnianym już GV80 do sprzedaży trafi mniejszy model – GV70. Na 2021 r. planowana jest również premiera pierwszego elektrycznego sedana marki.

Czy rynkowy debiut Genesisa w Europie się powiedzie? Żeby się o tym przekonać, będziemy musieli jeszcze trochę poczekać. Póki co szefowie niemieckich i japońskich marek premium mogą spać spokojnie.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji