Seat Ateca - przód

Seat Ateca jest przedstawicielem segmentu kompaktowych SUV-ów. Ceny tego modelu zaczynają się od 92 100 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Seat Ateca trafił do sprzedaży w 2016 roku i był pierwszym SUV-em w ofercie hiszpańskiej marki. Na tle konkurentów wyróżnia się dynamicznym charakterem, zarówno pod względem wyglądu, jak i prowadzenia. Jednak pomimo sportowych aspiracji, Ateca nie straciła na funkcjonalności. Świetnie nadaje się na auto rodzinne, ponieważ jest wystarczająco komfortowa i oferuje przestronne wnętrze ze sporym bagażnikiem. W ubiegłym roku ten kompaktowy SUV został odświeżony, dzięki czemu zyskał m.in. nowe systemu bezpieczeństwa oraz zaktualizowane multimedia. Więcej na ten temat: Seat Ateca po liftingu – oficjalne informacje

Seat Ateca - tył

Seat Ateca (2022) – wymiary, pojemność bagażnika

Seat Ateca mierzy 438,1 cm długości, 184,1 cm szerokości (207,8 cm z lusterkami) i 161,5 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 263,8 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 510 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1604 l. Wersja z napędem na cztery koła oferuje nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 485-1579 l.

Seat Ateca (2021)

Seat Ateca (2022) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 3 jednostki benzynowe i 1 wysokoprężną. W ofercie znajdziemy zarówno wersje przednionapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła.

Silniki benzynowe:

  • 1.0 TSI (110 KM, 200 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,4 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,1-6,4 l/100 km
  • 1.5 TSI (150 KM, 250 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,3 s, prędkość maksymalna: 198 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,2-6,9 l/100 km
  • 1.5 TSI (150 KM, 250 Nm) z 7-biegową przekładnią DSG i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,1 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,5-7,0 l/100 km
  • 2.0 TSI 4Drive (190 KM, 320 Nm) z 7-biegową przekładnią DSG i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,0 s, prędkość maksymalna: 214 km/h, średnie zużycie paliwa: 8,0-8,3 l/100 km
Seat Ateca (2021)
Silnik 2.0 TSI

Silniki wysokoprężne:

  • 2.0 TDI (150 KM, 340 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,3 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,8-5,2 l/100 km
  • 2.0 TDI (150 KM, 360 Nm) z 7-biegową przekładnią DSG i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,0 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,0-5,4 l/100 km
  • 2.0 TDI 4Drive (150 KM, 360 Nm) z 7-biegową przekładnią DSG i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,8 s, prędkość maksymalna: 197 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,9-6,2 l/100 km

Nowy Seat Ateca (2022) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikami 1.0 TSI/110 KM (Reference) oraz 1.5 TSI/150 KM (Style, Xperience i FR). Najtańsza Ateca z turbodieslem pod maską kosztuje 124 400 zł (2.0 TDI/150 KM, Style). Wszystkie wersje 5-letnią gwarancją z limitem 150 000 km, z czego pierwsze 2 lata bez limitu kilometrów.

Seat Ateca (2021)

Reference – od 92 100 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 16-calowe felgi aluminiowe DESIGN
  • Klimatyzacja manualna Climatic
  • ABS – układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania
  • ESC – elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy
  • ASR – układ kontroli trakcji
  • EDL – elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego
  • BAS – funkcja wspomagania hamowania awaryjnego
  • HBA – hydrauliczne wspomaganie hamowania
  • XDS – elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego
  • 7 poduszek powietrznych (2 przednie, 2 boczne, 2 kurtyny powietrzne, poduszka kolanowa kierowcy)
  • Dezaktywacja poduszki powietrznej pasażera
  • Zagłówek fotela kierowcy i pasażera z systemem WOKS
  • System przypominający o konieczności zapinania pasów przy przednich i tylnych fotelach
  • Zaczepy ISOFIX i Top Tether przy siedzeniach tylnej kanapy (dla dwóch fotelików dziecięcych)
  • System kontroli odstępu Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania i funkcją ochrony pieszych
  • System rozpoznawania zmęczenia
  • Ogranicznik prędkości
  • Asystent podjazdu (Hill Hold Control)
  • Elektromechaniczny hamulec postojowy
  • Funkcja rekomendacji zmiany biegu
  • System powiadamiania ratunkowego eCall
  • System kontroli ciśnienia powietrza w oponach
  • Pełne przednie światła LED
  • Światła do jazdy dziennej LED
  • Tylne światła LED
  • Obramowanie osłony chłodnicy w kolorze chromu
  • Lusterka boczne i klamki w kolorze nadwozia
  • Antena dachowa w kształcie płetwy rekina
  • Przednie fotele typu Comfort
  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości
  • Składana i dzielona tylna kanapa
  • Sportowa wielofunkcyjna kierownica obszyta skórą
  • Osłony przeciwsłoneczne kierowcy i pasażera ze schowkiem na karty po stronie kierowcy
  • Podłokietnik z przodu z regulacją wzdłużną oraz zintegrowanym schowkiem
  • Uchwyt na napoje z przodu
  • Gniazdo 12V z przodu
  • Dywaniki welurowe z przodu i z tyłu
  • Oświetlenie bagażnika
  • 4 uchwyty do zabezpieczania przedmiotów przewożonych w bagażniku
  • Elektrycznie sterowane szyby boczne z przodu i z tyłu
  • Elektrycznie regulowane lusterka boczne
  • Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem, dwa składane kluczyki, otwieranie drzwi bagażnika z pilota (3 przyciski)
  • System bezkluczykowego uruchamiania samochodu KESSY Go
  • Rozbudowana tablica przyrządów z komputerem pokładowym z 3,5-calowym kolorowym wyświetlaczem TFT
  • Media System+ (8,25-calowy kolorowy ekran dotykowy, Radio, 2 podświetlane gniazda USB typu C z przodu, 4 głośniki)
  • DAB (Digital Audio Broadcasting) – funkcja odbioru programów radiowych w formie cyfrowej

Style – od 114 400 zł, obejmuje wyposażenie wersji Reference oraz dodatkowo:

  • 17-calowe felgi aluminiowe DYNAMIC
  • Automatyczna klimatyzacja dwustrefowa Climatronic
  • Tempomat
  • Asystent zjazdu ze wzniesienia dla aut z napędem 4Drive
  • Progresywne wspomaganie układu kierowniczego (tylko z napędem 4Drive)
  • SEAT Drive Profile dla aut z napędem 4Drive – 6 profili jazdy: NORMAL, SPORT, ECO i INDIVIDUAL umożliwiające zmianę reakcji silnika, wspomagania kierownicy oraz przełożeń skrzyni DSG oraz dwa profile jazdy w utrudnionych warunkach drogowych SNOW i OFF-ROAD
  • Czujniki parkowania z tyłu z optycznym systemem parkowania
  • Przednie światła przeciwmgielne LED z funkcją doświetlania zakrętów
  • Czarne relingi dachowe
  • Czarne elementy ochronne nadkoli
  • Elementy dekoracyjne deski rozdzielczej w kolorze chromu
  • Wnętrze Style z szarymi elementami dekoracyjnymi konsoli środkowej
  • Fotel kierowcy i pasażera z regulacją wysokości
  • Fotel kierowcy i pasażera z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego
  • Fotel kierowcy i pasażera z regulacją wysokości i podparcia odcinka lędźwiowego
  • Podłokietnik z przodu z regulacją wzdłużną i regulacją wysokości oraz zintegrowanym schowkiem z otworami wentylacyjnymi dla drugiego rzędu siedzeń
  • Podłokietnik w drugim rzędzie siedzeń
  • Schowek na okulary w podsufitce
  • Półka na dokumenty pod fotelem kierowcy
  • Kieszeń w oparciu przednich foteli
  • Lampki do czytania z przodu i z tyłu
  • Oświetlenie przestrzeni na nogi z przodu
  • Oświetlenie schowka w desce rozdzielczej
  • Czujnik deszczu
  • Czujnik zmierzchu (automatyczne światła)
  • Automatyczna funkcja opóźnionego wyłączania świateł Coming and Leaving Home
  • Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
  • Automatycznie obniżające się lusterko pasażera podczas cofania
  • Elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka boczne
  • Media System+ (8,25-calowy kolorowy ekran dotykowy, Radio, 2 podświetlane gniazda USB typu C z przodu i 2 x USB z tyłu do ładowania urządzeń, 8 głośników)
  • Bluetooth
  • Full Link
Seat Ateca (2021)
Elektryczna regulacja fotela kierowcy z funkcją pamięci ustawień to standard w Xperience i FR. W wersji Style wymaga 1714 zł dopłaty.

Xperience – od 128 500 zł, obejmuje wyposażenie wersji Style oraz dodatkowo:

  • 18-calowe felgi aluminiowe PERFORMANCE
  • Asystent pasa ruchu Lane Assist
  • Asystent świateł drogowych High Beam Assist
  • Predykcyjny tempomat (ACC) – dostosowanie prędkości jazdy do znaków drogowych i danych nawigacji
  • Progresywne wspomaganie układu kierowniczego (wszystkie wersje silnikowe)
  • SEAT Drive Profile – 4 profile jazdy: NORMAL, SPORT, ECO i INDIVIDUAL umożliwiające zmianę reakcji silnika, wspomagania kierownicy oraz przełożeń skrzyni DSG
  • Asystent parkowania z czujnikami parkowania z przodu i z tyłu
  • Kamera cofania
  • Tylne światła LED z dynamicznymi kierunkowskazami
  • Oświetlenie powitalne LED w lusterkach bocznych
  • Słupki B i C w kolorze lśniącej czerni
  • Relingi dachowe w kolorze srebrnym
  • Czarne elementy ochronne nadkoli
  • Obramowania okien w kolorze chromu
  • Przyciemniane szyby
  • Wnętrze XPERIENCE z beżowymi elementami dekoracyjnymi konsoli środkowej
  • Sportowe fotele z tapicerką Dinamica w kolorze czarnym
  • Elektryczna regulacja fotela kierowcy z funkcją pamięci ustawień
  • Łopatki do zmiany biegów przy kierownicy dla samochodów ze skrzynią DSG
  • Osłony przeciwsłoneczne kierowcy i pasażera z zamykanymi i podświetlanymi lusterkami, ze schowkiem na karty po stronie kierowcy
  • Podświetlane nakładki progowe w przednich drzwiach
  • Oświetlenie wnętrza LED z możliwością wyboru koloru
  • Oświetlenie bagażnika w technologii LED
  • Lampki LED do czytania z przodu i z tyłu
  • Oświetlenie przestrzeni na nogi z przodu w technologii LED
  • Lampki LED przy osłonach przeciwsłonecznych
  • Diodowe oświetlenie schowka przed dźwignią zmiany biegów
  • Podświetlenie schowka w desce rozdzielczej w technologii LED
  • System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu KESSY
Seat Ateca (2021)
Podgrzewana kierownica to wyposażenie seryjne wersji Xperience i FR. Wirtualny kokpit z 10,25-calowym wyświetlaczem wymaga 1871 zł dopłaty.

FR – od 128 500 zł, obejmuje wyposażenie wersji Style oraz dodatkowo:

  • 18-calowe felgi aluminiowe PERFORMANCE
  • Asystent pasa ruchu Lane Assist
  • Asystent świateł drogowych High Beam Assist
  • Predykcyjny tempomat (ACC) – dostosowanie prędkości jazdy do znaków drogowych i danych nawigacji
  • Progresywne wspomaganie układu kierowniczego (wszystkie wersje silnikowe)
  • SEAT Drive Profile – 4 profile jazdy: NORMAL, SPORT, ECO i INDIVIDUAL umożliwiające zmianę reakcji silnika, wspomagania kierownicy oraz przełożeń skrzyni DSG
  • Asystent parkowania z czujnikami parkowania z przodu i z tyłu
  • Kamera cofania
  • Tylne światła LED z dynamicznymi kierunkowskazami
  • Oświetlenie powitalne LED w lusterkach bocznych
  • Lusterka boczne w kolorze Cosmo Grey i klamki w kolorze nadwozia
  • Słupki B i C w kolorze lśniącej czerni
  • Elementy ochronne nadkoli i progi FR lakierowane w kolorze nadwozia
  • Spojler FR w kolorze nadwozia
  • Czarne spojlery boczne z tyłu
  • Czarne relingi dachowe
  • Przyciemniane szyby
  • Wnętrze FR ze srebrnymi elementami dekoracyjnymi konsoli środkowej
  • Sportowe fotele z tapicerką Dinamica w kolorze czarnym
  • Elektryczna regulacja fotela kierowcy z funkcją pamięci ustawień
  • Podgrzewane przednie fotele
  • Podgrzewana kierownica
  • Sportowa kierownica wielofunkcyjna z logo FR obszyta skórą z czerwonym przeszyciem
  • Łopatki do zmiany biegów przy kierownicy dla samochodów ze skrzynią DSG
  • Osłony przeciwsłoneczne kierowcy i pasażera z zamykanymi i podświetlanymi lusterkami, ze schowkiem na karty po stronie kierowcy
  • Aluminiowe nakładki na pedały
  • Podświetlane nakładki progowe w przednich drzwiach
  • Oświetlenie wnętrza LED z możliwością wyboru koloru
  • Oświetlenie bagażnika w technologii LED
  • Lampki LED do czytania z przodu i z tyłu
  • Oświetlenie przestrzeni na nogi z przodu w technologii LED
  • Lampki LED przy osłonach przeciwsłonecznych
  • Diodowe oświetlenie schowka przed dźwignią zmiany biegów
  • Podświetlenie schowka w desce rozdzielczej w technologii LED
  • System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu KESSY

Więcej na temat Seata Ateca:

12 kompaktowych SUV-ów, w tym Seat Ateca – porównanie

9 kompaktowych SUV-ów, w tym Seat Ateca – porównanie

Cupra Ateca 2.0 TSI – nasz test

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here