Kia Rio IV - przód

Kia już od wielu lat robi furorę wśród klientów, którzy szukają prostych, praktycznych, ale bardzo dobrze wyposażonych aut za rozsądne pieniądze. Przykładem takiego samochodu jest Kia Rio, która bardzo dobrze radzi sobie w segmencie B. Jakie są opinie o używanej Rio IV?

Jednym z największych atutów Kii jest długa gwarancja, która daje tak pożądaną i cenną pewność nabywcy. Nawet, jeśli konkurencja oferuje nieco więcej jakości, przestrzeni czy wyposażenia, dodatkowe lata gwarancji bywają bardzo mocnym argumentem. Sęk w tym, że Kia Rio nie ma wielu braków i praktycznie nie musi walczyć gwarancją, aby podbić serca potencjalnych nabywców. Jest ładna, dobrze wykonana i świetnie wyposażona, a do tego rozsądnie wyceniona. Również na rynku wtórnym nieźle sobie radzi, a znalezienie topowo wyposażonego egzemplarza jest bardzo pożądane, bowiem można w nim znaleźć dodatki, które nie są powszechnie spotykane w tym segmencie. Poza tym estetyka auta, zarówno zewnętrzna, jak i zewnętrzna nie odbiega od konkurencji.

Kia Rio IV - tył
Stylistyka jest bardzo przyjemna, dość dynamiczna, ale niespecjalnie wyróżnia się z tłumu.

Używana Kia Rio IV – wymiary, nadwozie

Kia Rio czwartej generacji zadebiutowała w 2017 roku i w 2021 roku została zaktualizowana stając się jeszcze bardziej atrakcyjną wizualnie. Jeśli ktoś szuka niemal nowego egzemplarza, może oczekiwać odświeżonego wyglądu i kilku ciekawych rozwiązań. Kia Rio sama w sobie jest bardzo ładnie narysowana, z przodu posiada niewielki grill z chromowanymi listwami, które wyprofilowano wg. niedawnej myśli stylistycznej Kii – grill miał przypominać nos tygrysa. Obok są duże i smukłe klosze lamp, w zderzaku zaś pojawił się bardzo duży wlot powietrza, który dodaje temu małemu autku sporo agresywnego wyglądu. Linia boczna jest płynna i z delikatnymi przetłoczeniami, podobnie tylna część z dużymi kloszami lamp, które zwracają na siebie uwagę. Kia Rio IV mierzy 4065 mm długości, 1725 mm szerokości i 1450 mm wysokości. Rozstaw osi to 2580 mm.

Kia Rio IV - przód
Żywy kolor dodaje Kii Rio uroku. Duże klosze lamp o ładnej budowie wewnętrznej zwracają na siebie uwagę.

Używana Kia Rio IV – wnętrze, bagażnik

Wnętrze Kii Rio to kolejna zaleta tego auta. Jest bardzo przytulnie i nowocześnie, ale nie zapomniano o ergonomii i funkcjonalności. Zacznijmy jednak od jakości materiałów, która jest bardzo przyzwoita jak na ten segment. Jest sporo twardych plastików, ale w tym segmencie nie jest to w żadnym wypadku ujma. Jest także dużo połyskującego, czarnego plastiku, ale prezentują się one bardzo dobrze i dodają wnętrzu elegancji. Niewielki ekran wystaje co prawda ponad obrys deski rozdzielczej, ale w akceptowalnym stopniu, posiada także kilka przycisków wokół ekranu do wywoływania najważniejszych funkcji. Niżej jest niewielki, ale bardzo czytelny i estetyczny panel sterowania klimatyzacją.

Jeszcze niżej znajdziemy porty USB i AUX oraz źródło prądu 12V do 180W, co jest dość rzadko spotykane. Jest także półeczka na telefon, niewielki panel przycisków z najważniejszymi funkcjami, jak również podłokietnik. W topowych wariantach wyposażenia możemy liczyć na wybór trybów jazdy, podgrzewane fotele oraz kierownicę. Czy można oczekiwać czegoś więcej od samochodu miejskiego z segmentu B? Jeśli wybierzemy wyższą wersję możemy spotkać jasną tapicerkę na fotelach, kanapie i w kilku miejscach we wnętrzu co prezentuje się świetnie, choć trudno utrzymać wszystko w czystości. Miejsca na kanapie jest wystarczająco, podłoga ma niewielki tunel w centralnej części, więc środkowy pasażer powinien wytrzymać nawet nieco dłuższą podróż. Bagażnik ma 325 litrów pojemności, a po złożeniu oparć jest to 1103 litrów. Podłoga nie jest równa po złożeniu kanapy, ale kształt bagażnika jest dość regularny, nadkola są równo obudowane, jest dodatkowy schowek oraz haczyki na siatki z zakupami. Tutaj również nie ma pola do narzekań.

Używana Kia Rio IV – silniki

Oferta silnikowa jest wystarczająca, choć szukający więcej mocy i odrobiny sportowych emocji, muszą udać się np. do Volkswagena po mocniejsze Polo. Tutaj na początku bazą był silnik 1.2 DOHC o mocy 84 KM, a nieco mocniejszą 1.4 DOHC o mocy 100 KM. Ten mocniejszy, rozwijający 133 Nm momentu obrotowego, w połączeniu ze skrzynią automatyczną to bardzo przyjemne, komfortowe rozwiązanie, które rozpędza się od 0 do 100 km/h w około 13 sekund i osiąga ponad 180 km/h. Średnie spalanie to około 6,4 l/100 km. Jeszcze przed liftingiem w ofercie był także silnik 1.0 T-GDI o mocy 100 lub 120 KM. Ten mocniejszy o momencie obrotowym 171 Nm daje namiastkę sportowych emocji z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 10 sekund i prędkością maksymalną 190 km/h. Po liftingu ofertę ograniczono do jednostki 1.2 DPI o mocy 84 KM i 1.0 T-GDI o mocy 100 KM. Ciekawostką jest również silnik 1.0 T-GDI MHEV z miękką hybrydą o mocy 120 KM.

Kia Rio IV - silnik
Jednostka 1.0 T-GDI zapewnia niezłą dynamikę i świetnie sprawdza się w mieście.

Oferta silników wysokoprężnych jest skromna i ograniczona czasowo, bowiem jednostka 1.4 WGT o mocy 90 KM i momencie obrotowym 240 Nm była dostępna tylko w latach 2017-2019. Trochę szkoda, bowiem przy zadowalających osiągach – 12 sekund do setki i 175 km/h prędkości maksymalnej – zużycie paliwa w cyklu mieszanym to zaledwie 3,8 l/100km. Dla tych, którzy dojeżdżają do pracy zza miasta to idealne rozwiązanie.

Kia Rio IV - silnik
Ciekawą alternatywą dla spokojnych i jeżdżących poza miastem kierowców jest wolnossący silnik 1.2.

Używana Kia Rio IV – opinie użytkowników

 Zalety 

„Bardzo przyjemna dla oka, klasyczna stylistyka”.

„Świetnie wykończone i wyposażone wnętrze”.

„Bardzo dobre wyposażenie wysokich wariantów”.

„Rozsądna cena i spory wybór na rynku wtórnym”.

 Wady 

„Mimo wszystko, nieco mniej przestrzeni niż u konkurencji”.

„Trudno dostępne mocowania fotelików”.

„Trochę za dużo błyszczącego plastiku we wnętrzu”.

„Szkoda, że nie ma mocniejszych silników”.

Używana Kia Rio IV – awaryjność, typowe usterki

Wnętrze Kii Rio IV jest generalnie dość wytrzymałe, ale należy wykonać wszystkie standardowe kontrole tj. plamy na tkaninie siedzeń i dywanikach. Oprócz tego warto szukać przetartych i porysowanych plastikowych elementów w bagażniku, ponieważ nie jest on w całości wyłożony wykładziną. Ponieważ jest to mały samochód, który jest używany głównie w środowisku miejskim, należy szukać uszkodzeń karoserii lub słabego wykończenia lakieru, które mogą wskazywać na wcześniejsze nieumiejętne prace naprawcze. Sprawdź również felgi aluminiowe pod kątem uszkodzeń krawężników, zwłaszcza modeli GT-Line, ponieważ te modele mają większe koła. Ta generacja Kia Rio jest wciąż dość nowa na rynku wtórnym i trudno doszukiwać się poważnych, powtarzających się problemów, ale niektóre wczesne modele były objęte akcją serwisową, która dotyczyła blokad dziecięcych na tylnych drzwiach, które mogą nie działać prawidłowo. Powodem była linka dźwigni zwalniającej o nieodpowiedniej długości w niektórych samochodach. Egzemplarze wyprodukowane między 10 kwietnia a 5 czerwca 2017 roku powinny być objęte akcją serwisową.

Kia Rio IV - przyciski
W wyższych wersjach wyposażenia warto sprawdzić działanie wszystkich funkcji i dodatków.

Używana Kia Rio IV – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Kii Rio IV znajduje się na podłodze przed fotelem pasażera, jak również na podszybiu w lewym dolnym rogu. Oprócz tego numer VIN znajdziemy również na tabliczce umieszczonej na słupku B pod drzwiami kierowcy.

Kia Rio IV - numer VIN

Używana Kia Rio IV – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 150 ogłoszeń dotyczących Kii Rio IV. Przykładowo model z 2017 roku z silnikiem benzynowym 1.4 z przebiegiem zaledwie 15 000 kilometrów to koszt około 55 000 złotych. Za około 45 000 złotych kupimy odmianę z silnikiem 1.2 i przebiegiem 80 000 kilometrów z 2017 roku.

Używana Kia Rio IV – podsumowanie

Kia Rio to bardzo ciekawa propozycja dla kogoś, kto szuka dobrze wyposażonego, wykonanego i nowoczesnego auta miejskiego w dość rozsądnych pieniądzach. Być może konkurencja może być bardziej przestronna i mocniejsza, ale Kia Rio oferuje w wielu wariantach wyposażenie, które znajdziemy dopiero w wyższych segmentach. Do tego długa gwarancja i niezawodność, która daje pewność bezproblemowej eksploatacji.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Kiach:

Używana Kia Niro I (2016-2022) – opinie użytkowników

Używana Kia Rio III (2011-2017) – opinie użytkowników

Kia Rio IV - bok

Kia Rio IV – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys.406/172/145 cm
Rozstaw osi258 cm
Pojemność bagażnika325-1103 l
Kia Rio IV – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki benz. i Diesla)
Silnik1.2 DOHC1.4 DOHC1.0 T-GDI1.0 T-GDI1.4 WGT
Pojemność1248 cm³1368 cm³998 cm³998 cm³1396 cm³
Paliwobenzynowybenzynowybenz., turbobenz., turboturbodiesel
Maks. moc84 KM100 KM100 KM120 KM90 KM
Maks. moment122 Nm133 Nm171 Nm171 Nm240 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h12,9 s12,2 s10,2 s10 s12 s
Prędkość maks.170 km/h176 km/h186 km/h190 km/h175 km/h
Śr. zużycie paliwa4.9 l/100 km5,0 l/100 km6,0 l/100 km5,3 l/100 km3,8 l/100 km

Używana Kia Rio IV – galeria

1 KOMENTARZ

  1. ale glupoty piszecie auto z wada fabryczna nie do naprawy sprzęgła całą Polska wie ale lepiej nie pisać o tym ludzie chcą się pozbyć modelu tego kia dramat firma i serwis aso

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj