Nowy SUV – MG GS prawdopodobnie nie pojawi się w naszym kraju. Jednak warto zapoznać się z opiniami na jego temat.

 

MG GS to nowy SUV, jaki pojawił się na rynku latem 2016. Produkowany w Chinach, w Europie sprzedawany jest póki co jedynie na rynku w Wielkiej Brytanii. Pamiętajmy, że MG to brytyjska marka z tradycjami, która po kryzysie finansowym przeszła w ręce chińskiej korporacji SAIC. Od tego czasu, pod marką MG sprzedawane są w Wielkiej Brytanii samochody produkowane w Chinach. Część z nich jest jednak montowana w brytyjskiej fabryce MG.

Dotychczas oferowane modele broniły się głównie niską ceną i dosyć bogatym wyposażeniem. Czy nowy SUV zaskoczy Brytyjczyków także jakością wykonania i stylizacją? Przekonajmy się, co prasa z wysp sądzi o nowym modelu MG.

 

Autocar

MG GS Autocar

Autocar publikuje bardzo obszerną recenzję MG GS. Z kilku stron tekstu można jednak wywnioskować, że zdaniem dziennikarza ten model MG nie jest silną konkurencją w segmencie SUV-ów. Autor gani niedociągnięcia montażu (nierówne szpary pomiędzy elementami nadwozia), różnice koloru nadwozia pojawiające się w przypadku malowanych elementów wykonanych z plastiku i blachy. Na pochwalę zasługuje jednak przestronność wnętrza i pojemność bagażnika, zwłaszcza jeżeli porównamy je z innymi SUV-ami w podobnym przedziale cenowym. Testowana wersja wyposażona jest w silnik benzynowy 1.5 z turbo. Jednostka powstała przy współpracy z GM, stąd pojawiają się podejrzenia, że jest bliźniacza do 1.4 turbo znanej chociażby z Opla Astry. Zapewnia nie najgorsze osiągi, lepsze nawet niż w katalogu. Przyspieszenie od 0-100 km, zajmuje GS 9.0 sekundy.

„By nadążać za konkurencją, GS powinien lepiej się prowadzić, być lepiej wykończony w środku, mieć bardziej oszczędny silnik, bardziej wyszukane systemy i  być bardziej wszechstronnym.

Jeśli byłby chociażby w 80-90 procentach tak dobry jak Nissan Qashqai czy Ford Kuga i przy utrzymaniu obecnej ceny, miałby szanse zrobić na nas wrażenie.

Ale nie jest tak dobry. To znaczy, że nie wbije się do naszej pierwszej piątki, utrzymując się gdzieś za Suzuki Vitarą, Hondą HR-V, Mazdą CX-3, Renault Capturem i królem segmentu:  Skodą Yeti.”

Źródło: Autocar

 

 

Whatcar

MG GS Whatcar

Także Whatcar bez zbytniego entuzjazmu wypowiada się o nowym MG. Przypomina, że marka MG kojarzy się ze sportowymi samochodami, z którego to dziedzictwa niestety GS nie czerpie. Do wyboru jest tylko jeden silnik benzynowy – 1.5 turbo o mocy 168 KM. Diesel nie jest dostępny, ani planowany. Napędu 4×4 nie dostaniecie nawet za dopłatą. Według Whatcar, we wnętrzu rażą bardzo twarde i łatwo rysujące się plastiki. Za plus należy uznać przestronność wnętrza, porównywalną z Mazdą CX-5. Zawieszenie chociaż pozwala na bezpieczne pokonywanie zakrętów nawet ze sporą prędkością przenosi wiele drgań do wnętrza auta – nawet podczas jazdy po równej nawierzchni.

Podsumowanie nie wypada najlepiej. MG GS otrzymuje ocenę 2/5.

 

„Przy niskiej cenie, mocny silnik i przestronne wnętrze mogą kusić. Ale nam trudno polecić GS. Twarde zawieszenie, tanio wyglądające wnętrze i mało oszczędny silnik przeważają wszystkie pozytywy.”

Źródło: Whatcar

 

 

Motoring

MG GS Motoring

Nowy SUV trafi także do Australii. Co ciekawe, według serwisu Motoring, na antypodach oferowana będzie także wersja z mocniejszym silnikiem o pojemności 2.0 o mocy 220 KM i z dołączanym napędem na cztery koła.

Test odbywał się w Dubaju i dziennikarze wyraźnie podkreślają, że na tamtejszych równych jak stół autostradach GS prowadzi się całkiem nieźle, chociaż przednie koła potrafią stracić przyczepność na zakrętach. Obawiają się jednak, jak prowadzić się będzie MG GS na dużo gorszych, australijskich szosach.

Motoring wystawia MG GS ogólną ocenę 67/100

Zwracają też uwagę na dosyć słabą widoczność do tyłu i podczas zmiany pasów. Podkreślają, że w związku z tym samochód w standardzie powinien być wyposażony w kamerę cofania. Krytykują też małe i niewygodne przednie fotele.

 

Podobało nam się:

  • Przestronne wnętrze
  • Zachowanie silnika przy średnich obrotach
  • Cena

 

Nie podobało się:

  • Zachowanie silnika przy niskich i wysokich prędkościach
  • Niedostosowanie zawieszenia i układu kierowniczego do australijskich realiów
  • Wnętrze z plastików twardych jak beton

Źródło: Motoring 

Car

MG GS Car

Brytyjski magazyn Car również bez entuzjazmu wypowiada się o nowym MG. Podobnie jak poprzednicy narzeka na kiepskie wykończenie wnętrza i twarde zawieszenie. Car testował MG GS z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów. Według nich, skrzynia ta nie jest najlepsza i ma denerwującą tendencję do utrzymywania silnika na wysokich obrotach.

W ocenie magazynu CAR, MG GS zasłużył na ocenę 3/5.

„Nowy MG GS to intrygujący projekt, zwłaszcza przy uwzględnieniu niewielkiej ceny w swoim segmencie. Ale zawodzi wykonanie i wtedy nawet cena 20 000 funtów przestaje być atrakcyjna.”

Źródło: Car