Współpraca reklamowaDlaczego warto kupić nowego Fiata Scudo?

Dlaczego warto kupić nowego Fiata Scudo?

Użytkowa nowość Fiata czyni codzienną pracę przyjemniejszą i bardziej wydajną. Sprawdź, jakie aspekty przemawiają za zakupem nowego Fiata Scudo.

W dzisiejszych czasach nawet pojazdom dostawczym stawiane są wysokie wymagania. Nadal ważne są ich możliwości transportowe, lecz przy okazji rosną oczekiwania względem komfortu jazdy aut użytkowych lub wręcz ich osiągów. Dlatego współczesny samochód do pracy musi oferować atrakcyjne wyposażenie (nierzadko na poziomie aut osobowych dobrej klasy), dynamiczne silniki (przy okazji łagodnie obchodzące się z paliwem) i właściwości jezdne podobne do tych w „osobówkach”. Te założenia spełnia nowy Fiat Scudo, który w bonusie oferuje ponadprzeciętne możliwości personalizacji – zarówno dzięki bogatej gamie wersji nadwoziowych, jak i drogą wykupienia atrakcyjnych pakietów wyposażenia.

Sprawdźmy, dlaczego właśnie Fiata Scudo warto rozważyć jako samochód do pracy w firmie. Co ma w sobie ten model, czym nie dysponują konkurenci?

Duży wybór wersji nadwoziowych

Możliwość dopasowania samochodu użytkowego do własnych potrzeb to rzecz nieoceniona w segmencie aut dostawczych. Nowy Fiat Scudo wychodzi naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, oferując rozległą paletę wersji nadwoziowych – zarówno przystosowanych do przewozu towarów, jak i osób. Otwiera ją zabudowany furgon, którego można kupić w trzech wersjach długości: 4,61 m (Scudo Compact), 4,96 m (Scudo Standard) lub 5,31 m (Scudo Maxi). Dwie dłuższe odmiany charakteryzują się przedłużonym do 328 cm rozstawem osi. Ponadto samochód oferowany jest w dwóch wersjach wysokości dachu – 1,89 m lub 1,94 m. W zależności od wybranego wariantu, Scudo furgon może się pochwalić przestrzenią ładunkową o długości od 3,30 do 4,02 m, które pomieszczą od 4,6 m³ do aż 6,6 m³ ładunku. Maksymalną DMC ustalono na 3,1 t.

FIAT Scudo III Furgon Lounge Maxi 2.0MultiJet 177KM 8AT FWD SB247EL 09-2022

Oprócz furgonów, w ofercie Scudo widnieją również wersje towarowo-osobowe (brygadowe) sprzedawane w dwóch dłuższych wariantach nadwozia. Są w stanie zabrać na pokład 6 osób oraz od 3,2 do 5,5 m³ towaru. Z kolei do osobowego Scudo Kombi wygodnie zmieści się nawet 9 podróżnych (z kierowcą). W razie konieczności ten model można zamienić w pełnoprawną „bagażówkę” z przestrzenią towarową o pojemności do 4,9 m³. Klienci mogą jeszcze zakupić tzw. platformę przystosowaną to samodzielnego montażu zabudowy. To optymalne rozwiązanie dla osób planujących przewóz długich i wysokich ładunków (maksymalna wysokość takiego auta może sięgać nawet 2,6 m, a długość – 5,21 m).

FIAT Scudo III Furgon Lounge Maxi 2.0MultiJet 177KM 8AT FWD SB247EL 09-2022

Bogaty wybór diesli i napęd elektryczny

Wydajne i jednocześnie łagodnie obchodzące się z paliwem silniki wysokoprężne wciąż odgrywają znaczącą rolę w samochodach użytkowych. W Scudo można wybierać pomiędzy dwoma turbodieslami w łącznie czterech wersjach mocy. Bazowy 1.5 MultiJet rozwija 102 KM i 270 Nm, a we wzmocnionej odmianie 120 KM i 320 Nm momentu obrotowego. Fiat łączy je z 6-biegowymi skrzyniami biegów. Z kolei przystosowany do cięższej pracy i do szybszych przelotów drogami szybkiego ruchu 2.0 MultiJet oferuje 145 KM i 340 Nm lub nawet 177 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Obydwa warianty można zestawić ze skrzynią automatyczną o 8 przełożeniach (w topowym jest standardem). 177-konny Scudo zapewnia osiągi na poziomie przyzwoitego auta osobowego: przyspiesza bowiem do 100 km/h w 10,9 s. Słabsza odmiana robi to w niezłe ok. 12,5 s.

FIAT Scudo III Furgon Lounge Maxi 2.0MultiJet 177KM 8AT FWD SB247EL 09-2022

Dla zwolenników elektromobilności Fiat przygotował odmianę „na prąd”. E-Scudo, bo o nim mowa, napędza 136-konny silnik elektryczny dysponujący niezłym „zastrzykiem” momentu obrotowego (260 Nm) i w efekcie zapewnia on przyspieszenie podobne do najmocniejszego turbodiesla – zaledwie 10,8 s do 100 km/h. Prędkość maksymalną elektrycznego Scudo ustalono na optymalne w trasie 130 km/h. Auto można zestawić z baterią trakcyjną o pojemności 50 kWh lub 75 kWh. Większy akumulator zapewnia dobry zasięg na jednym ładowaniu (do 330 km), natomiast mniejszy – do 230 km. Auto można naładować do 80% szybką ładowarką DC (do 100 kW) w 30 lub 45 minut (w zależności od wielkości baterii) albo prądem zmiennym (AC) 7 lub 11 kW (wtedy trwa to kilka godzin).

Fiat Scudo

Funkcjonalne rozwiązania

Funkcjonalność nabiera podwójnego znaczenia w samochodzie dostawczym. We Fiacie Scudo dodatkowo zwiększają ją nietypowe, bardzo przydatne na co dzień patenty. Auto można wyposażyć w innowacyjny system Moduwork, który obejmuje 2-osobową kanapę ze schowkami pod siedziskami oraz składanym do góry prawym siedziskiem. W skład tego systemu wchodzi też otwierany otwór w przegrodzie, który pozwala przewieźć o 0,5 m dłuższe przedmioty niż w modelu bez tego udogodnienia. W efekcie do Scudo z pakietem Moduwork wejdą przedmioty o długości nawet 4 metrów (w najdłuższej wersji nadwozia). Co istotne, wygospodarowana przestrzeń cechuje równa podłoga.

FIAT Scudo III Furgon Lounge Maxi 2.0MultiJet 145KM 6MT FWD WJ6526K 04-2022

Innym prostym, ale niezwykle przemyślanym rozwiązaniem jest stolik Eat and Work. Wchodzi on w skład podłokietnika przedniego i zawiera ruchomą, twardą część, na której można np. postawić laptop lub wygodnie pisać na kartce. Tym samym kilkoma prostymi ruchami można przekształcić Scudo w mobilne biuro. Aby zachować maksymalną użyteczność przestrzeni ładunkowej, można w niej zainstalować wydajne oświetlenie LED oraz wyłożyć podłogę płytą antypoślizgową. Istnieje też opcja estetycznego wykończenia ścian bocznych płytami drewnianymi (wraz z obudową nadkoli).

FIAT Scudo III Furgon Lounge Maxi 2.0MultiJet 177KM 8AT FWD SB247EL 09-2022

Polecamy również:

Nasz test Fiata Scudo Maxi 145 MultiJet

Więcej o ciekawych rozwiązaniach w nowym Fiacie Scudo

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji