NowościAktualnościRajdowe Alpine A110: powrót do korzeni

Rajdowe Alpine A110: powrót do korzeni

Jego słynny poprzednik święcił triumfy na rajdowych trasach. Nowy model podąża śladem przodka. Renault pokazało Alpine A110 Rally.

Oryginalne Alpine A110 odnosiło sukcesy na wielu rajdowych trasach, także w naszym kraju. W 1970 r. Francuz Jean-Claude Andruet za kierownicą tego modelu zwyciężył w Rajdzie Polski. Jednak zdecydowanie największym osiągnięciem Alpine było wywalczenie w sezonie 1973 tytułu Rajdowego Mistrza Świata w klasyfikacji konstruktorów. Teraz Renault (właściciel marki) zdecydowało się odwołać do tej tradycji.

Nowe Alpine A110 Rally zostało przygotowane przez firmę Signatech i bazuje na podzespołach wyścigowych wersji Alpine A110 Cup i GT4. Po uzyskaniu homologacji FIA (zakładany termin: styczeń 2020 r.) rajdowe A110 trafi do sprzedaży i będzie oferowane prywatnym zespołom rajdowym. Ceny tego auta startują od 159 000 euro (netto), a zamówienia można składać u polskiego dealera marki – Alpine Centre Katowice.

Alpine A110 Rally – dane techniczne, silnik

Rajdowe Alpine jest wyposażone w turbodoładowaną jednostkę 1.8 TCe, wzmocnioną do 320-330 KM (zależnie od rodzaju paliwa). W tej wersji 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa musiała ustąpić miejsca nowej, 6-biegowej sekwencyjnej skrzyni. Napęd jest przekazywany na tylną oś, w której zastosowano mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Aby lepiej dopasować ustawienia auta do aktualnych warunków, kierowca ma do dyspozycji 6 poziomów regulacji kontroli trakcji i funkcję launch control.

Redakcja poleca: Alpine A110 1.8 TCE Premiere Edition – test

Wysoką skuteczność układu hamulcowego zapewniają 4-tłoczkowe zaciski Brembo na obu osiach i sportowy ABS od Bosch Motorsport. W zawieszeniu pojawiły się amortyzatory ALP Racing Suspensions o trzystopniowej regulacji tłumienia z ogranicznikiem hydraulicznym oraz regulowane stabilizatory. Nowością są również 18-calowe, wytrzymałe felgi.

Alpine A110 Rally

O bezpieczeństwo kierowcy i pilota we wnętrzu auta dbają pełna klatka bezpieczeństwa z homologacją FIA oraz kubełkowe fotele Sabelt z sześciopunktowymi pasami. Po tych wszystkich modyfikacjach gotowe Alpine A110 Rally jest nieco lżejsze – waży 1080 kg.

Zobacz również: Nowe Alpine A110S – dane techniczne, cennik

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji