UżywaneCeny używanych w jednym segmencie (cz. 2) – RAPORT

Ceny używanych w jednym segmencie (cz. 2) – RAPORT

Duże SUV-y

Sprawdzone roczniki: 2007-08

Porsche i Mercedes – duże SUVy tych marek będą najdroższe. W tym segmencie występują największe różnice cenowe jednego modelu.

Największe SUVy są jednymi z najdroższych aut na rynku, dlatego nie powinna dziwić kwota rzędu 100 tysięcy złotych za przyzwoite, kilkuletnie Porsche Cayenne lub Mercedesa MLa. Ciekawostką jest, że te auta da się kupić nawet dwa razy taniej, ale nie będą w dobrym stanie. SUVy BMW i Audi nie osiągają aż takich kwot, nawet w najlepszych wersjach. Droższa od nich potrafi być nawet Toyota Land Cruiser.

W tej klasie aut zdolność w terenie schodzi na drugi plan, dlatego używane Jeepy Grand Cherokke będą nawet 60 tys. zł tańsze od Porsche Cayenne z identycznego rocznika. O ile tutaj większej różnicy nie robi rodzaj stosowanego do napędu paliwa, klienci patrzą na trwałość jednostek. Między innymi dlatego dzielny w terenie i przestronny Nissan Pathfinder jest najtańszym autem w klasie. „Winnym” tego jest awaryjny silnik 2.5 dCi i średniej jakości wykończenie.

Model20112012
Porsche Cayenne43-115 tys. zł49-120 tys. zł
Mercedes ML39-95 tys. zł45-125 tys. zł
Toyota Land Cruiser40-96 tys. zł66-85 tys. zł
BMW X552-81 tys. zł56-90 tys. zł
Audi Q747-80 tys. zł52-100 tys. zł
Range Rover45-76 tys. zł50-105 tys. zł
Land Rover Discovery40-80 tys. zł48-70 tys. zł
VW Touareg35-58 tys. zł45-77 tys. zł
Volvo XC9039-63 tys. zł43-66 tys. zł
Jeep Gr. Cherokee30-48 tys. zł40-80 tys. zł
Nissan Pathfinder38-42 tys. zł36-38 tys. zł

 

Minivany

Sprawdzone roczniki: 2009-10

Przestronny nie zawsze się równa drogi. Wiele minivanów ma niskie ceny spowodowane masowym importem.

Segment minivanów jest powoli wymierający i ustępuje SUV-om – taka jest wola klientów. Dlatego też coraz ciężej sprzedać samochód tego typu, a już na pewno po dobrej cenie. Dobrze „schodzą” jedynie tanie auta, wykorzystywane jako połączenie samochodu rodzinnego i dostawczego. Na podium najdroższych minivanów znajdziemy Toyotę Verso, Mercedesa Klasy B i Peugeota 3008. W każdym z nim wysokie ceny mają inną argumentację – w Toyocie płaci się za jakość, w Mercedesie za markę, w Peugeocie za całokształt. Najprzestronniejsi rywale w klasie (Citroen C4 Picasso, Opel Zafira, Renault Scenic) są tańsi, ale dlatego, że rynek zalała masa egzemplarzy sprowadzonych. Najmniej wydamy na zakup Forda C-Maxa, ale oferuje on mniej miejsca niż konkurenci. Nie ma też trzeciego rzędu siedzeń (podobnie jak Mercedes B), który mimo swojego awaryjnego zastosowania jest ważnym kryterium w wyborze minivana.

Model20112012
Toyota Verso29-43 tys. zł29-56 tys. zł
Mercedes kl. B27-42 tys. zł27-45 tys. zł
Peugeot 500828-34 tys. zł24-39 tys. zł
Mazda 522-32 tys. zł24-44 tys. zł
Volkswagen Touran19-35 tys. zł20-37 tys. zł
Renault Scenic17-34 tys. zł19-38 tys. zł
Seat Altea XL19-32 tys. zł19-36 tys. zł
Opel Zafira16-34 tys. zł19-35 tys. zł
Citroen C4 Picasso18-30 tys. zł20-35 tys. zł
Ford C-Max17-27 tys. zł20-35 tys. zł
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji