Porsche_911 Cabriolet

Równo sześć tygodni po premierze ósmej generacji 911 w wersji Coupe światło dzienne ujrzała kolejna odmiana tego modelu – tym razem bez dachu. Oto Porsche 911 Cabriolet (typ 992).

Kabriolet od 1982 r. stanowi stały element krajobrazu 911 i nie jest jedyną otwartą wersją tego modelu. W poprzednim wcieleniu oferowano go bowiem również jako Targa, a więc ze zdejmowaną środkową częścią dachu, oraz jako limitowany do 77 egzemplarzy Speedster.

Porsche_911 Cabriolet
Podczas jazdy można skorzystać z deflektora minimalizującego zawirowania powietrza w kabinie.

Podobnie jak ustępujący Cabriolet, także nowy korzysta z miękkiego materiałowego dachu. Został on zaopatrzony w szklaną tylną szybę, a jego konstrukcja korzysta z magnezowych pałąków, mających zapobiegać wybrzuszaniu się („pompowaniu”) dachu przy podróżowaniu z wysokimi prędkościami.

Dach otwiera się i zamyka podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Nowy układ hydrauliczny pozwolił skrócić tę operację do około 12 s. Tak jak w ustępującym 911, w wersji kabriolet do dyspozycji kierowcy i pasażera obok jest wysuwany za naciśnięciem przycisku deflektor, ograniczający zawirowania powietrza w kabinie.

Porsche_911 Cabriolet
Dach nowego 911 Cabriolet rozkłada się i składa w 12 s przy jeździe z prędkością do 50 km/h.

911 Cabriolet debiutuje w dwóch odmianach – jako Carrera S i Carrera 4S. Pierwsza z nich jest napędzana na tylne koła, natomiast druga korzysta z układu 4×4. Łączy je to, co skrywa się nad tylną osią, a więc niespełna 3-litrowy, podwójnie doładowany 6-cylindrowy silnik typu bokser. Wytwarza on 450 KM przy 6500 obr./min i 530 Nm w zakresie od 2300 do 5000 obr./min. Choć to jednostka znana z generacji 991.2 (kod poprzednika po liftingu), w nowym modelu została ulepszona – otrzymała m.in. większe turbosprężarki, elektrycznie sterowane zawory upustowe i piezoloektryczne wtryskiwacze – w wyniku czego jej moc wzrosła o 30 KM, a moment obrotowy o 30 Nm, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa (średnio do 9-9,1 l/100 km). W miejsce poprzedniej, wspaniałej 7-biegowej przekładni PDK zastosowano nową, dysponującą ośmioma przełożeniami.

Tylnonapędowe Carrera S do 100 km/h rozpędza się w 3,9 s (z opcjonalnym pakietem Sport Chrono: w 3,7 s), natomiast model 4S – w 3,8 s (3,6 s ze Sport Chrono). Pierwsza potrafi pojechać z prędkością maksymalną wynoszącą 306 km/h, natomiast druga – 304 km/h.

Nowe auto, m.in. dzięki silnikowi nieco inaczej usytuowanemu niż w poprzedniku, wyróżnia się wyższą sztywnością skrętną, która już w modelu 991.2 była absolutnie bez zarzutu. Ponadto po raz pierwszy w historii wersji kabriolet może skorzystać z zawieszenia typu PASM (Porsche Active Suspension Management), wyróżniającego się twardszymi i krótszymi sprężynami, obniżonym o 10 mm prześwitem oraz sztywniejszymi stabilizatorami. W rezultacie 911 Cabriolet na drodze ma być bardziej neutralne niż ustępujący model.

Tak jak w nowym Coupe, także i w jego otwartej odmianie nie ma już rozróżnienia na nadwozie modelu tylno- lub czteronapędowego. Teraz obie wersje (S i 4S) mają taką samą „szeroką” karoserię, która z tyłu skrywa aż o 44 mm szerszą oś niż w ustępującym aucie. Wraz ze zmianą generacji wyraźnie wzrosła też szerokość przodu – aż o 45 mm.

Porsche_911 Cabriolet
W nowym wydaniu 911 Cabriolet w odmianach S i 4S ma nadwozie o identycznej szerokości.

Wnętrze stanowi kalkę tego zastosowanego w nowym Coupe i wspaniale nawiązuje do „911” z lat 70. ubiegłego stulecia. Centralne miejsce kokpitu zajmuje wielki, 10,9-calowy dotykowy ekran systemu multimedialnego o strukturze menu i grafice zbliżonej do tej w aktualnych Panamerze czy Cayenne.

Czytaj także: wszystkie generacje Porsche 911 – HISTORIA MODELU

Nowe Porsche 911 Cabriolet (992) już można zamawiać. Cena – od 664 000 zł.

Czytaj także: Porsche 911 GT3 RS – TEST

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here