Lexus LC Convertible (2019)

W poniedziałek 14 stycznia 2019 r. startują targi motoryzacyjne w Detroit. Gwiazdą stoiska Lexusa będzie prototypowy kabriolet LC Convertible, zbudowany na bazie coupe LC.

LC to kolejne podejście Lexusa do budowy samochodu stricte sportowego – i znów odmienne od poprzedniego. Po luksusowym coupe SC, coupe-kabriolecie SC drugiej generacji i supersportowym LFA japoński producent wprowadził do oferty bezpośredniego rywala kultowego Porsche 911 oraz takich modeli jak BMW serii 8.

Już jako prototyp LC przyciągnął mnóstwo uwagi. Wersja produkcyjna, dostępna w benzynowej wersji LC 500 i hybrydowej LC 500h, z jednej strony nie odniosła tak wielkiego sukcesu, jak spodziewał się producent. Z drugiej na najważniejszym dla Lexusa rynku USA wyprzedza Mercedesa-AMG GT. A jeśli w tym segmencie nie nazywasz się „Porsche 911”, nie masz co marzyć o szczególnie imponujących statystykach sprzedaży.

Lexus LC (2019)

Na targi w Detroit Lexus przywiezie LC w wersji kabriolet – póki co jako prototyp. Nie wiadomo, czy wóz trafi do produkcji seryjnej. Komunikat prasowy zawiera stwierdzenia „przedstawia coupe jako przyszły kabriolet” oraz „produkcyjna wersja tego prototypu byłaby porywająca (…)” – wyrażone ustami Tadao Moriego, szefa designu LC Convertible. Rzecznik Lexusa Ed Hellwig jasno stwierdził, że to „na razie jedynie koncept otwartej wersji”.

Wiadomo natomiast, że światowa sprzedaż kabrioletów w ostatnich latach nie jest zachęcająca, ponieważ wielu ich nabywców przesiadło się do… SUV-ów. Okazuje się, że w obecnych czasach to skuteczniejsza manifestacja statusu właściciela niż auto bez dachu. Toyota, do której należy Lexus, w ostatnich latach prezentowała już zresztą inny prototypowy kabriolet – GT86. I na prototypie się skończyło.

Lexus LC (2019)

LC Convertible mierzy 477 cm długości, 192 cm szerokości i 134 cm wysokości, czyli jest o 1 cm dłuższy od coupe i 0,5 cm od niego niższy – przy zachowaniu tej samej szerokości. Rozstaw osi obu wariantów wynosi 287 cm.

Na tle coupe wersja kabriolet wyróżnia się m.in. 22-calowymi felgami. I oczywiście miękkim, składanym dachem. Prototyp otrzymał też białą skórzaną tapicerkę z kontrastującymi, żółtymi przeszyciami.

Więcej szczegółów – już w przyszłym tygodniu. Poniżej – krótka prezentacja wideo:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here