Duże SUV-y
Sprawdzone roczniki: 2007-08
Porsche i Mercedes – duże SUVy tych marek będą najdroższe. W tym segmencie występują największe różnice cenowe jednego modelu.
Największe SUVy są jednymi z najdroższych aut na rynku, dlatego nie powinna dziwić kwota rzędu 100 tysięcy złotych za przyzwoite, kilkuletnie Porsche Cayenne lub Mercedesa MLa. Ciekawostką jest, że te auta da się kupić nawet dwa razy taniej, ale nie będą w dobrym stanie. SUVy BMW i Audi nie osiągają aż takich kwot, nawet w najlepszych wersjach. Droższa od nich potrafi być nawet Toyota Land Cruiser.
W tej klasie aut zdolność w terenie schodzi na drugi plan, dlatego używane Jeepy Grand Cherokke będą nawet 60 tys. zł tańsze od Porsche Cayenne z identycznego rocznika. O ile tutaj większej różnicy nie robi rodzaj stosowanego do napędu paliwa, klienci patrzą na trwałość jednostek. Między innymi dlatego dzielny w terenie i przestronny Nissan Pathfinder jest najtańszym autem w klasie. „Winnym” tego jest awaryjny silnik 2.5 dCi i średniej jakości wykończenie.
Model | 2011 | 2012 |
---|---|---|
Porsche Cayenne | 43-115 tys. zł | 49-120 tys. zł |
Mercedes ML | 39-95 tys. zł | 45-125 tys. zł |
Toyota Land Cruiser | 40-96 tys. zł | 66-85 tys. zł |
BMW X5 | 52-81 tys. zł | 56-90 tys. zł |
Audi Q7 | 47-80 tys. zł | 52-100 tys. zł |
Range Rover | 45-76 tys. zł | 50-105 tys. zł |
Land Rover Discovery | 40-80 tys. zł | 48-70 tys. zł |
VW Touareg | 35-58 tys. zł | 45-77 tys. zł |
Volvo XC90 | 39-63 tys. zł | 43-66 tys. zł |
Jeep Gr. Cherokee | 30-48 tys. zł | 40-80 tys. zł |
Nissan Pathfinder | 38-42 tys. zł | 36-38 tys. zł |
Minivany
Sprawdzone roczniki: 2009-10
Przestronny nie zawsze się równa drogi. Wiele minivanów ma niskie ceny spowodowane masowym importem.
Segment minivanów jest powoli wymierający i ustępuje SUV-om – taka jest wola klientów. Dlatego też coraz ciężej sprzedać samochód tego typu, a już na pewno po dobrej cenie. Dobrze „schodzą” jedynie tanie auta, wykorzystywane jako połączenie samochodu rodzinnego i dostawczego. Na podium najdroższych minivanów znajdziemy Toyotę Verso, Mercedesa Klasy B i Peugeota 3008. W każdym z nim wysokie ceny mają inną argumentację – w Toyocie płaci się za jakość, w Mercedesie za markę, w Peugeocie za całokształt. Najprzestronniejsi rywale w klasie (Citroen C4 Picasso, Opel Zafira, Renault Scenic) są tańsi, ale dlatego, że rynek zalała masa egzemplarzy sprowadzonych. Najmniej wydamy na zakup Forda C-Maxa, ale oferuje on mniej miejsca niż konkurenci. Nie ma też trzeciego rzędu siedzeń (podobnie jak Mercedes B), który mimo swojego awaryjnego zastosowania jest ważnym kryterium w wyborze minivana.
Model | 2011 | 2012 |
---|---|---|
Toyota Verso | 29-43 tys. zł | 29-56 tys. zł |
Mercedes kl. B | 27-42 tys. zł | 27-45 tys. zł |
Peugeot 5008 | 28-34 tys. zł | 24-39 tys. zł |
Mazda 5 | 22-32 tys. zł | 24-44 tys. zł |
Volkswagen Touran | 19-35 tys. zł | 20-37 tys. zł |
Renault Scenic | 17-34 tys. zł | 19-38 tys. zł |
Seat Altea XL | 19-32 tys. zł | 19-36 tys. zł |
Opel Zafira | 16-34 tys. zł | 19-35 tys. zł |
Citroen C4 Picasso | 18-30 tys. zł | 20-35 tys. zł |
Ford C-Max | 17-27 tys. zł | 20-35 tys. zł |