FORD Mustang Fastback GT

Parametr przyspieszenia od 0 do 100 km/h jest jednym z czynników branych pod uwagę podczas zakupu samochodu. Jak się kształtuje w 350 różnych autach? Jakie są różnice pomiędzy realnymi osiągami a obietnicami producentów? Oto szczegółowe wyniki pomiarów przyspieszenia pojazdów z różnych klas.

Chcąc kupić samochód najczęściej chcemy wiedzieć, w ile sekund rozpędzi się do 100 km/h. Mimo tego, że rzadko kiedy będziemy mogli sprawdzić to w praktyce, wierzymy producentom na słowo i ten parametr może zadecydować o wyborze samochodu. Firmy motoryzacyjne dobrze o tym wiedzą i starają się wypaść wśród innych jak najlepiej.

Jak mierzono przyspieszenie?

Pomiary 350  aut przeprowadzono w identycznych warunkach, tj. na suchym i równym asfalcie, na zamkniętym torze. Samochody tankowano maksymalnie do 1/4 baku, a w środku znajdowały się dwie osoby. Wyłączano w nich wszystkie niepotrzebne odbiorniki prądu, a ciśnienie w oponach uzupełniono według zaleceń producenta. Parametr jest średnią dwóch najlepszych wyników uzyskanych w przeciwnych kierunkach, a zmierzyło go urządzenie wykorzystujące system GPS.

Pomiar przyspieszenia

Czasami, by przyciągnąć klienta podają sekundy przyspieszenia nieco na wyrost i w rzeczywistości samochód osiąga pierwsze 100 km/h nawet dwie sekundy później niż jest to podane w oficjalnych danych. Spośród 350 badanych przez tygodnik “Motor” aut jedynie 105 miało wynik lepszy niż deklaruje producent. 35 z nich przyspieszało identycznie niż “na papierze”.

Jakie są wnioski z przeprowadzonego testu?

Jeśli sprint “do setki” jest dla nas ważny, powinniśmy rozejrzeć się za samochodem tylnonapędowym lub 4×4 – takie auta figurują w czołówce rankingu, a pierwszy przednionapędowy (VW Scirocco) uplasował się na 36. pozycji. Drugą istotną kwestią jest dobry automat. Jeśli sprawnie zmienia biegi, robi to szybciej nawet od doświadczonego kierowcy i pozwala bez zwłoki osiągnąć jak najlepszy rezultat. W samochodach z dobrą skrzynią automatyczną wyniki są powtarzalne, nawet jeśli za sterami siedzi mniej wykwalifikowany kierowca.

Samochody przyspieszają coraz lepiej

Współczesne auta są też coraz dynamiczniejsze. Kiedyś 7-8 sekund do 100 km/h przysługiwało tylko najlepszym, dzisiaj taki wynik osiągają mocniejsze wersje w autach z większości segmentów. Rezultat poniżej 7 sekund wciąż jest zarezerwowany dla samochodów sportowych, ewentualnie usportowionych hot-hatchy lub SUV-ów. Typowe przyspieszenie 9-10 sekund pozwala znaleźć się dopiero w drugiej połowie zestawienia, natomiast powyżej 12 sekund potrzebuje dopiero ostatnia “pięćdziesiątka” tabeli, składająca się głównie z aut miejskich.

Przyspieszenie jest zależne od wielu czynników

W niektórych autach, jak np. Porsche 911 lepszy rezultat uzyskała wersja z napędem 4×4 (w porównaniu z tylnym), natomiast w Skodzie Citigo pierwszą “setkę” szybciej osiągniemy wersją benzynową, a nie LPG. Kluczowe są także opony – na letnich auta lepiej nabierają prędkości, jak w przypadku Seata Exeo z silnikiem 1.8 Turbo. Różnica w zależności od opon wyniosła pół sekundy.

Najlepsi i najgorsi w poszczególnych klasach

Auta małe
Auta małe - Mini Cooper S
Auta małe – Mini Cooper S

Wszystkie miejsca podium zajmują różne odmiany Mini. Najszybszy jest Cooper S w automacie, później najmocniejsza odmiana w wersji Coupe. Tuż za nim znajdziemy pięciodrzwiowy wariant SD. Słabsze auta tego segmentu okupują głównie końcówkę tabeli, a na samym dole jest Chevrolet Spark z rezultatem 16 sekund. To prawie 3 razy gorzej od Mini.

Auta miejskie
Auta miejskie - Audi S1
Auta miejskie – Audi S1

Pierwsze 3 miejsca należą do usportowionych hot-hatchy. Na szczycie figuruje Audi S1, a drugi VW Polo R WRC jest już o 0,8 sekundy od niego gorszy. Trzecie miejsce zajął Peugeot 208 GTi, przyspieszający do “setki” w 6,8 sekundy. Najgorzej natomiast wypadła Skoda Fabia w podstawowej wersji 1.0 – 17 sekund dało jej też ostatnie miejsce na tle wszystkich. “Tyły” tabeli zajmuje również wiele innych aut miejskich.

Kompakty
Kompakty - Volkswagen Golf R
Kompakty – Volkswagen Golf R

Podobna sytuacja. Spośród kompatowych hot-hatchy najszybszy jest Golf R i Scirocco, zajmujące w zestawieniu ogólnym 24. i 36. miejsce. Tuż za nimi znalazło się Subaru Impreza STI, a nieco dalej Ford Focus RS i Renault Megane RS. Najwolniejszymi autami klasy kompaktowej została Skoda Rapid z 1.6 TDI pod maską i Renault Fluence z benzyniakiem 1.6. Przyspieszenie na poziomie 12,2 s dało im równe 300. miejsce.

Klasa średnia
Klasa średnia - BMW 335d
Klasa średnia – BMW 335d

BMW górą – topowe diesle w serii 3 i 4 pozwalają osiągnąć rezultat poniżej 5 sekund do 100 km/h, czyli bardzo dobre 19. miejsce w zestawieniu. Z aut bawarskiej marki lepiej przyspiesza tylko X6M i elektryczne i8. Za nimi uplasowało się Volvo V60 T60, a niewiele dalej znajdziemy Subaru Legacy GT. Najdalej znalazło się Audi A4 Avant. Diesel 2.0 TDI rozpędza je do 100 km/h w 10,7 sekundy, przez co wylądowało na 239. pozycji.

Klasa wyższa
Klasa wyższa - Audi RS 7
Klasa wyższa – Audi RS 7

Potężne Audi RS7 osiąga pierwszą “setkę” już po sensacyjnych 3,6 s i zasłużenie jest najlepiej przyspieszającym autem klasy wyższej. Drugie RS6 Avant jest już o prawie sekundę gorsze, ale i tak konkurenci zostają w tyle – trzecim BMW 550i GT 100 km/h będziemy jechać dopiero po 5,6 sekundy. W tym segmencie znajdziemy same szybkie auta. Najdalej jest BMW 520d, mające i tak przyzwoity rezultat ponad 8 sekund (113. miejsce).

SUV-y i crossovery
SUV-y - BMW X1 xDrive25i
SUV-y – BMW X1 xDrive25i

Najlepsze BMW X1 xDrive25i przyspiesza do 100 km/h w 6,7 sekundy, co daje mu dopiero 65. miejsce w tabeli. Dokładnie tak samo jest w przypadku Subaru Forestera z silnikiem 2.5T. Usportowiony Nissan Juke Nismo potrzebuje już ponad sekundę dłużej. Crossovery, podobnie jak auta miejskie, znajdziemy głównie na końcu. Najwolniejsza Dacia Duster w podstawowej wersji silnikowej potrzebuje aż 14,6 sekundy, co jest znacznie gorszym rezultatem niż podaje producent. Jeszcze za nim uplasował się Fiat Panda Cross, ale to auto niszowe, rzadko spotykane na polskich drogach.

Duże SUV-y i auta terenowe
Duże SUV-y - Porsche Cayenne Turbo
Duże SUV-y – Porsche Cayenne Turbo

Najszybsze SUV-y plasują się w pierwszej dwudziestce zestawienia. Porsche Cayenne Turbo i BMW X6M “setkę” mają już po 4,5 i 4,7 s i zajmują odpowiednio 13. i 17. miejsce. Topowa odmiana Jeepa Grand Cherokee depcze im po piętach i przyspiesza zaledwie 0,2 s gorzej. Hybrydowy Lexus RX wypadł natomiast najgorzej w klasie, co nie oznacza, że jest ospały – 8,9 sekundy i 147. lokata.

Minivany
Minivany - BMW i3
Minivany – BMW i3

Zaskoczenie – elektryczne BMW i3 znacząco wyprzedziło konkurentów i zajęło 87. miejsce. Drugim na podium i najlepszym minivanem z tradycyjnym źródłem napędu został Mercedes B, który potrzebuje 8 sekund, by osiągnąć 100 km/h. Trzeci: Golf Sportsvan 1.4 TSI i jego 8,7 s. Ponownie Dacia “na tyłach” – ponad 16 sekund Logana MCV oznacza przedostatnie miejsce w zestawieniu ogólnym.

Auta sportowe
Auta sportowe - Audi R8 V10 plus
Auta sportowe – Audi R8 V10 plus

Zwycięzcą nie tylko w tym segmencie, ale w całym rankingu zostało Audi R8 V10 plus. Jako jedyne w sprincie do “setki” uzyskało wynik poniżej trzech sekund i “odsadziło” drugiego Jaguara F-Type i trzeciego Mercedesa SLS prawie o sekundę. Co ciekawe, samochody Audi znalazły się na wszystkich miejscach podium w całym teście. Najwolniejsze auto sportowe – Peugeot RCZ z dieslem – potrzebuje aż 8,9 s, czyli tyle co m.in. Skoda Octavia, Skoda Superb, Lexus RX.

Testowe wyniki przyspieszenia od 0 do 100 km/h

 Marka i modelPrzyspieszenie testowePrzyspieszenie fabryczneRóżnica [%]
1Audi R8 V10 plus2,93,2-9,4
2Audi RS 73,63,9-7,7
3Audi S83,84,1-7,3
3Jaguar F-Type Coupe R3,84,2-9,5
5Mercedes SLS3,93,82,6
6Porsche 911 Carrera 4S PDK4,14,3-4,7
7Aston Martin V12 Vantage S4,23,97,7
7Jaguar F-Type V8 S4,24,3-2,3
7Porsche 911 GTS 4 PDK4,24,05,0
10BMW i84,34,4-2,3
10Porsche 911 Carrera S PDK 4,34,30,0
12Audi RS6 Avant4,44,6-4,3
13Porsche 911 GTS cabrio PDK4,54,42,3
13Porsche Cayenne Turbo4,54,50,0
15Porsche 911 Carrera 4S PDK (997)4,64,37,0
15Porsche Boxster GTS4,64,7-2,1
17BMW X6M4,74,70,0
17Porsche Cayman S PDK4,74,9-4,1
19BMW 335d4,84,80,0
19BMW 435d xDrive4,84,72,1
21Jeep Grand Cherokee SRT84,95,0-2,0
21Porsche 911 Targa 4S PDK4,94,66,5
23BMW M135i5,25,12,0
24Porsche Cayenne S 3.6 V65,45,40,0
24Volvo V60 T6 Polestar5,45,9-8,5
24VW Golf VI R5,45,5-1,8
27Audi S1 Sportback5,65,9-5,1
27Audi TT 2.0TFSI quattro S tronic5,65,35,7
27BMW 550i GT5,65,51,8
27Nissan 370Z Nismo5,65,27,7
31Audi A6 Allroad 3.0 TDI5,75,53,6
31BMW X4 xDrive30d5,75,8-1,7
33Audi A7 3.0 TFSI quattro5,85,63,6
33Audi A7 3.0 TDI quattro5,85,71,8
33Subaru Legacy GT 2.5T5,86,2-6,5
36Audi A8 3.0 TDI5,95,90,0
36Mercedes CLS 350 CGI5,96,1-3,3
36Nissan 370Z5,95,65,4
36VW Scirocco R FL5,95,73,5
40Subaru Impreza STI6,05,215,4
41Mercedes C 350 4MATIC aut.6,16,01,7
41Mercedes CLS 350 CDI6,16,2-1,6
43Audi Q7 3.0 TFSI6,26,11,6
43Mini Cooper S aut.6,26,7-7,5
43Porsche Cayenne S 6,25,95,1
43Renault Megane RS RBR RB86,26,03,3
43VW Touareg 4.2 TDI6,25,86,9
48Audi A4 2.0 TFSI DSG quattro6,36,5-3,1
48Ford Focus RS6,35,96,8
48Volvo S80 T6 AWD aut.6,36,7-6,0
48VW Golf VII GTI Perormance6,36,4-1,6
48VW Scirocco 2.0 TSI DSG6,36,9-8,7
53BMW 5 xDrive35d GT6,46,06,7
53Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost6,45,810,3
53Mercedes G 5006,46,14,9
53VW Passat B8 V. 2.0 BiTDI 4M DSG6,46,31,6
53VW Polo R WRC6,46,40,0
58Infiniti M37S6,56,24,8
58Renault Megane RS6,56,16,6
58Seat Leon Cupra R6,56,24,8
58VW Golf VI GTI DSG6,56,9-5,8
62Hyundai Genesis 3.86,66,43,1
62Infiniti G37 Cabrio6,66,43,1
62Mazda 3 MPS6,66,18,2
65BMW X1 xDrive25i 6,76,53,1
65Mercedes E 350 BlueTEC 9G-Tronic6,76,61,5
65Subaru Forester 2.5T6,77,1-5,6
68Mercedes CLA 250 Shooting Brake6,86,9-1,4
68Mitsubishi Lancer Ralliart6,87,1-4,2
68Peugeot 208 GTI6,86,80,0
71Renault Clio RS Trophy6,96,64,5
72Citroen DS3 Racing7,06,57,7
72Mini Coupe Cooper S7,06,91,4
72Renault Clio RS7,06,74,5
72Volvo C30 T57,06,74,5
76Audi Q5 hybrid7,17,10,0
76Ford Focus ST7,16,84,4
76Opel Corsa OPC7,16,84,4
76Opel Insignia OPC7,16,312,7
76Seat Leon SC 1.8 TSI FR7,17,10,0
81Audi A4 Allroad 2.0 TFSI S tronic7,26,94,3
81Ford Fiesta ST7,26,94,3
81Mercedes E 350 CDI7,26,94,3
81Mini 5d Cooper SD7,27,3-1,4
81Mini Clubman Cooper S AT87,27,11,4
86Peugeot 207 RC7,37,12,8
87Audi A5 Sportback 2.0 TSI DSG Quattro7,46,612,1
87BMW i37,47,22,8
87Mercedes ML 350 CDI BE7,47,40,0
87Mini Cooper S Cabrio7,47,40,0
87Nissan Juke Nismo RS7,47,05,7
87Skoda Superb 2.0 TSI DSG7,47,8-5,1
93Fiat 500 Abarth esseesse7,57,41,4
93Mercedes E 350 CDI T 4Matic7,57,50,0
93VW Golf VII GTD7,57,50,0
93VW Touareg 3.0 TDI7,58,7-13,8
97Honda Civic Type-R VIII7,66,615,2
97Mini Paceman Cooper S ALL47,67,51,3
99Citroen DS3 1.6 THP7,78,1-4,9
99Mercedes C 220 BlueTEC7,77,44,1
99Nissan Juke 1.6 4WD CVT7,78,4-8,3
99Skoda Octavia RS7,78,4-8,3
99Toyota GT 867,77,61,3
99Volvo V60 D5 AWD Polestar7,77,52,7
105Opel Insignia C. T. 2.0T 4x47,87,9-1,3
105Subaru BRZ7,87,62,6
107Mazda MX-57,97,63,9
107VW Golf VII 1.4 TSI7,98,4-6,0
109Mercedes B 220 4Matic 7G-DCT8,07,56,7
109Range Rover TDV68,07,91,3
109Saab 9-5 2.0T XWD8,07,91,3
109Seat Leon ST 2.0 TDI FR8,07,82,6
113BMW 520d xDrive8,18,10,0
113Mazda 6 2.5 AT8,17,83,8
113Volvo V40 T38,18,8-8,0
116BMW X3 xDrive20d8,28,20,0
116Hyundai Tucson 2.0 CRDI 8,29,9-17,2
116VW Golf VI 1.4 TSI8,28,02,5
119Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 8,38,8-5,7
119Ford Focus 1.6 EcoBoost8,38,03,8
119Mazda CX-7 2.3T8,38,21,2
119Peugeot 308 GTI8,38,8-5,7
119Volvo V60 Cross Country D48,38,9-6,7
124Audi A4 2.0 TDI8,48,31,2
124Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk8,48,05,0
124Mazda CX-5 2.2d8,49,4-10,6
124Skoda Yeti 2.0 TDI 4x48,48,40,0
128Audi Q7 3.0 TDI Clean Diesel8,58,50,0
128Honda Accord 2.2 CDTI sedan8,58,8-3,4
128Honda Civic 1.88,58,7-2,3
128Subaru Levorg 1.6T CVT8,58,9-4,5
128Volvo XC90 D5 AWD8,57,89,0
128VW Beetle 1.4 TSI8,58,32,4
128VW Passat B7 1.8 TSI kombi8,58,7-2,3
135Land Rover Discovery 4 3.0 D8,69,6-10,4
135Peugeot 508 1.6 THP8,68,60,0
135Skoda Yeti 1.8 TSI8,68,42,4
138Skoda Superb Combi 2.0 TDI8,78,17,4
138VW Golf Sportsvan 1.4 TSI 8,78,8-1,1
138VW Golf VII Variant 2.0 TDI8,78,9-2,2
141Citroen C5 Cross Tourer 2.2 HDi8,88,62,3
141Seat Exeo 1.8T8,89,3-5,4
141Seat Exeo 2.0 TDI8,88,44,8
141Skoda Octavia 1.4 TSI8,88,44,8
141Toyota GT 86 aut.8,88,27,3
141VW Golf Sportsvan 2.0 TDI DSG8,89,2-4,3
147Lexus RX 450h8,97,912,7
147Peugeot RCZ 2.0 HDi8,98,63,5
147Seat Exeo ST 2.0 TDI8,98,46,0
147Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x48,98,72,3
147Skoda Superb 1.4 TSI8,98,63,5
152BMW 218d Active Tourer aut.9,08,91,1
152Ford Focus 1.6 T9,08,64,7
152Lancia Voyager 3.69,08,55,9
152Volvo V60 D39,09,4-4,3
152VW Passat B8 2.0 TDI DSG9,08,73,4
157Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB9,17,816,7
157Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 7DCT 4WD9,19,10,0
157Mazda 3 2.09,110,4-12,5
157VW Passat Alltrack 2.0 TDI DSG9,18,92,2
161Audi A1 1.4 TFSI S tronic9,29,11,1
161Ford Focus 1.5 EcoBoost9,28,93,4
161Ford Mondeo 5d 1.6 EcoBoost9,29,3-1,1
161Mazda 6 2.2 MZR-CD9,28,58,2
161Renault Laguna 2.0 dCi kombi9,210,0-8,0
166Citroen C4 1.2 THP9,310,8-13,9
166Ford S-Max 2.0 TDCi aut.9,39,5-2,1
166Opel Insignia ST 2.0 CDTI BiTurbo 4x49,39,12,2
166Seat Exeo 1.8T9,39,30,0
166Subaru Impreza XV 2.0d9,39,03,3
166Volvo V40 D3 aut.9,39,30,0
172Honda CR-Z9,49,9-5,1
172Hyundai i40 2.09,49,5-1,1
172Hyundai Veloster9,49,7-3,1
172Seat Alhambra 2.0 TDI DSG9,48,95,6
172Seat Leon 1.4 TSI9,49,31,1
172Toyota Auris 1.8 9,49,5-1,1
178Citroen C5 1.6 THP9,59,50,0
179Citroen C5 2.2 HDi Break9,610,4-7,7
179Kia Sportage 2.0 CRDi 4WD9,69,8-2,0
179Opel Insignia 2.0 CDTI Aut. 9,69,60,0
179VW Touran 1.4 TSI DSG9,68,97,9
183Kia Optima 2.09,79,52,1
183Nissan Qashqai 2.0 dCi9,79,9-2,0
183Opel Astra GTC 2.0 CDTI9,78,99,0
183Opel Astra ST 2.0 CDTI9,79,52,1
183Peugeot 3008 2.0 HDi9,79,70,0
183Peugeot 5008 1.6 THP9,79,61,0
183Smart Cabrio Brabus9,78,99,0
183VW Polo 1.2 TSI DSG9,79,70,0
183VW Polo 1.2 TSI R-Line9,79,70,0
192Ford Mondeo 2.2 TDCI kombi9,88,910,1
192Opel Insignia Country T. 2.0d BiT. 4x49,89,9-1,0
192Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi9,89,53,2
192Renault Grand Scenic 2.0 dCi9,89,53,2
196Ford Mondeo Kombi 1.5 EcoBoost9,99,36,5
196Mazda CX-5 2.09,910,5-5,7
196Skoda Fabia 1.2 TSI DSG9,99,45,3
196Suzuki Kizashi 2.4 4WD CVT9,98,812,5
196VW Golf VI 2.0 TDI DSG9,99,36,5
201Chevrolet Malibu 2.4 aut.10,010,2-2,0
201Hyundai Santa Fe 2.2 CRDI10,09,82,0
201Mercedes B 200 CDI10,09,55,3
201Mercedes GLA 200 CDI DCT 4Matic10,09,91,0
201Peugeot 508 RXH10,08,517,6
201Renault Megane Grandtour 2.0 dCi10,09,82,0
201Seat Toledo 1.6 TDI10,010,4-3,8
201Volvo XC70 D3 2.0d Ocean Race10,010,2-2,0
209Fiat Linea 1.4 T-JET10,19,29,8
209SsangYong Korando D20T AWD10,110,01,0
209Volvo S60 2.0d10,19,47,4
212Citroen C4 Picasso 1.6THP10,29,93,0
212Mercedes V 250 BlueTEC10,29,112,1
212Mini Countryman Cooper D10,210,9-6,4
212Mitsubishi Outlander PHEV10,211,0-7,3
212Opel Insignia 1.6 SIDI10,29,210,9
212Opel Mokka 1.4 Turbo 4WD10,29,84,1
212Subaru Outback 2.0D10,29,75,2
212Toyota Auris 1.2T10,210,11,0
212Toyota Avensis Touring Sports 1.8 14710,29,75,2
212VW Tiguan 2.0 TDI10,210,5-2,9
222Fiat 500X 1.4T FWD10,39,85,1
222Honda CR-V 2.2 i-CDTi 10,310,30,0
222Subaru Forester 2.0d10,310,21,0
222Toyota Auris 1.610,310,03,0
222Toyota Auris 2.0 D-4D10,310,03,0
222Toyota Avensis 2.0 D-4D10,39,85,1
228Honda Civic 1.6 i-DTEC10,410,5-1,0
228Mitsubishi Lancer Sportback 1.810,410,40,0
228VW Passat B7 2.0 TDI DSG10,49,86,1
231Hyundai ix35 2.0 CRDi 4WD10,510,22,9
231Peugeot 508 2.0 HDi10,59,87,1
231VW Jetta 1.2 TSI10,510,9-3,7
231VW Passat B5 1.9 TDI10,510,22,9
235Kia Cee'd 1.0 T-GDI10,611,1-4,5
235Opel Insignia 2.0 CDTI 10,611,1-4,5
235Renault Scenic 1.4 TCe10,610,51,0
235Skoda Octavia 1.2 TSI DSG10,610,8-1,9
239Audi A4 Avant 2.0 TDI10,79,710,3
239Renault Grand Scenic 1.6 dCi10,711,1-3,6
241Fiat Sedici 2.0 D10,811,2-3,6
241Kia Sportage 1.6 2WD 10,811,1-2,7
241Nissan Micra 1.2 turbo DIG-S10,811,3-4,4
241VW Multivan T6 2.0 BiTDI Gen.Six10,810,08,0
245Citroen C4 1.6 HDi10,911,3-3,5
245Honda Jazz 1.410,912,6-13,5
245Renault Megane CC 1.4 TCe10,910,71,9
245Toyota RAV4 2.2 D-4D10,910,09,0
249Chevrolet Cruze 1.811,010,010,0
250Citroen DS4 1.6 HDi11,111,3-1,8
250Mazda 3 1.611,112,2-9,0
250Mitsubishi ASX 1.6 2WD11,111,10,0
250Mitsubishi ASX 1.8 DID11,110,37,8
250Nissan Qashqai 1.2 DIG-T11,111,3-1,8
250Suzuki Vitara 1.6 4x411,112,0-7,5
250Toyota Prius III11,110,46,7
250Toyota Verso 1.811,110,46,7
258BMW 116i11,210,92,8
258Fiat 500X 1.6 E-Torq FWD11,211,5-2,6
258Ford Kuga 2.0 TDCi11,210,47,7
258Kia Soul 1.6 GDI11,211,01,8
258Mazda CX-3 1.5d 4x411,210,56,7
258Mitsubishi Outlander 2.0 DID11,210,83,7
258Opel Zafira Tourer 1.4 T 140 EcoFLEX11,210,74,7
258Seat Ibiza ST 1.6 TDI11,210,92,8
258Skoda Fabia Combi 1.2 TSI11,211,01,8
258Toyota Verso 2.0 D-4D11,211,3-0,9
268Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDi11,312,4-8,9
268Honda CR-V 1.6 i-DTEC11,311,20,9
268Honda Insight11,312,4-8,9
268Kia Soul 1.6 CRDI 11,311,30,0
268Kia Soul EV11,312,0-5,8
273Dacia Lodgy 1.2 TCe11,411,12,7
273Fiat Punto Evo 1.4 MultiAir11,410,85,6
273Ford Fiesta 1.0 EcoBoost11,411,21,8
273Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi11,411,21,8
273Hyundai ix35 2.0 MPI 4WD11,410,76,5
273Renault Scenic Xmod 1.2 TCe11,411,40,0
279Honda City11,511,6-0,9
279Nissan X-Trail 1.6 dCi11,511,04,5
279Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT 4WD11,512,0-4,2
282Citroen C3 1.6 HDi11,611,05,5
282Opel Astra 1.7 CDTi11,611,50,9
282Renault Clio 1.2 TCe11,611,05,5
282Skoda Octavia Tour 1.611,612,3-5,7
286Lexus CT 200h11,710,313,6
286Opel Corsa 1.4 Turbo11,711,06,4
288Chevrolet Cruze 1.611,811,80,0
288Citroen C3 1.4 VTi11,810,611,3
288Citroen C3 Picasso 1.6 HDi11,812,1-2,5
288Nissan Juke 1.5 dCi11,811,25,4
288Toyota Yaris 1.3311,811,70,9
293Ford Focus 1.6 TDCI11,910,99,2
293Toyota Prius+11,911,35,3
295Dacia Logan 0.9 TCe12,011,18,1
295Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost12,012,3-2,4
295Toyota Yaris HSD12,011,81,7
298Suzuki Swift 1.312,111,010,0
298VW Jetta 1.6 TDI DSG12,111,73,4
300Lancia Ypsilon 0.912,211,92,5
300Renault Fluence 1.5 dCi12,210,417,3
300Renault Fluence 1.612,211,74,3
300Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI DSG12,212,10,8
304Peugeot 207 SW 1.6 HDi12,313,7-10,2
304VW Polo 1.412,311,93,4
306VW Sharan 2.0 TDI DSG12,410,913,8
307Fiat 500 TwinAir12,511,58,7
307Toyota Verso 1.6 D-4D12,512,7-1,6
309Chevrolet Spark 1.212,612,14,1
309Seat Ibiza 1.6 TDI12,612,05,0
311Peugeot 207 1.4 12,711,510,4
312Kia Rio 1.212,813,1-2,3
313Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS13,012,81,6
314Dacia Duster 1.5 dCi13,112,91,6
314Fiat Punto Evo 1.3 JTD13,111,712,0
314Hyundai i20 1.213,113,10,0
314Nissan Note 1.413,113,10,0
314Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D13,112,54,8
319Renault Clio 0.9 TCe13,212,28,2
319Toyota Urban Cruiser 1.3 VVTi13,212,55,6
321Citroen Berlingo XTR 1.6 HDi13,312,47,3
322Fiat 500 1.213,412,93,9
322Peugeot 3008 1.6 HDi13,412,29,8
322Toyota Aygo 1.013,414,2-5,6
325Suzuki Alto13,514,0-3,6
326Ford B-Max 1.413,613,8-1,4
327Suzuki Celerio 1.013,713,51,5
328Ford Ka 1.213,813,33,8
328Nissan Note 1.213,813,70,7
328Volvo V70 1.6D13,813,52,2
331Skoda Citigo 1.0 LPG (na benz.)13,913,25,3
332Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 HDi14,113,45,2
332Skoda Citigo 1.0 LPG (na gazie)14,113,26,8
332Skoda Fabia 1.4 TDI14,114,8-4,7
332VW Up! 1.014,113,26,8
336Kia Picanto 1.014,214,4-1,4
336VW Polo 1.2 TDI BlueMotion14,213,64,4
336VW Polo 1.6 TDI14,213,92,2
339Citroen C4 Cactus 1.214,314,5-1,4
340Dacia Duster 1.614,612,516,8
341Fiat Panda Cross 1.3 MTJ14,814,33,5
342Fiat Panda 1.214,914,24,9
343Skoda Citigo 1.015,014,44,2
344Fiat Panda 4x4 1.3 MTJ15,214,54,8
345Opel Corsa 1.3 CDTi15,515,22,0
346Renault Twingo SCe15,814,59,0
347Dacia Logan MCV 1.2 LPG (na benz.)15,914,59,7
348Chevrolet Spark 1.016,015,53,2
349Dacia Logan MCV 1.2 LPG (na gazie)16,615,19,9
350Skoda Fabia 1.017,015,78,3