DS 9

Flagowa limuzyna DS będzie produkowana w Chinach, a pod jej maską znajdziemy 360-konną hybrydę. Dowiedz się więcej o nowym modelu.

Marka DS została wyodrębniona ze struktur Citroena w 2014 r. i jej obecna gama obejmuje dwa modele: miejskiego crossovera DS 3 Crossback oraz SUV-a DS 7 Crossback. To prawdziwy znak naszych czasów. Od momentu zakończenia sprzedaży Citroena C6 w 2012 r., w ofercie francuskiej marki brakowało reprezentacyjnego sedana. W końcu się to zmieni – wczoraj odbyła się oficjalna prezentacja nowego DS 9. Opracowane we Francji auto będzie produkowane w Chinach, a do salonów trafi w drugiej połowie bieżącego roku.

DS 9

DS 9 powstał na platformie EMP2 i bazuje na chińskim Peugeocie 508L, któremu zawdzięcza większy rozstaw osi niż w europejskim 508. Skoro przy wymiarach jesteśmy, to są one godne flagowej limuzyny. Nowy model mierzy 493 cm długości i 185 cm szerokości, a jego rozstaw osi wynosi 290 cm.

Projekt DS 9 łączy nowoczesną elegancję z jednoczesnym odwołaniem się do tradycji francuskiej marki. Takim nawiązaniem są „rożki” umieszczone przy tylnej krawędzi dachu DS 9, które przypominają rozwiązanie stosowane w Citroenie DS z 1955 roku. W nowym aucie te „rożki” pełnią funkcję bocznych świateł pozycyjnych. Natomiast chromowane listwy w tylnej części nadwozia stanowią odwołanie do modelu z lat 30. XX wieku.

DS 9
Wnętrze prezentuje się nowocześnie i luksusowo za sprawą użytych materiałów wykończeniowych.

Dynamiczny charakter DS 9 podkreślają płynne linie oraz chowane klamki drzwi i dach w kolorze czarnym. Przejawem nowoczesnego designu jest osłona chłodnicy DS WINGS z trójwymiarowym diamentowym motywem. Z kolei na masce pojawiła się giloszowana listwa ze wzorem „Clous de Paris”. Jednak i tutaj nie zabrakło innowacji, ponieważ dotychczas takie zdobienia były wyróżnikiem wnętrza modeli DS, a w przypadku prezentowanego auta ten motyw został przeniesiony także na nadwozie.

DS 9
Prezydent Francji będzie miał sporo miejsca na tylnej kanapie.

Jednak nawet w przypadku DS 9 liczy się nie tylko wygląd, ale również to, co skrywa pod maską. Wybierając nową francuską limuzynę zapomnijmy o silnikach Diesli – w ofercie znajdą się wyłącznie jednostki benzynowe i hybrydy. Podstawowym źródłem napędu będzie „benzyniak” 1.6 PureTech o mocy 225 KM. Oprócz niego będziemy mogli wybrać jeszcze jedną z dwóch hybrydowych wersji E-TENSE.

DS 9

Słabsza hybryda (połączenie silnika 1.6 PureTech ze 110-konną jednostką elektryczną) osiąga 250 KM, a napęd będzie przekazywany na przednie koła. Najmocniejsza odmiana rozwija 360 KM i jest wyposażona w inteligentny napęd na cztery koła. Oznacza to, że tylną oś będzie wprawiać w ruch drugi silnik elektryczny. Akumulator o pojemności 11,9 kWh pozwoli na przejechanie w trybie zeroemisyjnym od 40 do 50 km (WLTP). Dzięki pokładowej ładowarce o mocy 7,4 kW, „tankowanie do pełna” zajmie ok. 1,5 godziny.

Redakcja poleca:

Od Traction Avant do C5 Aircross – najciekawsze modele Citroena

Oceny czytelników
[Głosów: 3 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here