Izera

Koniec niepewności odnośnie Izery: polski samochód elektryczny otrzyma platformę znanego giganta motoryzacyjnego. Poznajmy więcej danych technicznych Izery.

Izera to marka samochodów należąca do polskiego przedsiębiorstwa ElectroMobility Poland. Dotychczas pobudziła nadzieje Polaków na produkcję rodzimego samochodu dwiema makietami przedstawiającymi ciekawie wizualnie samochody: jednego przypominającego SUV-a, drugiego podobnego do kompaktowego hatchbacka. Do tej pory nie wiadomo było jednak, jaką technologię znajdziemy pod atrakcyjnie narysowanymi karoseriami, a co za tym idzie – niewiele dało się powiedzieć na temat danych technicznych Izery. Aż do 17 listopada 2022 r., gdy polska marka znalazła partnera technologicznego, który udostępni swoją platformę podłogową.

Izera
Izera hatchback to jeden z planowanych modeli polskiej marki.

Izera i Geely: co mają wspólnego?

Firma EMP nawiązała bowiem współpracę z Zhejiang Geely Holding Group, czyli największą prywatną chińską firmą motoryzacyjną. Jest autorem platformy SEA (Sustainable Experience Architecture), którą opracowano specjalnie dla samochodów elektrycznych. Właśnie ona trafi do Izery – a konkretnie do trzech modeli, bo tyle planuje wprowadzić polska marka (SUV-a, hatchbacka i kombi).

Izera
Izera SUV – drugi z planowanych modeli polskiej marki. Gamę uzupełni jeszcze kombi.

Oznacza to, że Izera będzie konstrukcyjnym „bliźniakiem” aut takich marek jak Zeekr i Smart, a także Volvo (Geely jest właścicielem szwedzkiej marki). Dopasowanie jej do samochodów różnych segmentów nie będzie stanowiło problemu z uwagi na zaawansowaną techniczne architekturę umożliwiającą zaadaptowanie jej do aut od segmentu A do nawet dostawczych.

Izera – dane techniczne

Wraz z pozyskaniem partnera technologicznego, Izera uchyliła rąbka tajemnicy odnośnie danych technicznych spodziewanego modelu. Ma mieć od 4,5 do 4,75 m długości, ok. 1,82-1,85 m szerokości i 1,5-1,6 m wysokości. Do napędu zostanie zaprzężony silnik elektryczny o mocy 272 KM, zasilany baterią o pojemności 51 lub 69 kWh. Przewidywany zasięg: 340/450 km w cyklu WLTP. Izerę będzie można naładować z maksymalną mocą 150 kW, co oznacza ok. 30 minut ładowania do poziomu 80%.

Izera

Auto otrzyma napęd na tył i hamulce tarczowe wentylowane z elektrycznym wspomaganiem (iBooster). EMP kładzie duży nacisk na bezpieczeństwo, bowiem planowany wynik Izery w EuroNCAP ma wynieść maksymalne 5 gwiazdek.

Polecamy również:

Izera – wrażenia z prezentacji na żywo polskiego auta elektrycznego

Jakie samochody elektryczne produkowane są w Polsce?

Izera

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj