PoradyPoradyO ile rośnie zużycie paliwa z przyczepą?

O ile rośnie zużycie paliwa z przyczepą?

Zadaliśmy sobie pytanie, o ile zwiększa się spalanie, gdy do samochodu podpięta zostanie przyczepa kempingowa.

Takiej danej na próżno szukać w danych technicznych publikowanych przez producentów. Intuicja podpowiada, że zużycie paliwa rośnie znacznie. I się nie myli. Nie ma się zatem czemu dziwić, że producenci takich danych w ogóle nie podają. Nie mają one bowiem żadnej wartości marketingowej, a wręcz są antyreklamą.

Nie zmienia to faktu, że dla wielu kierowców, którzy używają swoich samochodów do ciągnięcia przyczep jest to cenna informacja. Wychodząc z tego założenia postanowiliśmy sprawdzić na przykładzie 20 różnych zestawów samochód-przyczepa jak sytuacja wygląda w rzeczywistości. Jak można było się spodziewać okazało się, że rzeczywiście różnice są ogromne. Spalanie rośnie dramatycznie. O ile, to oczywiście zależy od przyczepy, oporu jaki generuje, ale także od wersji silnikowej pojazdu ciągnącego, a nawet rodzaju skrzyni biegów. Szczególnie słabo wypadają tu bezstopniowe skrzynie biegów. Czynników wpływających na skalę wzrostu jest więc wiele i z tego powodu ogromne są także różnice pomiędzy różnymi modelami. Generalnie wzrost spalania z przyczepą waha się od 30 do 80%. Jak duże są różnice pomiędzy różnymi modelami najlepiej obrazuje poniższa lista.

Wyniki testu spalania samochodu z przyczepą

Oto wyniki naszego testu spalania. Pierwsza liczba określa średnie spalanie bez przyczepy, druga z przyczepą. Na czerwono oznaczono różnicę wyrażoną w procentach.

Kia Ceed 1.6 CRDI iMT 136 KM
6,3/11,5 l/100 km (+83%)

Subaru Outback 2.5i 170 KM
9,2/16,3 l/100 km (+77%)

Honda HRV 1.5 VTEC Turbo 182 KM
8,7/14,5 l/100 km (+67%)

Jeep Wrangler Unlimited 2.2 CRD 200 KM
8,9/12,1 l/100 km (+67%)

Volkswagen Golf Variant Alltrack 2.0 TDI 200 KM
7,3/11,2 l/100 km (+65%)

Seat Leon ST 1.5 eTSI ACT 150 KM
7,9/12,8 l/100 km (+62%)

Seat Alhambra 1.4 TSI 150 KM
9,2/14,5 l/100 km (+58%)

Land Rover Defender 110 400 KM
12,4/19,2 l/100 km (+55%)

Seat Ateca 2.0 TDI 150 KM
7,3/11,3 l/100 km (+55%)

Mercedes E400d 4matic 340 KM
8,3/12,8 l/100 km (+54%)

Seat Tarraco 1.4 TSI 150 KM
7,9/11,9 l/100 km (+51%)

Skoda Kodiaq 2.0 TDI 200 KM
7,9/11,8 l/100 km (+49%)

Kia Sorento 2.2 CRDi 200 KM
7,8/11,6 l/100 km (+49%)

Mercedes GLC 300d 4matic 245 KM
7,9/11,8 l/100 km (+49%)

BMW 540d Touring xDrive 340 KM
7,5/10,7 l/100 km (+43%)

Ford Kuga 2.0 CDTI AWD 190 KM
7,9/11,2 l/100 km (+42%)

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 202 KM
8,7/12,1 l/100 km (+39%)

Kia X-Ceed Hybrid 140 KM
5,7/8,5 l/100 km (+36%)

Mercedes GLS 400d 330 KM
10,1/13,5 l/100 km (+34%)

Volvo XC60 T8 AWD Hybrid 405 KM
10,8/14,3 l/100 km (+32%)

Czytaj także:

Jak rowery, box dachowy i przyczepa kempingowa wpływają na spalanie

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji