Dodge Durango R/T

Badania amerykańskiej organizacji IIHS dowodzą, że SUV-y stanowią szczególne zagrożenie dla pieszych. Dowiedz się więcej na ten temat.

Eksperci z amerykańskiej organizacji Insurance Institute for Highway Safety przeprowadzili badania dotyczące wypadków z udziałem pieszych. Wnioski wydają się oczywiste, jednak sprawdźmy, jak prezentują się szczegółowe statystyki.

W oparciu o dane z 79 wypadków w trzech miastach w stanie Michigan (USA) potwierdzono, że SUV jadący ponad 30 km/h jest bardziej niebezpieczny dla pieszych niż zwykłe auto osobowe. W 30% przypadków obrażenia osoby potrąconej przez SUV-a przy prędkości 30-65 km/h były śmiertelne. Potrącenie przez normalny samochód przy tej samej prędkości kończyło się tragicznie w 23% sytuacji.

Jeszcze gorzej wyglądają statystyki wypadków z udziałem pieszych, do których doszło przy prędkości przekraczającej 65 km/h. W analizowanych przypadkach zginęło 100% osób potrąconych przez SUV-y, a „tylko” 54% osób potrąconych przez mniejsze auta.

Nie budzi wątpliwości, że potężny przód SUV-a stanowi znacznie większe zagrożenie dla pieszego niż „osobówka”. Warto natomiast zauważyć, że taka konstrukcja okazuje się wyraźnie bezpieczniejsza w przypadku zderzenia z innym samochodem. Chociaż i tym razem nie odkrywamy Ameryki – nie od dziś wiadomo, że w razie wypadku lepiej jest jechać Mercedesem niż Maluchem.

Zobacz również:

Jeep Wrangler przewrócił się podczas crash testu

Źródło: Carscoops

Oceny czytelników
[Głosów: 3 Średnia: 3.7]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here