Jak się dowiedzieć, ile palą samochody? Można zerknąć w ich foldery, ale znajdujące się tam dane odbiegają od wyników uzyskiwanych przez użytkowników tych aut. Informacje na temat rzeczywistego zużycia paliwa da się znaleźć w testach, ale porównanie ich wymaga sporo poszukiwań. Dlatego zebraliśmy w jednym miejscu wyniki uzyskane podczas testów. Oto ile naprawdę palą auta. Zapraszamy na pierwszą część rankingu rzeczywistego zużycia paliwa.
Co prawda dane dotyczące tzw. katalogowego zużycia paliwa są ogólnodostępne i każdy może sprawdzić, ile powinien palić dany samochód, jednak informacje te nie są do końca wiarygodne. Mimo że w teorii zostały wyliczone na podstawie konkretnych norm.
Jak producenci mierzą katalogowe zużycie paliwa?
Służą do tego pomiary laboratoryjne. Jeszcze niedawno katalogowe zużycie paliwa samochodów mierzone było według normy NEDC, która wbrew nazwie (New European Driving Cycle, czyli Nowy Europejski Cykl Jazdy) wcale nie była nowa – pochodziła z 1980 r. Dlatego zakładała niewspółczesne tempo jazdy. W dodatku miała „luki”, które producenci skrzętnie wykorzystywali.
Niedawno, w 2017 roku, zastąpiła ją nowa norma WLTP – zakładająca bardziej rygorystyczne warunki w trakcie pomiaru (np. temperaturę 23 stopni Celsjusza zamiast 20-30, czyli de facto 30 stopni), wydłużony cykl jazdy i większą prędkość (średnie tempo wzrosło z 33 do 47 km/h).
Choć pomiary wciąż są przeprowadzane laboratoryjnie, na hamowni, ich wyniki podawane według cyklu WLTP rzeczywiście są bliższe prawdy… ale wciąż nie odpowiadają rzeczywistości. W realnym użytkowaniu samochody nadal palą więcej, niż podają ich producenci. Choć trzeba przyznać, że w niektórych samochodach zdarza się uzyskać rezultat na poziomie katalogowego – ale to wciąż margines.
Jakie jest faktyczne spalanie?
Dlatego na informacje podawane na stronach internetowych różnych marek czy w broszurach w rubryce „Zużycie paliwa” wciąż trzeba patrzeć z przymrużeniem oka. Najbardziej rzeczywiste są wyniki uzyskane podczas testów przeprowadzanych przez dziennikarzy motoryzacyjnych, ale wertowanie archiwalnych wydań prasy motoryzacyjnej może się okazać czasochłonne.
Skąd zatem czerpać wiedzę na temat tego, ile naprawdę palą samochody? Wystarczy przejrzeć nasze zestawienie, w którym zebraliśmy setki wyników uzyskanych w czasie testów przeprowadzonych w rzeczywistym ruchu drogowym w ciągu ostatnich kilku lat, odpowiadających temu, jak naprawdę eksploatują swoje samochody ich nabywcy.
Ranking rzeczywistego spalania w 10 segmentach
W pierwszej części naszego rankingu przedstawiamy wyniki uzyskane przez reprezentantów 10 klas: auta mini, miejskie, kompaktowe, klasy średniej, klasy wyższej, luksusowe, sportowe, kabriolety, minivany i kombivany (druga obejmie samochody z większym prześwitem, a trzecia – elektryczne). A tak naprawdę to 13 segmentów, bo w grupie minivanów zebraliśmy modele trzech klas, czyli minivany kompaktowe, klasy średniej i duże.
Auta mini – rzeczywiste spalanie
Spalanie: 5,5-6,7 l/100 km
Średnia w klasie: 6,17 l/100 km
Najmniejsze samochody na rynku są nie tylko nieduże, ale i lekkie, do tego normą jest wśród nich manualna skrzynia biegów. Dzięki temu ich silniki nie wykazują się zbyt dużym „apetytem” – mimo że auta te zwykle wykorzystują proste jednostki benzynowe bez turbodoładowania, a tym bardziej elektrycznego wsparcia, które do w miarę dynamicznej jazdy wymagają korzystania z całego zakresu obrotomierza.
Marka, model, wersja | Rodzaj silnika | Moc | Średnie spalanie |
---|---|---|---|
Toyota Aygo X 1.0 VVT-i | benzynowy | 72 KM | 5,5 l/100 km |
Fiat 500 Hybrid | benzynowy | 70 KM | 5,8 l/100 km |
Kia Picanto 1.2 MPI | benzynowy | 84 KM | 6,2 l/100 km |
Volkswagen Up! GTI | benzynowy, turbo | 115 KM | 6,2 l/100 km |
Hyundai i10 1.2 MPI AMT | benzynowy | 84 KM | 6,6 l/100 km |
Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT | benzynowy | 85 KM | 6,7 l/100 km |
Auta miejskie – rzeczywiste spalanie
Spalanie: 4,2-9,5 l/100 km
Średnia w klasie: 6,63 l/100 km
Samochodów miejskich jest dużo więcej niż tych klasy mini, wykazują się przy tym znacznie większą rozpiętością wyników. Są wśród nich modele hybrydowe, więc najoszczędniejsi reprezentanci tej klasy zużywają mniej paliwa niż najmniejsze auta na rynku. Ale w grupie tej są też auta usportowione z ponad dwukrotnie wyższymi rezultatami. I w tym segmencie dominują jednostki benzynowe, ale zdecydowana większość z nich ma turbodoładowanie, pojawiają się też wersje wsparte układami mild hybrid. Część samochodów ma automatyczne przekładnie. Średni wynik jest o pół litra większy niż w autach mini. Wśród osiągających najgorsze wyniki co najmniej 200-konnych odmian jest też Dacia Sandero, ale jej rezultat dotyczy spalania LPG, czyli paliwa ponad dwukrotnie tańszego od 95-oktanowej benzyny.
Marka, model, wersja | Rodzaj silnika | Moc | Średnie spalanie |
---|---|---|---|
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT | benzynowy + elektr. | 116 KM | 4,2 l/100 km |
Honda Jazz Crosstar CVT | benzynowy + elektr. | 109 KM | 4,8 l/100 km |
Suzuki Swift 1.2 DualJet SHVS | benzynowy | 83 KM | 5,3 l/100 km |
Suzuki Swift 1.2 Hybrid CVT | benzynowy | 83 KM | 5,6 l/100 km |
Skoda Fabia 1.0 TSI 95 | benzynowy, turbo | 95 KM | 5,6 l/100 km |
Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 | benzynowy | 90 KM | 5,7 l/100 km |
Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 115 | benzynowy | 115 KM | 5,8 l/100 km |
Renault Clio TCe 100 | benzynowy, turbo | 100 KM | 5,8 l/100 km |
Skoda Fabia 1.0 TSI 110 | benzynowy, turbo | 110 KM | 5,9 l/100 km |
Seat Ibiza 1.0 TSI 115 | benzynowy, turbo | 115 KM | 6,0 l/100 km |
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95 | benzynowy, turbo | 95 KM | 6,0 l/100 km |
Citroen C3 1.2 PureTech 110 | benzynowy, turbo | 110 KM | 6,1 l/100 km |
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100 | benzynowy, turbo | 100 KM | 6,2 l/100 km |
Opel Corsa 1.2 Turbo 100 | benzynowy, turbo | 101 KM | 6,2 l/100 km |
Seat Ibiza 1.0 TSI 115 DSG | benzynowy, turbo | 115 KM | 6,2 l/100 km |
Skoda Fabia 1.0 TSI 110 DSG | benzynowy, turbo | 110 KM | 6,2 l/100 km |
Citroen C3 1.2 PureTech 110 EAT6 | benzynowy, turbo | 110 KM | 6,3 l/100 km |
Citroen C3 1.2 PureTech 82 | benzynowy | 82 KM | 6,4 l/100 km |
Hyundai i20 1.0 T-GDI 120 | benzynowy, turbo | 120 KM | 6,4 l/100 km |
Kia Rio 1.0 T-GDI 120 | benzynowy, turbo | 120 KM | 6,4 l/100 km |
Hyundai i20 1.0 T-GDi 6iMT 48V | benzynowy, turbo | 100 KM | 6,4 l/100 km |
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 | benzynowy, turbo | 125 KM | 6,5 l/100 km |
Volkswagen Polo 1.0 TSI 115 | benzynowy, turbo | 115 KM | 6,5 l/100 km |
Dacia Sandero TCe 90 | benzynowy, turbo | 90 KM | 6,6 l/100 km |
Suzuki Swift Sport | benzynowy, turbo | 140 KM | 6,6 l/100 km |
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe LPG | benzynowy, turbo | 90 KM | 6,7 l/100 km |
Nissan Micra IG-T 100 | benzynowy, turbo | 100 KM | 6,7 l/100 km |
Peugeot 208 PureTech 100 | benzynowy, turbo | 102 KM | 6,7 l/100 km |
Opel Corsa 1.2 Turbo 100 A8 | benzynowy, turbo | 100 KM | 6,8 l/100 km |
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG | benzynowy, turbo | 115 KM | 6,8 l/100 km |
Peugeot 208 PureTech 130 EAT8 | benzynowy, turbo | 130 KM | 6,9 l/100 km |
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT | benzynowy, turbo | 100 KM | 7,0 l/100 km |
Nissan Micra 1.0 IG-T Xtronic | benzynowy, turbo | 101 KM | 7,0 l/100 km |
Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic | benzynowy | 130 KM | 7,2 l/100 km |
Hyundai i20 N Performance | benzynowy, turbo | 204 KM | 7,3 l/100 km |
Volkswagen Polo GTI DSG | benzynowy, turbo | 200 KM | 7,6 l/100 km |
Volkswagen Polo GTI DSG | benzynowy, turbo | 207 KM | 7,7 l/100 km |
Mini John Cooper Works | benzynowy, turbo | 231 KM | 7,9 l/100 km |
Ford Fiesta ST2 | benzynowy, turbo | 200 KM | 8,0 l/100 km |
Toyota Yaris GRMN | benzynowy, kompresor | 212 KM | 8,3 l/100 km |
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe LPG | benzynowy, turbo | 100 KM | 8,4 l/100 km (LPG) |
Renault Clio RS Trophy 220 EDC | benzynowy, turbo | 220 KM | 8,9 l/100 km |
Toyota GR Yaris | benzynowy, turbo | 261 KM | 9,5 l/100 km |
Auta kompaktowe – rzeczywiste spalanie
Spalanie: 4,8-10,6 l/100 km
Średnia w klasie: 7,15 l/100 km
W segmencie samochodów kompaktowych jest znacznie więcej przetestowanych aut niż w poprzednich grupach, większa jest także ich różnorodność. Przybyło wersji nadwoziowych (są tu m.in. liftbacki czy podwyższone kombi), zwiększył się wybór wersji silnikowych – nie brakuje modeli z silnikami wysokoprężnymi i hybryd, jest też trochę aut z napędem na wszystkie koła, prawie 2/3 testowanych aut ma automatyczne skrzynie, a najmocniejsi reprezentanci mogą się pochwalić mocą grubo ponad 400 KM. Dlatego rozpiętość uzyskanych w czasie testów wyników jest jeszcze większa niż w klasie niżej. Wyższy – o ok. pół litra – jest także średni wynik dla całego segmentu. Najlepsze rezultaty należą do samochodów napędzanych dieslami lub układami hybrydowymi, najwyższe oczywiście do tych o sportowym charakterze.
Marka, model, wersja | Rodzaj silnika | Moc | Średnie spalanie |
---|---|---|---|
Peugeot 308 SW I 1.5 BlueHDi 130 | turbodiesel | 130 KM | 4,8 l/100 km |
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG | turbodiesel | 150 KM | 4,9 l/100 km |
Peugeot 308 SW II 1.5 BlueHDi 130 EAT8 | turbodiesel | 130 KM | 5,2 l/100 km |
Toyota Auris TS 1.8 Hybrid | benzynowy + elektr. | 136 KM | 5,3 l/100 km |
Honda Civic 1.6 i-DTEC | turbodiesel | 120 KM | 5,3 l/100 km |
Opel Astra 1.5 Diesel 122 | turbodiesel | 122 KM | 5,4 l/100 km |
Suzuki Swace 1.8 Hybrid | benzynowy + elektr. | 122 KM | 5,5 l/100 km |
Toyota Corolla TS Kombi 1.8 Hybrid | benzynowy + elektr. | 122 KM | 5,5 l/100 km |
Ford Focus Active Kombi 2.0 EcoBlue A8 | turbodiesel | 150 KM | 5,5 l/100 km |
Kia Ceed 1.6 CRDi 115 | turbodiesel | 115 KM | 5,5 l/100 km |
Volkswagen Golf 1.6 TDI | turbodiesel | 115 KM | 5,6 l/100 km |
Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid | benzynowy + elektr. | 136 KM | 5,7 l/100 km |
Opel Astra 1.6 Diesel 110 | turbodiesel | 110 KM | 5,7 l/100 km |
Skoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG | turbodiesel | 200 KM | 5,7 l/100 km |
Honda Civic e:HEV 2,0 i-MMD e-CVT | benzynowy + elektr. | 184 KM | 5,8 l/100 km |
Opel Astra 1.6 Turbo A8 Plug-in Hybrid | benzynowy, turbo + elektr. | 180 KM | 5,8 l/100 km |
Volkswagen Golf 1.0 eTSI DSG | benzynowy, turbo | 110 KM | 5,9 l/100 km |
Seat Leon 1.0 eTSI DSG | benzynowy, turbo | 110 KM | 6,0 l/100 km |
Mazda 3 SkyActiv-D 116 | turbodiesel | 116 KM | 6,0 l/100 km |
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 | benzynowy, turbo | 125 KM | 6,1 l/100 km |
Opel Astra Sports Tourer 1.5 Diesel A9 | turbodiesel | 122 KM | 6,2 l/100 km |
Toyota Corolla 2.0 Hybrid | benzynowy + elektr. | 184 KM | 6,3 l/100 km |
Dacia Logan 1.0 TCe LPG | benzynowy, turbo | 90 KM | 6,3 l/100 km |
Mercedes A 200 7G-DCT | benzynowy, turbo | 163 KM | 6,3 l/100 km |
Seat Leon 1.5 TSI 150 | benzynowy, turbo | 150 KM | 6,3 l/100 km |
Hyundai i30 1.5 T-GDi 6iMT | benzynowy, turbo + elektr. | 160 KM | 6,3 l/100 km |
Seat Leon e-Hybrid | benzynowy, turbo + elektr. | 150 KM | 6,3 l/100 km |
Citroen C4 1.2 PureTech 155 EAT8 | benzynowy, turbo | 156 KM | 6,4 l/100 km |
Opel Astra 1.2 Turbo 130 | benzynowy, turbo | 130 KM | 6,4 l/100 km |
Peugeot 308 1.2 PureTech 130 | benzynowy, turbo | 130 KM | 6,4 l/100 km |
Peugeot 308 Hybrid 225 EAT8 | benzynowy, turbo + elektr. | 225 KM | 6,4 l/100 km |
Toyota Corolla TS Kombi 2.0 Hybrid | benzynowy + elektr. | 184 KM | 6,5 l/100 km |
Ford Focus Kombi Active 1.0 EB Hybrid 155 Powershift | benzynowy, turbo | 155 KM | 6,5 l/100 km |
Opel Astra 1.2 Turbo 130 | benzynowy, turbo | 130 KM | 6,5 l/100 km |
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130 | benzynowy, turbo | 130 KM | 6,5 l/100 km |
Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 4×4 DSG | turbodiesel | 200 KM | 6,5 l/100 km |
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV | benzynowy + elektr. | 141 KM | 6,6 l/100 km |
Honda Civic 1.0 VTEC Turbo | benzynowy, turbo | 126 KM | 6,6 l/100 km |
Kia Ceed 1.5 T-GDI DCT | benzynowy, turbo | 160 KM | 6,6 l/100 km |
Peugeot 308 SW PureTech 130 EAT8 | benzynowy, turbo | 130 KM | 6,6 l/100 km |
Toyota Corolla 1.2 Turbo | benzynowy, turbo | 116 KM | 6,6 l/100 km |
Ford Focus 1.5 EcoBlue 120 A8 | turbodiesel | 120 KM | 6,6 l/100 km |
Mazda 3 Skyactiv-G 150 | benzynowy | 150 KM | 6,7 l/100 km |
Dacia Jogger 1.0 ECO-G 100 | benzynowy, turbo | 100 KM | 6,7 l/100 km |
Renault Megane Grandtour TCe 140 | benzynowy, turbo | 140 KM | 6,7 l/100 km |
Skoda Scala 1.0 TSI | benzynowy, turbo | 115 KM | 6,7 l/100 km |
Skoda Scala 1.5 TSI DSG | benzynowy, turbo | 150 KM | 6,7 l/100 km |
Mazda 3 2.0 Skyactiv-G | benzynowy | 120 KM | 6,8 l/100 km |
Skoda Octavia Combi RS iV | benzynowy, turbo + elektr. | 245 KM | 6,8 l/100 km |
Audi A3 Sportback 35 TFSI S tronic | benzynowy, turbo | 150 KM | 6,8 l/100 km |
Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost 150 | benzynowy, turbo | 150 KM | 6,8 l/100 km |
Mercedes A 180 Limuzyna 7G-DCT | benzynowy, turbo | 136 KM | 6,8 l/100 km |
Mercedes CLA 200 Shooting Brake 7G-DCT | benzynowy, turbo | 163 KM | 6,8 l/100 km |
Skoda Octavia 1.0 TSI DSG | benzynowy, turbo | 115 KM | 6,8 l/100 km |
Seat Leon e-Hybrid | benzynowy, turbo + elektr. | 204 KM | 6,8 l/100 km |
Mazda 3 Sedan 2.0 e-Skyactiv-G 150 6AT | benzynowy | 150 KM | 6,9 l/100 km |
BMW 116i Steptronic | benzynowy, turbo | 109 KM | 6,9 l/100 km |
Skoda Octavia Combi 1.5 TSI | benzynowy, turbo | 150 KM | 6,9 l/100 km |
Volkswagen Golf 1.5 TSI | benzynowy, turbo | 150 KM | 6,9 l/100 km |
Audi A3 Limousine S line 35 TFSI S tronic | benzynowy, turbo + elektr. | 150 KM | 6,9 l/100 km |
Hyundai Elantra 1.6 MPI CVT | benzynowy | 123 KM | 7,0 l/100 km |
Hyundai i30 1.5 DPI | benzynowy | 110 KM | 7,0 l/100 km |
BMW 118i Steptronic | benzynowy, turbo | 140 KM | 7,0 l/100 km |
Honda Civic 1.5 VTEC Turbo CVT | benzynowy, turbo | 182 KM | 7,0 l/100 km |
Hyundai i30 1.4 T-GDI | benzynowy, turbo | 140 KM | 7,0 l/100 km |
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT | benzynowy, turbo | 140 KM | 7,0 l/100 km |
Kia Ceed 1.4 T-GDI | benzynowy, turbo | 140 KM | 7,0 l/100 km |
Seat Leon ST 1.5 TSI | benzynowy, turbo | 150 KM | 7,0 l/100 km |
Fiat Tipo 1.0 T3 Turbo Cross | benzynowy, turbo | 100 KM | 7,1 l/100 km |
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 A8 | benzynowy, turbo | 150 KM | 7,1 l/100 km |
Ford Focus Sedan 1.0 EcoBoost 125 | benzynowy, turbo | 125 KM | 7,1 l/100 km |
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost 125 | benzynowy, turbo | 125 KM | 7,1 l/100 km |
Opel Astra 1.4 Turbo 150 | benzynowy, turbo | 150 KM | 7,1 l/100 km |
Seat Leon ST EcoTSI 150 DSG | benzynowy, turbo | 150 KM | 7,1 l/100 km |
DS 4 E-Tense 225 | benzynowy, turbo + elektr. | 225 KM | 7,1 l/100 km |
BMW 220i Active Tourer Steptronic | benzynowy, turbo | 170 KM | 7,2 l/100 km |
Fiat Tipo 1.4 T-Jet | benzynowy, turbo | 120 KM | 7,2 l/100 km |
Renault Megane GrandCoupe TCe 140 EDC | benzynowy, turbo | 140 KM | 7,2 l/100 km |
Volkswagen Golf 1.5 TSI DSG | benzynowy, turbo | 150 KM | 7,2 l/100 km |
Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI DSG | benzynowy, turbo | 150 KM | 7,2 l/100 km |
Mazda 3 Sedan 2.0 Skyactiv-G 6AT | benzynowy | 122 KM | 7,3 l/100 km |
Mazda 3 SkyActiv-G 122 6AT | benzynowy | 122 KM | 7,3 l/100 km |
BMW 218i Gran Coupe Steptronic | benzynowy, turbo | 140 KM | 7,4 l/100 km |
Kia Ceed SW 1.4 T-GDi 7DCT | benzynowy, turbo | 140 KM | 7,4 l/100 km |
Subaru Impreza 2.0i-S Lineartronic | benzynowy + elektr. | 150 KM | 7,5 l/100 km |
Mazda 3 Sedan 2.0 Skyactiv-X 6MT | benzynowy, kompresor | 180 KM | 7,5 l/100 km |
Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet 120 | benzynowy, turbo | 120 KM | 7,5 l/100 km |
Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost A8 | benzynowy, turbo | 150 KM | 7,5 l/100 km |
Skoda Octavia RS 2.0 TSI DSG | benzynowy, turbo | 245 KM | 7,5 l/100 km |
Volkswagen Golf GTE | benzynowy, turbo + elektr. | 204 KM | 7,5 l/100 km |
Renault Megane TCe 160 EDC | benzynowy, turbo | 159 KM | 7,6 l/100 km |
Audi S3 Sportback TFSI quattro S tronic | benzynowy, turbo | 310 KM | 7,9 l/100 km |
Dacia Logan 1.0 TCe LPG | benzynowy, turbo | 90 KM | 7,9 l/100 km (LPG) |
BMW 128ti Steptronic | benzynowy, turbo | 265 KM | 8,1 l/100 km |
Cupra Leon 2.0 TSI 300 DSG | benzynowy, turbo | 300 KM | 8,1 l/100 km |
Volkswagen Golf GTI DSG | benzynowy, turbo | 245 KM | 8,1 l/100 km |
Kia Ceed 1.6 T-GDI | benzynowy, turbo | 204 KM | 8,2 l/100 km |
BMW M235i xDrive Steptronic Gran Coupe | benzynowy, turbo | 306 KM | 8,3 l/100 km |
Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 DSG | benzynowy, turbo | 300 KM | 8,3 l/100 km |
Dacia Jogger 1.0 ECO-G 100 | benzynowy, turbo | 100 KM | 8,3 l/100 km (LPG) |
Dacia Logan MCV Stepway TCe 90 | benzynowy, turbo | 90 KM | 8,6 l/100 km |
Seat Leon Cupra DSG | benzynowy, turbo | 290 KM | 8,9 l/100 km |
Ford Focus ST3 | benzynowy, turbo | 280 KM | 9,0 l/100 km |
Volkswagen Golf R 2.0 TSI 4Motion DSG | benzynowy, turbo | 320 KM | 9,1 l/100 km |
Mercedes AMG A 35 4Matic 8G-DCT | benzynowy, turbo | 306 KM | 9,2 l/100 km |
Łada Vesta SW Cross 1.6 16V | benzynowy | 106 KM | 9,3 l/100 km |
Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI 7DCT | benzynowy, turbo | 204 KM | 9,3 l/100 km |
BMW M240i xDrive Steptronic Coupe | benzynowy, turbo | 374 KM | 9,4 l/100 km |
Renault Megane R.S. TCe 280 EDC | benzynowy, turbo | 280 KM | 9,5 l/100 km |
Seat Leon Cupra ST 300 DSG 4Drive | benzynowy, turbo | 300 KM | 9,5 l/100 km |
Mercedes AMG A 45 S 4Matic+ DCT 8G | benzynowy, turbo | 421 KM | 9,6 l/100 km |
Renault Megane R.S. EDC Trophy | benzynowy, turbo | 300 KM | 9,6 l/100 km |
Honda Civic Type R | benzynowy, turbo | 320 KM | 9,8 l/100 km |
Hyundai i30 N Performance | benzynowy, turbo | 275 KM | 9,8 l/100 km |
Mercedes AMG CLA 45 S 4Matic+ DCT 8G | benzynowy, turbo | 421 KM | 9,8 l/100 km |
Seat Leon ST Cupra 370 | benzynowy, turbo | 370 KM | 9,9 l/100 km |
Mini Clubman John Cooper Works All4 | benzynowy, turbo | 245 KM | 10,3 l/100 km |
Audi RS 3 Sportback | benzynowy, turbo | 400 KM | 10,6 l/100 km |
Auta klasy średniej – rzeczywiste spalanie
Spalanie: 5,6-11,7 l/100 km
Średnia w klasie: 7,89 l/100 km
Modele klasy średniej przeważnie są samochodami znacznie większymi i cięższymi od kompaktów, więc ich silniki (jest wśród nich dużo wariantów wysokoprężnych, niemal wszystkie benzynowe jednostki wykorzystują turbodoładowanie) muszą rozwijać większą moc. Do tego niemal wszystkie samochody w rankingu wyposażono w automatyczne przekładnie. Stąd średni wynik dla segmentu o 3/4 litra wyższy niż u kompaktów. Ponownie cała klasowa czołówka to diesle, niezłe wyniki osiągają też hybrydy typu plug-in. Na drugim biegunie są sześciocylindrowe modele o osiągach aut typowo sportowych, w przypadku których średnie spalanie zdecydowanie przekracza 10 litrów na 100 km.
Marka, model, wersja | Rodzaj silnika | Moc | Średnie spalanie |
---|---|---|---|
Peugeot 508 SW 1.5 BlueHDi 130 EAT8 | turbodiesel | 130 KM | 5,6 l/100 km |
Kia Optima SW 1.7 CRDi 141 7DCT | turbodiesel | 141 KM | 5,8 l/100 km |
Skoda Superb Combi 2.0 TDI 150 DSG | turbodiesel | 150 KM | 5,9 l/100 km |
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 150 DSG | turbodiesel | 150 KM | 5,9 l/100 km |
Volkswagen Passat 2.0 TDI 190 DSG | turbodiesel | 190 KM | 6,0 l/100 km |
Mazda 6 2.2 SkyActiv-D 184 6AT | turbodiesel | 184 KM | 6,1 l/100 km |
Mazda 6 Sport Kombi 2.2 Skyactiv-D 6AT | turbodiesel | 184 KM | 6,2 l/100 km |
Renault Talisman Energy dCi 160 EDC | turbodiesel | 160 KM | 6,2 l/100 km |
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi 150 PowerShift | turbodiesel | 150 KM | 6,3 l/100 km |
Mercedes C 220 d 9G-Tronic | turbodiesel | 200+20 KM | 6,3 l/100 km |
Renault Talisman Grandtour dCi 160 EDC | turbodiesel | 160 KM | 6,4 l/100 km |
Skoda Superb Combi 2.0 TDI 190 4×4 DSG | turbodiesel | 190 KM | 6,4 l/100 km |
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm 210 A8 Q4 | turbodiesel | 210 KM | 6,5 l/100 km |
Ford Mondeo 2.0 TDCi 180 PowerShift | turbodiesel | 180 KM | 6,5 l/100 km |
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI | turbodiesel | 170 KM | 6,5 l/100 km |
Citroen C5 X PHEV 225 e-EAT8 | benzynowy, turbo + elektr. | 224 KM | 6,6 l/100 km |
Volvo V60 D4 | turbodiesel | 190 KM | 6,6 l/100 km |
BMW 320d Steptronic | turbodiesel | 190 KM | 6,8 l/100 km |
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI A8 | turbodiesel | 170 KM | 6,8 l/100 km |
Skoda Superb iV Combi 1.4 TSI Plug-In Hybrid | benzynowy, turbo + elektr. | 218 KM | 6,9 l/100 km |
Peugeot 508 BlueHDi 180 EAT8 | turbodiesel | 177 KM | 6,9 l/100 km |
Volvo V60 D3 FWD Geartronic | turbodiesel | 150 KM | 6,9 l/100 km |
Peugeot 508 SW BlueHDI 180 EAT8 | turbodiesel | 177 KM | 7,0 l/100 km |
Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI DSG 4Motion | turbodiesel | 190 KM | 7,0 l/100 km |
Skoda Superb 2.0 TSI DSG | benzynowy, turbo | 190 KM | 7,1 l/100 km |
Volvo V60 B3 Geartronic | benzynowy, turbo | 163+14 KM | 7,1 l/100 km |
Skoda Superb Combi 2.0 TSI 190 DSG | benzynowy, turbo | 190 KM | 7,2 l/100 km |
Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG | benzynowy, turbo | 190 KM | 7,3 l/100 km |
Peugeot 508 Hybrid 225 | benzynowy, turbo + elektr. | 225 KM | 7,3 l/100 km |
Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 S tronic quattro | turbodiesel | 190 KM | 7,3 l/100 km |
Peugeot 508 1.2 PureTech 130 EAT8 | benzynowy, turbo | 131 KM | 7,4 l/100 km |
Volvo S60 B4 FWD Geartronic | benzynowy, turbo | 197 KM | 7,5 l/100 km |
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDM AT8 Q4 | turbodiesel | 210 KM | 7,5 l/100 km |
Volkswagen Arteon 2.0 BiTDI DSG 4Motion | turbodiesel | 240 KM | 7,5 l/100 km |
BMW 318i Steptronic | benzynowy, turbo | 156 KM | 7,6 l/100 km |
BMW 320i Steptronic | benzynowy, turbo | 184 KM | 7,6 l/100 km |
Mercedes C 300 e 9G-Tronic | benzynowy, turbo + elektr. | 313 KM | 7,6 l/100 km |
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG 4Motion 240 | turbodiesel | 240 KM | 7,6 l/100 km |
Audi A4 Avant 40 TFSI S tronic | benzynowy, turbo | 204 KM | 7,7 l/100 km |
BMW 430i Steptronic Coupe | benzynowy, turbo | 258 KM | 7,7 l/100 km |
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech EAT8 | benzynowy, turbo | 181 KM | 7,7 l/100 km |
BMW 320i Steptronic Touring | benzynowy, turbo | 184 KM | 7,8 l/100 km |
Peugeot 508 SW PSE | benzynowy, turbo + elektr. | 360 KM | 7,8 l/100 km |
DS 9 PureTech 225 AT8 | benzynowy, turbo | 224 KM | 7,9 l/100 km |
Peugeot 508 PureTech 225 EAT8 | benzynowy, turbo | 225 KM | 7,9 l/100 km |
Mercedes C 200 9G-Tronic | benzynowy, turbo | 184+14 KM | 8,0 l/100 km |
Mazda 6 2.5 Skyactiv-G 6AT | benzynowy | 194 KM | 8,1 l/100 km |
BMW 330i Steptronic | benzynowy, turbo | 258 KM | 8,2 l/100 km |
BMW 330i xDrive Steptronic Touring | benzynowy, turbo | 258 KM | 8,3 l/100 km |
BMW 330e | benzynowy, turbo + elektr. | 292 KM | 8,3 l/100 km |
Volvo V60 Cross Country D4 AWD Geartronic | turbodiesel | 190 KM | 8,3 l/100 km |
Audi A4 Avant 45 TFSI quattro S tronic | benzynowy, turbo | 265 KM | 8,4 l/100 km |
Opel Insignia GS 2.0 Turbo 200 A9 | benzynowy, turbo | 200 KM | 8,4 l/100 km |
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo A9 | benzynowy, turbo | 200 KM | 8,4 l/100 km |
Volvo S60 B4 Geartronic | benzynowy, turbo | 197+10 KM | 8,4 l/100 km |
Volvo V60 B4 FWD Geartronic | benzynowy, turbo | 197+14 KM | 8,4 l/100 km |
Subaru Outback 2.5i Lineartronic | benzynowy | 175 KM | 8,7 l/100 km |
Alfa Romeo Giulia Ti 2.0 GME 200 AT RWD | benzynowy, turbo | 200 KM | 8,7 l/100 km |
Volvo V60 T8 Geartronic Polestar Engineered | benz., turbo, kompr. + elektr. | 405 KM | 8,7 l/100 km |
Mercedes C 300 9G-Tronic | benzynowy, turbo | 258 KM | 8,8 l/100 km |
Opel Insignia Grand Sport 1.6 Turbo A6 | benzynowy, turbo | 200 KM | 8,8 l/100 km |
Mercedes C 200 Combi 9G-Tronic | benzynowy, turbo | 204+20 KM | 8,9 l/100 km |
Infiniti Q50 Hybrid AWD AT | benzynowy + elektr. | 364 KM | 9,1 l/100 km |
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 BiTurbo Diesel A8 | turbodiesel | 210 KM | 9,1 l/100 km |
Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4×4 A8 | benzynowy, turbo | 260 KM | 9,4 l/100 km |
Alfa Romeo Giulia 2.0 GME Turbo AT Q4 | benzynowy, turbo | 280 KM | 9,6 l/100 km |
Skoda Superb 2.0 TSI 4×4 DSG | benzynowy, turbo | 272 KM | 9,6 l/100 km |
Volvo S60 T5 Geartronic | benzynowy, turbo | 250 KM | 9,6 l/100 km |
Genesis G70 2.0 T AT AWD | benzynowy, turbo | 245 KM | 9,7 l/100 km |
Volkswagen Arteon SB 2.0 TSI 272 4Motion DSG | benzynowy, turbo | 272 KM | 10,0 l/100 km |
Audi RS 5 Coupe | benzynowy, turbo | 450 KM | 10,2 l/100 km |
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio | benzynowy, turbo | 510 KM | 10,5 l/100 km |
Audi RS 4 Avant | benzynowy, turbo | 450 KM | 10,6 l/100 km |
BMW M440i xDrive Gran Coupe | benzynowy, turbo | 374 KM | 10,7 l/100 km |
BMW M3 Competition | benzynowy, turbo | 510 KM | 11,0 l/100 km |
BMW M4 Competition Coupe | benzynowy, turbo | 510 KM | 11,0 l/100 km |
Alpina B3 S Biturbo Touring Allrad | benzynowy, turbo | 440 KM | 11,7 l/100 km |
Auta klasy wyższej – rzeczywiste spalanie
Spalanie: 5,6-13,5 l/100 km
Średnia w klasie: 8,71 l/100 km
Przedstawicielami klasy wyższej są pokaźne sedany, liftbacki i kombi o długości zbliżającej się nieraz do 5 metrów. Mimo to najoszczędniejsze modele, wykorzystujące wydajny toyotowski układ hybrydowy, osiągają wyniki na poziomie najlepszych reprezentantów mniejszych segmentów: nie tylko klasy średniej, ale także aut mini. Jednak nie brakuje tu też pojazdów naprawdę paliwożernych, te na końcu tabeli mają pod maskami potężne „V-ósemki” rozwijające ponad 600 koni mechanicznych. Mniej więcej połowa wyników dotyczy samochodów wysokoprężnych, nieraz bardzo mocnych, nie brakuje także hybrydowych, nie ma za to ani jednego samochodu wymagającego ręcznej zmiany biegów. Średni rezultat jest o 0,8 l/100 km wyższy niż wśród aut klasy średniej.
Marka, model, wersja | Rodzaj silnika | Moc | Średnie spalanie |
---|---|---|---|
Toyota Camry 2.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT | benzynowy + elektr. | 218 KM | 5,6 l/100 km |
Lexus ES 300h | benzynowy + elektr. | 218 KM | 5,7 l/100 km |
BMW 520d Steptronic | turbodiesel | 190 KM | 6,2 l/100 km |
BMW 520d Steptronic Touring | turbodiesel | 190 KM | 6,5 l/100 km |
BMW M550d xDrive Steptronic Touring | turbodiesel | 400 KM | 6,6 l/100 km |
Genesis G80 2.2 D AT | turbodiesel | 210 KM | 6,8 l/100 km |
Mercedes E 220 d 4Matic 9G-Tronic Kombi | turbodiesel | 194 KM | 6,9 l/100 km |
BMW 520d xDrive Steptronic Touring | turbodiesel | 190 KM | 7,0 l/100 km |
Audi A6 Avant 40 TDI S tronic | turbodiesel | 204 KM | 7,2 l/100 km |
BMW 530i xDrive Steptronic Touring | benzynowy, turbo | 252 KM | 7,3 l/100 km |
BMW 540d xDrive Steptronic | turbodiesel | 340 KM | 7,3 l/100 km |
Volvo V90 D5 AWD Geartronic | turbodiesel | 235 KM | 7,3 l/100 km |
BMW 530e iPerformance | benzynowy, turbo + elektr. | 252 KM | 7,4 l/100 km |
Mercedes CLS Coupe 350 d 4Matic 9G-Tronic | turbodiesel | 286 KM | 7,4 l/100 km |
BMW 530e xDrive | benzynowy, turbo + elektr. | 292 KM | 7,5 l/100 km |
Kia Stinger 2.2 CRDi AT8 4WD | turbodiesel | 200 KM | 7,8 l/100 km |
Mercedes CLS 400 d 4Matic 9G-Tronic | turbodiesel | 340 KM | 8,0 l/100 km |
Audi A7 Sportback 50 TDI quattro | turbodiesel | 286 KM | 8,1 l/100 km |
Audi S6 | turbodiesel | 349 KM | 8,4 l/100 km |
BMW 540i xDrive | benzynowy, turbo + elektr. | 333 KM | 8,6 l/100 km |
Audi S7 Sportback | turbodiesel | 349 KM | 8,6 l/100 km |
Audi A6 Avant 45 TFSI quattro S tronic | benzynowy, turbo | 265 KM | 8,7 l/100 km |
Mercedes E 450 4Matic | benz., turbo, kompr. + elektr. | 367 KM | 8,9 l/100 km |
Jaguar XF Sportbrake 25t | benzynowy, turbo | 250 KM | 9,1 l/100 km |
Volvo V90 T5 | benzynowy, turbo | 254 KM | 9,6 l/100 km |
Volvo S90 T8 AWD | benz., turbo, kompr. + elektr. | 390 KM | 9,9 l/100 km |
Audi A6 55 TFSI quattro | benzynowy, turbo | 340 KM | 10,1 l/100 km |
Mercedes CLS 450 4Matic | benzynowy, turbo | 367 KM | 10,3 l/100 km |
Volvo V90 T6 AWD | benzynowy, turbo, kompr. | 310 KM | 10,6 l/100 km |
BMW 640i xDrive Gran Turismo | benzynowy, turbo | 340 KM | 10,9 l/100 km |
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI | benzynowy, turbo | 366 KM | 11,1 l/100 km |
Mercedes E 63 S 4Matic+ | benzynowy, turbo | 612 KM | 11,7 l/100 km |
BMW M5 | benzynowy, turbo | 600 KM | 12,1 l/100 km |
Mercedes AMG E 63 S 4Matic+ | benzynowy, turbo | 612 KM | 12,1 l/100 km |
Mercedes AMG GT 4d 63 S 4Matic+ | benzynowy, turbo | 639 KM | 12,6 l/100 km |
Audi RS 6 Avant | benzynowy, turbo | 600 KM | 13,5 l/100 km |
Auta luksusowe – rzeczywiste spalanie
Spalanie: 7,5-15,5 l/100 km
Średnia w klasie: 10,59 l/100 km
Największe testowane limuzyny na rynku (i nieliczne duże kombi produkcji Porsche) w większości przypadków wykorzystują duże silniki benzynowe, tylko na początku listy jest kilka oszczędnych (choć bardzo mocnych) diesli. Miejsca za nimi zajmują głównie jeszcze mocniejsze auta hybrydowe. Dolną połowę zestawienia w tym segmencie zajmują jednak samochody wykorzystujące potężne, ośmio- a nawet dwunastocylindrowe jednostki o mocy mniej więcej pół tysiąca koni mechanicznych, zużywające więcej benzyny niż auta sportowe. Dlatego auta luksusowe charakteryzuje bardzo duża rozpiętość osiągniętych wyników, a średni rezultat jest tu o niemal 2 litry na 100 km gorszy niż w klasie wyższej.
Marka, model, wersja | Rodzaj silnika | Moc | Średnie spalanie |
---|---|---|---|
BMW 730Ld xDrive | turbodiesel | 265 KM | 7,5 l/100 km |
Audi A8 L 50 TDI quattro | turbodiesel | 286 KM | 7,6 l/100 km |
Mercedes S 400 d 4Matic Long | turbodiesel | 330 KM | 7,8 l/100 km |
Mercedes S 350 d 4Matic | turbodiesel | 286 KM | 7,9 l/100 km |
BMW 745Le xDrive | benzynowy, turbo + elektr. | 394 KM | 8,2 l/100 km |
Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo | benzynowy, turbo + elektr. | 462 KM | 9,3 l/100 km |
Mercedes S 500 4Matic | benzynowy, turbo, kompr. | 435+22 KM | 9,5 l/100 km |
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid | benzynowy, turbo + elektr. | 571 KM | 9,6 l/100 km |
Porsche Panamera 4S | benzynowy, turbo | 440 KM | 10,1 l/100 km |
Porsche Panamera Turbo S | benzynowy, turbo | 630 KM | 10,8 l/100 km |
Porsche Panamera 4S E-Hybrid Sport Turismo | benzynowy, turbo + elektr. | 560 KM | 10,8 l/100 km |
BMW 750i xDrive | benzynowy, turbo | 530 KM | 11,5 l/100 km |
Lexus LS 500 AWD | benzynowy, turbo | 417 KM | 12,6 l/100 km |
Audi S8 TFSI quattro tiptronic | benzynowy, turbo | 571 KM | 13,1 l/100 km |
Lexus LC 500 Convertible | benzynowy | 464 KM | 13,2 l/100 km |
Rolls-Royce Phantom Extended | benzynowy, turbo | 571 KM | 15,0 l/100 km |
Mercedes Maybach S 680 4Matic | benzynowy, turbo | 612 KM | 15,5 l/100 km |
Auta sportowe i kabriolety – rzeczywiste spalanie
Spalanie: 7,0-15,0 l/100 km
Średnia w klasie: 11,31 l/100 km
Jeśli w którychś samochodach zwraca się mniejszą uwagę na spalanie niż w pozostałych, to są to te stworzone do dawania przyjemności, czyli auta sportowe i kabriolety. Tu liczą się osiągi i frajda z dynamicznej jazdy, więc wśród przetestowanych samochodów nie znajdziemy żadnego napędzanego silnikiem Diesla. Jest co prawda jedna hybryda, ale to wyjątkowe BMW i8, w przypadku którego małe spalanie nie było największym priorytetem konstruktorów. Reszta to mocne silniki benzynowe, często z turbo, rozwijające do 700 KM mocy. Nic zatem dziwnego, że większość aut w testach rzeczywistego spalania osiąga dwucyfrowe wyniki, a średni rezultat w tej grupie jest o kolejne 0,7 l/100 km wyższy niż wśród potężnych luksusowych limuzyn. Choć w grupie sportowych aut można też znaleźć modele rozsądnie obchodzące się z benzyną – poza wspomnianym BMW to przeważnie lekkie samochody z niedużymi, 4-cylindrowymi silnikami.
Marka, model, wersja | Rodzaj silnika | Moc | Średnie spalanie |
---|---|---|---|
Mazda MX-5 RF 2.0 Skyactiv-G 6MT | benzynowy | 184 KM | 7,0 l/100 km |
Alpine A110 | benzynowy, turbo | 252 KM | 7,4 l/100 km |
Alpine A110S | benzynowy, turbo | 292 KM | 7,5 l/100 km |
BMW i8 Roadster | benzynowy, turbo + elektr. | 374 KM | 7,7 l/100 km |
BMW Z4 sDrive30i Steptronic | benzynowy, turbo | 258 KM | 7,9 l/100 km |
Audi TT 45 TFSI quattro | benzynowy, turbo | 245 KM | 8,0 l/100 km |
Toyota GR 86 A/T | benzynowy | 234 KM | 8,8 l/100 km |
Toyota GR Supra 2.0 Turbo | benzynowy, turbo | 258 KM | 9,4 l/100 km |
Toyota GR Supra | benzynowy, turbo | 340 KM | 10,3 l/100 km |
Porsche 718 Cayman GTS 4.0 | benzynowy | 400 KM | 11,0 l/100 km |
BMW M2 Competition M DKG | benzynowy, turbo | 410 KM | 11,2 l/100 km |
Mercedes AMG E 53 4Matic+ Coupe | benzynowy, turbo, kompr. | 435 KM | 11,2 l/100 km |
Porsche 911 Carrera GTS | benzynowy, turbo | 480 KM | 11,2 l/100 km |
Porsche 718 Cayman GT4 | benzynowy | 420 KM | 11,4 l/100 km |
Porsche 718 Spyder PDK | benzynowy | 420 KM | 11,8 l/100 km |
Ford Mustang Bullitt | benzynowy | 460 KM | 12,0 l/100 km |
Porsche 911 Carrera 4S PDK Cabriolet | benzynowy, turbo | 450 KM | 12,0 l/100 km |
Lexus RC F | benzynowy | 477 KM | 12,2 l/100 km |
Porsche 911 Turbo S | benzynowy, turbo | 650 KM | 12,3 l/100 km |
Porsche 911 GT3 | benzynowy | 510 KM | 12,4 l/100 km |
BMW M8 Competition Coupe | benzynowy, turbo | 625 KM | 12,8 l/100 km |
Ford Mustang GT | benzynowy | 450 KM | 12,8 l/100 km |
Chevrolet Corvette Grand Sport Coupe Competition AT | benzynowy | 466 KM | 12,9 l/100 km |
BMW M850i xDrive | benzynowy, turbo | 530 KM | 13,3 l/100 km |
Nissan GT-R Nismo | benzynowy, turbo | 600 KM | 13,3 l/100 km |
Aston Martin Vantage | benzynowy, turbo | 510 KM | 13,4 l/100 km |
BMW M850i xDrive Cabrio | benzynowy, turbo | 530 KM | 14,1 l/100 km |
Lamborghini Huracan EVO | benzynowy | 640 KM | 14,2 l/100 km |
Porsche 911 GT2 RS | benzynowy, turbo | 700 KM | 14,8 l/100 km |
Audi R8 Coupe V10 performance quattro S tronic | benzynowy | 620 KM | 15,0 l/100 km |
Minivany i kombivany – rzeczywiste spalanie
Spalanie: 5,8-10,6 l/100 km
Średnia w klasie: 7,71 l/100 km
Samochody w ostatniej z przedstawionych grup nie są produkowane z myślą o uprzyjemnianiu dynamicznej jazdy, ich konstruktorom zwykle przyświeca jak najlepsze spełnienie potrzeb transportowych rodzin. Dlatego w przypadku tych samochodów przeważają modele z automatycznymi skrzyniami, nie brakuje też propozycji pozwalających nie wydawać zbyt dużo pieniędzy na tankowanie – zwykle to kompaktowe minivany z dieslami (zresztą silniki wysokoprężne przeważają w poniższej tabeli). Dzięki temu pod względem średniego spalania testowana grupa wypada zupełnie nieźle – plasuje się między kompaktami a autami klasy średniej. Mimo że do grupy minivanów zaliczyliśmy nie tylko oszczędne kompaktowe minivany (średnie spalanie 6,71 l/100 km) oraz kombivany (6,89 l), ale także modele klasy średniej (8,55 l) oraz największe minivany (9,24 l).
Marka, model, wersja | Rodzaj silnika | Moc | Średnie spalanie |
---|---|---|---|
Mercedes B 200 d 8G-DCT | turbodiesel | 150 KM | 5,8 l/100 km |
Renault Grand Scenic dCi 110 EDC | turbodiesel | 110 KM | 5,8 l/100 km |
Citroen Grand C4 Spacetourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 | turbodiesel | 163 KM | 6,3 l/100 km |
Ford S-Max 2.5 Hybrid | benzynowy + elektr. | 190 KM | 6,3 l/100 km |
Renault Grand Scenic dCi 160 EDC | turbodiesel | 160 KM | 6,3 l/100 km |
Volkswagen Caddy 2.0 TDI | turbodiesel | 122 KM | 6,4 l/100 km |
Volkswagen Touran 2.0 TDI 150 DSG | turbodiesel | 150 KM | 6,5 l/100 km |
Ford Tourneo Connect 2.0 EcoBlue 122 A7 FWD | turbodiesel | 122 KM | 6,7 l/100 km |
Opel Combo Life 1.5 Diesel | turbodiesel | 130 KM | 6,7 l/100 km |
Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI 130 | benzynowy, turbo | 130 KM | 6,7 l/100 km |
Citroen Berlingo M 1.5 BlueHDi 130 | turbodiesel | 130 KM | 6,8 l/100 km |
Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi | turbodiesel | 130 KM | 6,9 l/100 km |
Ford Grand Tourneo Connect 1.5 EcoBlue A8 | turbodiesel | 120 KM | 7,0 l/100 km |
Toyota Proace City Verso 1.5 D-4D 8 A/T | turbodiesel | 130 KM | 7,0 l/100 km |
Renault Scenic 1.2 TCe | benzynowy, turbo | 130 KM | 7,3 l/100 km |
Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG 150 | benzynowy, turbo | 150 KM | 7,5 l/100 km |
Mercedes Citan Tourer Pro 113 Standard | benzynowy, turbo | 131 KM | 7,6 l/100 km |
Volkswagen Multivan 1.4 e-Hybrid DSG | benzynowy, turbo + elektr. | 218 KM | 8,0 l/100 km |
Volkswagen Multivan 6.1 2.0 TDI BlueMotion 150 | turbodiesel | 150 KM | 8,0 l/100 km |
Toyota Proace Verso Long 2.0 D-4D 177 A/T | turbodiesel | 177 KM | 8,1 l/100 km |
Mercedes B 180 7G-DCT | benzynowy, turbo | 122 KM | 8,2 l/100 km |
Ford Transit Custom Nugget 2.0 TDCi Aut. | turbodiesel | 170 KM | 9,2 l/100 km |
Volkswagen California 6.1 2.0 TDI DSG | turbodiesel | 204 KM | 9,2 l/100 km |
Volkswagen Multivan 6.1 2.0 TDI DSG 4Motion | turbodiesel | 204 KM | 9,2 l/100 km |
Volkswagen Grand California 600 2.0 TDI DSG | turbodiesel | 177 KM | 9,3 l/100 km |
Hyundai Staria 2.2 CRDi AT 4×4 | turbodiesel | 177 KM | 9,8 l/100 km |
Renault Espace Energy TCe 225 EDC | benzynowy, turbo | 224 KM | 10,0 l/100 km |
Mercedes V 300 d 4Matic 9G-Tronic | turbodiesel | 239 KM | 10,4 l/100 km |
Mój spali tyle ile wleję do baku . 48 litrów ropy a przejadę na tym 820 km .
Aygo 5,5 litra chyba w snach , potrafi spalić po mieście nawet 7 litrów .