Dacia - nowe logo

Dacia oficjalnie przedstawiła swoje nowe logo, które składa się z połączonych liter D i C. Dowiedz się więcej o nowym znaku graficznym rumuńskiej marki.

Wśród producentów aut panuje ostatnio moda na odświeżanie logotypów. Teraz przyszła pora na Dacię, która po kilkunastu latach żegna się z „otwieraczem do piwa” – tak przez niektórych nazywany jest dotychczasowy znak graficzny producenta z Rumunii.

Nowe logo Dacii jest minimalistyczne, tak aby wizualnie oddać kluczowe dla marki cechy: prostotę i pomysłowość. Litery D i C są połączone ze sobą wierzchołkami i stanowią swoje lustrzane odbicia. Przypominają w ten sposób ogniwa łańcucha – symbolu solidności i więzi, a przynajmniej tak opisywane jest to w komunikacie prasowym. Nam nowy znak graficzny Dacii kojarzy się przede wszystkim z logo DeLoreana.

Dacia - nowe logo

Wraz z całkowicie odmienionym logotypem rumuński producent zaprezentował także nową czcionkę, którą odtąd będzie zapisywana nazwa firmy. Inna niż do tej pory będzie również paleta barw występujących w broszurach, katalogach i innych materiałach reklamowych marki. Podstawowym kolorem będzie khaki, który ma symbolizować bliskość z naturą. Barwami uzupełniającymi będą kolory ziemi (ciemny khaki, terra cotta i piasek) oraz żywe odcienie pomarańczowego i zielonego.

Omówiona powyżej nowa identyfikacja wizualna Dacii będzie stopniowo wdrażana już od bieżącego miesiąca w różnych kanałach komunikacji, m.in. na stronie internetowej marki, w reklamach czy na portalach społecznościowych. Z kolei salony sprzedaży zaczną zmieniać swój wystrój od początku przyszłego roku, a na samochodach nowe logo pojawi się w drugiej połowie 2022 roku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here