Jego słynny poprzednik święcił triumfy na rajdowych trasach. Nowy model podąża śladem przodka. Renault pokazało Alpine A110 Rally.
Oryginalne Alpine A110 odnosiło sukcesy na wielu rajdowych trasach, także w naszym kraju. W 1970 r. Francuz Jean-Claude Andruet za kierownicą tego modelu zwyciężył w Rajdzie Polski. Jednak zdecydowanie największym osiągnięciem Alpine było wywalczenie w sezonie 1973 tytułu Rajdowego Mistrza Świata w klasyfikacji konstruktorów. Teraz Renault (właściciel marki) zdecydowało się odwołać do tej tradycji.
Nowe Alpine A110 Rally zostało przygotowane przez firmę Signatech i bazuje na podzespołach wyścigowych wersji Alpine A110 Cup i GT4. Po uzyskaniu homologacji FIA (zakładany termin: styczeń 2020 r.) rajdowe A110 trafi do sprzedaży i będzie oferowane prywatnym zespołom rajdowym. Ceny tego auta startują od 159 000 euro (netto), a zamówienia można składać u polskiego dealera marki – Alpine Centre Katowice.
Alpine A110 Rally – dane techniczne, silnik
Rajdowe Alpine jest wyposażone w turbodoładowaną jednostkę 1.8 TCe, wzmocnioną do 320-330 KM (zależnie od rodzaju paliwa). W tej wersji 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa musiała ustąpić miejsca nowej, 6-biegowej sekwencyjnej skrzyni. Napęd jest przekazywany na tylną oś, w której zastosowano mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Aby lepiej dopasować ustawienia auta do aktualnych warunków, kierowca ma do dyspozycji 6 poziomów regulacji kontroli trakcji i funkcję launch control.
Redakcja poleca: Alpine A110 1.8 TCE Premiere Edition – test
Wysoką skuteczność układu hamulcowego zapewniają 4-tłoczkowe zaciski Brembo na obu osiach i sportowy ABS od Bosch Motorsport. W zawieszeniu pojawiły się amortyzatory ALP Racing Suspensions o trzystopniowej regulacji tłumienia z ogranicznikiem hydraulicznym oraz regulowane stabilizatory. Nowością są również 18-calowe, wytrzymałe felgi.
O bezpieczeństwo kierowcy i pilota we wnętrzu auta dbają pełna klatka bezpieczeństwa z homologacją FIA oraz kubełkowe fotele Sabelt z sześciopunktowymi pasami. Po tych wszystkich modyfikacjach gotowe Alpine A110 Rally jest nieco lżejsze – waży 1080 kg.
Zobacz również: Nowe Alpine A110S – dane techniczne, cennik