Ford Mustang - gama

W gamie Forda Mustanga znajdziemy obecnie sportowe coupe, atrakcyjny kabriolet oraz elektrycznego SUV-a Mach-E. Wszystkie te auta dają sporo przyjemności z jazdy, lecz każde w inny sposób. Sprawdź szczegóły oferty.

Ford Mustang jest jednym z najważniejszych modeli zarówno w dziejach marki spod znaku błękitnego owalu, jak i historii motoryzacji. Pierwsze wcielenie tego auta zadebiutowało w 1964 roku i od tego czasu każda nowa generacja rozbudza wyobraźnię kolejnych pokoleń. Przez dekady Mustang utrwalił swój wizerunek w świadomości milionów za sprawą świetnych osiągów zapewnianych przez wspaniale brzmiące „V-ósemki”, zgrabną sylwetkę oraz – wbrew pozorom – funkcjonalność na co dzień.

Ford Mustang - gama

Od niedawna gama kultowego modelu Forda obejmuje już nie tylko drapieżne coupe oraz pozwalający cieszyć się wiatrem we włosach kabriolet, ale także na wskroś nowoczesnego SUV-a z napędem elektrycznym. Choć pozornie każdy z tych trzech modeli pochodzi z innego świata, to w rzeczywistości mają one ze sobą dużo więcej wspólnego niż mogłoby się wydawać.

Ford Mustang Fastback

Ford Mustang Fastback

Aktualnie w sprzedaży jest szósta generacja Mustanga, która zadebiutowała na rynku w 2015 roku. Klienci decydujący się na zakup tego amerykańskiego coupe mają do wyboru dwie wersje silnikowe – GT oraz Mach 1. Pierwsza z nich ma pod maską wolnossący motor 5.0 TI-VCT V8 o mocy 450 KM, który może być łączony z 6-biegową skrzynią manualną lub 10-stopniowym automatem.

Druga odmiana także korzysta z benzynowej jednostki V8 o pojemności 5,0 l, ale wzmocnionej do 460 KM. Ten silnik może współpracować ze sportową, ręczną skrzynią Tremec 3160 o 6 przełożeniach z dodatkową chłodnicą oleju i systemem dostosowania obrotów podczas zmiany biegu albo 10-biegową przekładnią automatyczną, również z dodatkową chłodnicą oleju. W obu przypadkach seryjnie otrzymujemy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Ford Mustang Fastback

Ford Mustang GT został wyceniony na 264 200 zł i w seryjnie zapewnia m.in. 19-calowe felgi, dwustrefową klimatyzację automatyczną, tempomat adaptacyjny, reflektory LED, cyfrowe zegary z 12-calowym wyświetlaczem oraz system inforozrywki z 8-calowym ekranem dotykowym. Ceny Mustanga Mach 1 startują od 320 200 zł, a w zamian oprócz istotnych zmian mechanicznych względem wersji GT otrzymujemy też bardziej sportowy, wyścigowy wygląd. W obu wariantach dopłata do automatycznej skrzyni biegów wynosi 10 000 zł.

Ford Mustang – opis wersji i cennik

Ford Mustang Convertible

Ford Mustang Convertible

Mustang z otwartym nadwoziem to samochód stworzony do spokojnej, zrelaksowanej jazdy i delektowania się soczystymi dźwiękami płynącymi z poczwórnego wydechu. Jest dostępny tylko w jednej odmianie – GT, którą napędza 5-litrowe V8 o mocy 450 KM, a klienci mają do wyboru przekładnię manualną oraz skrzynię automatyczną.

Ford Mustang Convertible

Kabriolet spod znaku niebieskiego owalu w wersji z manualną skrzynią kosztuje 281 200 zł, a z automatem jest o 10 000 zł droższy. Lista standardowego wyposażenia pokrywa się z tym, co oferuje coupe. Z katalogu dodatków warto natomiast rozważyć atrakcyjny pakiet California Special za 9300 zł, który zawiera m.in. dodatki stylistyczne oraz częściowo skórzaną tapicerkę z czerwonymi przeszyciami.

Ford Mustang California Special – nasz test

Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E

Premiera Mustanga Mach-E wywołała w 2019 roku spore zamieszanie. Początkowo fani amerykańskiego auta nie mogli bowiem pogodzić się z myślą, że ich ukochany model nie dość, że stał się SUV-em, to jeszcze w dodatku elektrycznym. Ford zadbał jednak, aby najmłodszemu członkowi rodziny Mustanga nie zabrakło genów oryginału.

Pod względem stylistyki w Mustangu Mach-E nie brakuje nawiązań do klasycznego modelu (sportowa sylwetka z długą maską i opadającą linią dachu, charakterystyczne tylne światła). Pierwszemu elektrycznemu SUV-owi Forda trudno też zarzucić cokolwiek pod adresem osiągów – najsłabsza wersja z tylnym napędem ma 269 KM i osiąga „setkę” w 6,9 s od startu, a najmocniejsza, czteronapędowa, dysponuje mocą 487 KM i na sprint od 0 do 100 km/h potrzebuje tylko 4,4 s. Zasięg na jednym ładowaniu może z kolei wynosić nawet 600 km.

Ford Mustang Mach-E

Za Forda Mustanga Mach-E w podstawowej wersji silnikowej trzeba zapłacić 300 700 zł, a topowy wariant GT to wydatek rzędu 417 000 zł. Standardowa specyfikacja tego modelu obejmuje m.in. pakiet innowacyjnych systemów bezpieczeństwa (w tym system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji, adaptacyjny tempomat z funkcją automatycznego zatrzymania i ponownego rozpoczęcia jazdy, kamera 360 stopni) oraz system multimedialny SYNC 4 z 15,5-calowym ekranem dotykowym.

Ford Mustang Mach-E – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj