BMW X4 F26 - przód

Moda na SUV-y z nadwoziem coupe zatacza coraz szersze kręgi i dociera do różnych marek. Trwa to od kilku lat, dzięki czemu na rynku wtórnym zaczynają pojawiać się ciekawe modele. Jakie są opinie o BMW X4 F26?

Wydaje się, że samo BMW było zaskoczone tym, z jak wielką popularnością spotkało się pierwsze X6. Producenci, nie tylko BMW rzecz jasna, trafili w sedno oferując uterenowione auto z nadwoziem typu coupe, ale z resztkami funkcjonalności w postaci dodatkowej pary drzwi oraz klapy bagażnika otwieranej wraz z szybą. Taka nadwoziowa hybryda i połączenie wielu zalet (ale i wad) różnych styli tak bardzo spodobała się kierowcom, że bawarski producent postanowił wyjść do szerszej grupy odbiorców, oferując niemal takie samo auto, ale w mniejszym rozmiarze. Na pierwszy rzut oka X4 nie jest zbyt racjonalnym zakupem, ponieważ kosztuje więcej niż X3 równoległej generacji, a przecież nie jest tak praktyczny i wygodny dla podróżujących z tyłu. Ale to nie powstrzymało X4 przed znalezieniem nabywców. Ba! Wielu kierowców bardzo sobie go chwali, choć dla nich ładowność i przestrzeń z tyłu nie jest priorytetem.

BMW X4 F26 - tył
SUV-em po torze? Być może X4 nie jest w pełni sportowym autem, ale w odmianie M40i potrafi dać sporo frajdy z jazdy zarówno na torze, jak i podczas codziennych dojazdów do pracy.

Stylistyka? Jednym SUV-y coupe się podobają, inni odwracają wzrok. Jedno jest pewne – BMW X4 F26 wygląda lepiej od swojego większego odpowiednika tj. X6. Proporcje i linie są zgrabniejsze, sylwetka lżejsza i bardziej dynamiczna. Szczególnie z pakietem dodatków M samochód prezentuje się ciekawie i ma sportowego ducha, a odmiana M40i daje namiastkę „M-ki”, tj. większe felgi, dynamiczne zderzaki, dodatki lakierowane na kolor nadwozia itp. Producent nie przewidział w generacji F26 pełnoprawnej wersji X4 M, choć w obecnie oferowanej takowa jest dostępna. Trochę szkoda, bo auto w tej wersji nadwoziowej ma potencjał na ciekawego, mocno sportowego SUV-a. Tak czy inaczej, samochód mierzy 4671 mm długości, 1881 mm szerokości i 1624 mm wysokości. Rozstaw osi to 2810 mm.

BMW X4 F26 - przód
Agresywny zderzak z pakietu M, ładnie narysowane światła z charakterystyczną sygnaturą i muskularne linie – BMW X4 F26 to bardzo ładny przedstawiciel nurtu SUV-ów z nadwoziem typu coupe.

Używane BMW X4 F26 – wnętrze, bagażnik

We wnętrzu to praktycznie 1:1 model X3, ale to nikogo nie powinno dziwić. Oferowano trzy wersje wyposażenia: SE, xLine i M Sport. Wszystkie są dobrze wyposażone, a w podstawowym wariancie znajdziemy m.in. dwustrefową klimatyzację, tempomat, system informacyjno-rozrywkowy iDrive z nawigacją satelitarną, radiem DAB i Bluetooth, podgrzewanymi fotelami i czujnikami parkowania z przodu i z tyłu. W wyższym wariancie xLine znajdziemy większe felgi aluminiowe, chromowane detale, sportową automatyczną skrzynię biegów i przednie sportowe fotele. Wyposażenie M Sport obejmuje 19-calowe koła, sportowe zawieszenie i aerodynamiczny bodykit. Którą odmianę wybrać? Najlepiej celować w dwie wyższe, choć i bazowa jest bardzo przyzwoicie wyposażona, ale wiem, że kierowcy miłujący się w marce BMW będą czuli niedosyt.

BMW X4 F26 - deska rozdzielcza
Wnętrze to klasyczne BMW bez zbędnych udziwnień i dodatków. Konsola środkowa skoncentrowana na kierowcy, mięsisty wieniec kierownicy, szeroka konsola centralna z pokrętłem iDrive. W tym aucie można poczuć się bardzo przyjemnie.

Nie można jednak czuć braków we wnętrzu, bowiem to zaprojektowano zgodnie z duchem BMW. Szeroka konsola środkowa z dużymi panelami do sterowania radiem z odtwarzaczem płyt CD oraz mnóstwem przycisków m.in. do sterowania klimatyzacją i nawiewami. Konsola środkowa również wydaje się solidna i daje poczucie przytulności. Jest oczywiście pokrętło do sterowania systemem iDrive, przyciski do zmiany trybów jazdy oraz charakterystyczny lewarek zmiany biegów. Przed oczami kierowcy znajdziemy tradycyjne, analogowe zegary, które docenią miłośnicy klasycznych rozwiązań i przeciwnicy obecnie stosowanych wirtualnych wskaźników o dyskusyjnej urodzie. Jakość materiałów nie budzi zastrzeżeń, podobnie jak ich spasowanie. Nie ma powodów do zmartwień, jeśli chodzi o trzeszczenie czy luzy, a jeśli oglądany egzemplarz takowe posiada, powinno to wzbudzić obawy o powypadkową przeszłość. Jak to w SUV-ie coupe, miejsca z tyłu jest stosunkowo niewiele, szczególnie na głowę. Na nogi i na szerokość jest w porządku, choć oczywiście przeszkadza solidny tunel środkowy. Bagażnik? Standardowa pojemność to 500 litrów, a po złożeniu oparć kanapy – 1400 litrów. Całkiem przyzwoite wartości jak na ten segment i specyfikę nadwozia.

Używane BMW X4 F26 – silniki

Oferta silnikowa BMW X4 F26 była nieco skromniejsza w porównaniu do palety jednostek napędowych BMW X3 po liftingu (X4 wszedł na rynek wraz z liftingiem X3 ). Podstawową wersją benzynową była odmiana xDrive20i z silnikiem 2.0 o mocy 184 KM i momencie obrotowym 270 Nm. Alternatywą był model xDrive28i z silnikiem 2.0 o mocy 245 KM i momencie obrotowym 350 Nm, jak również topowy (wyłączając M40i) wariant xDrive35i. Tutaj pod maską był silnik 3.0 R6 o mocy 306 KM i momencie obrotowym 400 Nm. BMW X4 z tą jednostką było szybkie i bardzo sprawne – przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 5,5 sekundy i prędkość maksymalna 247 km/h. Wciąż mało? Można szukać odmiany M40i z 3-litrową rzędową „szóstką” o mocy 360 KM i momencie obrotowym 465 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h w czasie 4,9 sekundy i 250 km/h prędkości maksymalnej to bardzo zacne parametry.

BMW X4 F26 - silnik
Trzylitrowe i podwójnie doładowane R6 to kwintesencja BMW tej klasy. Świetne osiągi, brzmienie i przyjemność z jazdy.

A tym, którzy nigdzie się nie śpieszyli, oferowano wersje wysokoprężne. Bazowa odmiana xDrive20d posiadała motor 2.0 o mocy 190 KM i momencie obrotowym 400 Nm, podczas gdy dwie wyższe – xDrive30d i xDrive35d – 3-litrowe silniki sześciocylindrowe o mocy odpowiednio 258 i 313 KM. Ten ostatni dysponował potężnym momentem obrotowym 630 Nm i zapewniał osiągi porównywalne z M40i.

BMW X4 F26 - silnik
Silniki wysokoprężne w BMW X4 być może nie są rekordzistami w zużyciu paliwa, ale mają rewelacyjne osiągi i dają sporo frajdy z jazdy.

Używane BMW X4 F26 – opinie użytkowników

 Zalety 

„Auto pojawiło się wraz z liftingiem X3, czyli już ze wszystkimi poprawkami”.

„Dynamiczna i stylowa linia nadwozia w niewielkim stopniu wpływa na walor funkcjonalny”.

„Wciąż duży i bardzo ustawny bagażnik, choć wyraźnie mniejszy od X3”.

„Bardzo wygodne i dobrze wyposażone wnętrze”.

 Wady 

„Mimo wszystko brakuje miejsca nad głową na kanapie, a bagażnik jest trochę płytki”.

„Mniej jednostek napędowych i wersji niż w bliźniaczym BMW X3”.

„Widoczność jest kiepska ze względu na opadającą linię dachu i szybę pod dużym kątem”.

„Ceny wyraźnie wyższe w porównaniu do bardziej praktycznej X3-ki”.

Używane BMW X4 F26 – awaryjność, typowe usterki

BMW X4 F26 to młoda konstrukcja, która na szczęście nie dorobiła się złych opinii i historii niezadowolonych klientów. Niektóre modele z silnikami benzynowymi mają problemy z turbo, a konkretniej z zaworami westgate, które bywają hałaśliwe i mogą nie działać prawidłowo, co z kolei może doprowadzić do zapalania się kontrolki silnika, a nawet unieruchomienia pojazdu. Warto to sprawdzić podczas oględzin i zweryfikować książkę serwisową pod kątem ewentualnych napraw. Zdarzają się także drobne problemy z zawieszającą się nawigacją satelitarną, a silniki wysokoprężne, jeśli są intensywnie eksploatowane w mieście, dość szybko zapychają filtry cząstek stałych.

 

BMW X4 F26 - ekran
System iDrive działa sprawnie, choć wymaga przyzwyczajenia. Od czasu do czasu swoje humory ma nawigacja.

Używane BMW X4 F26 – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w BMW X4 F26 znajduje się u podstawy przedniej szyby po stronie kierowcy, jak również w formie wytłoczonej, pod maską, po prawej stronie na wzmocnieniu pasa przedniego. Numer VIN znajduje się również na naklejce na słupku B pod drzwiami kierowcy.

BMW X4 F26 - numer VIN

Używane BMW X4 F26 – sytuacja rynkowa, ceny

Na rynku wtórnym ofert BMW X4 F26 nie brakuje. Na serwisie OTOMOTO.pl w dniu publikacji artykułu było ich około 280. Przykładowo model xDrive20i z przebiegiem 80 000 kilometrów z 2015 roku to koszt 127 000 złotych. Za dobrze wyposażoną odmianę xDrive35d z 2016 roku z przebiegiem 190 000 kilometrów trzeba zapłacić około 140 000 złotych.

Używane BMW X4 F26 – podsumowanie

Jeśli ktoś szuka nietuzinkowego auta głównie do miasta, ale również w trasę i na wycieczki z rodziną, nie zależy mu na maksymalnej przestrzeni we wnętrzu w tym segmencie, ale przede wszystkim na przyjemności z jazdy, BMW X4 F26 może być ciekawą propozycją. Wciąż wygląda bardzo dobrze, ma wiele ciekawych wersji, a ceny na rynku wtórnym mogą być wciąż do przyjęcia.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych BMW:

Używane BMW X3 F25 (2010-2017) – opinie użytkowników

Używane BMW serii 3 F30 (2012-2019) – opinie użytkowników

BMW X4 F26 - bok

BMW X4 F26 – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys.467/188/162 cm
Rozstaw osi281 cm
Pojemność bagażnika500-1400 l
BMW X4 F26 – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik2.0 (xDrive20i)2.0 (xDrive28i)3.0 R6 (xDrive35i)3.0 R6 (M40i)2.0 (xDrive20d)3.0 R6 (xDrive30d)3.0 R6 (xDrive35d)
Pojemność1994 cm³1994 cm³2979 cm³2979 cm³1995 cm³2993 cm³2993 cm³
Paliwobenz., turbobenz., turbobenz., turbobenz., turboturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc184 KM245 KM306 KM360 KM190 KM258 KM313 KM
Maks. moment270 Nm350 Nm400 Nm465 Nm400 Nm560 Nm630 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h8,1 s6,4 s5,5 s4,9 s8,0 s5,8 s5,2 s
Prędkość maks.212 km/h232 km/h247 km/h250 km/h212 km/h234 km/h247 km/h
Śr. zużycie paliwa7,3 l/100 km7,4 l/100 km8,3 l/100 km8,6 l/100 km5,5 l/100 km6,1 l/100 km6,0 l/100 km

Używane BMW X4 F26 – galeria

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj