Czwarta generacja hybrydowej Toyoty Prius zadebiutowała w 2016 roku, a rok później do oferty dołączyła odmiana plug-in. Obydwie mają pod maską jednostkę benzynową 1.8 (122 KM) współpracującą z jednym lub dwoma (w wersji plug-in) silnikami elektrycznymi. Napęd trafia na przód za pośrednictwem bezstopniowej przekładni CVT.
Długość/szerokość/wysokość: 454-465/176/147 cm
Rozstaw osi: 270 cm
Średnica zawracania: 10,2-10,8 m
Pojemność bagażnika: 502-1633 l, plug-in 360-1360 l
Pojemność zbiornika paliwa: 43 l
Masa własna: 1450-1530 kg
Ładowność: 260-340 kg
Model silnika | Konstrukcja silnika | Pojemność skokowa | Moc maks. | Maks. mom. obrotowy | Skrzynia biegów napęd | 0-100 km/h | Prędkość maks. | Średnie spalanie |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hybrid | HB, R4, 16V | 1797 cm³ | 122 KM | 142 Nm | CVT/przedni | 10,6 s | 180 km/h | 3,4 l/100 km |
Plug-in Hybrid | HB P-l, R4, 16V | 1797 cm³ | 122 KM | 142 Nm | CVT/przedni | 11,1 s | 162 km/h | 1,2 l/100 km |