Francuski producent odświeżył sportowe Alpine A110 i wprowadził do oferty nowe wersje. Dowiedz się więcej na ten temat.

Współczesna odsłona Alpine A110 zadebiutowała w 2017 roku i od tego momentu doczekała się wielu wersji – zaczynając od Premiere Edition, a kończąc na odmianie Legende GT, która trafiła do sprzedaży w tym roku. Niedawno producent zaprezentował odświeżoną gamę tego modelu, a także przedstawił nowości na liście wyposażenia.

Podstawowe Alpine A110 stanowi „bilet wstępu” do świata francuskiej marki. Centralnie umieszczony, benzynowy silnik 1.8 TCe rozwija 252 KM i 320 Nm. Współpracuje z nim 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa, która pośredniczy w przekazywaniu mocy na tylne koła. Taka konfiguracja w połączeniu z niską masą własną (ok. 1100 kg) przekłada się na przyspieszenie 0-100 km/h w 4,5 s oraz prędkość maksymalną wynoszącą 250 km/h.

Standardem w tym modelu są 17-calowe felgi aluminiowe z oponami Michelin Pilot Sport 4 oraz wydajny układ hamulcowy sygnowany przez Brembo. We wnętrzu na kierowcę i pasażera czekają fotele Sabelt Sport pokryte tapicerką ze skóry łączonej z mikrofibrą w kolorze czarnym z szarymi przeszyciami.

O oczko wyżej w ofercie Alpine znajdziemy wersję A110 GT. W porównaniu z bazowym wariantem, jednostka napędowa w tym aucie została wzmocniona do 300 KM i 340 Nm, co pozwoliło skrócić czas przyspieszenia do „setki” do 4,2 s. To sportowe coupe Gran Tourismo otrzymało także 18-calowe obręcze kół w kolorze diamentowanej czerni, większe tarcze hamulcowe oraz fotele Comfort z regulacją w 6 płaszczyznach, wykończone skórzaną tapicerką w kolorze czarnym lub brązowym z niebieskimi przeszyciami.

Na szczycie gamy znajdziemy Alpine A110 S. Francuskie auto w tej odmianie korzysta z 300-konnego silnika 1.8 TCe, a co za tym idzie przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie identycznym jak wersja A110 GT – w 4,2 s. Dzięki zmianom w układzie jezdnym (m.in. sztywniejsze o 100% stabilizatory, zmniejszony o 4 mm prześwit, hydrauliczne ograniczniki amortyzatorów) prędkość maksymalna Alpine A110 S została podniesiona do 260 km/h, a decydując się na opcjonalny pakiet Aero, można zwiększyć ten limit do 275 km/h.

Wspomniany pakiet obejmuje karbonowy spojler tylny zwiększający o 81 kg nacisk na tylną oś przy szybkiej jeździe, przedni splitter z włókna węglowego (zwiększa nacisk na przód auta o 60 kg) oraz przedłużone przednie osłony podwozia, które poprawiają skuteczność działania tylnego dyfuzora i płaskiej podłogi. Standardowo model A110 S porusza się na czarnych, błyszczących felgach o średnicy 18 cali, a w jego kabinie znajdziemy sportowe, regulowane w 2 kierunkach fotele Sabelt o lżejszej konstrukcji, wykończone tapicerką ze skóry łączonej z mikrofibrą, z pomarańczowymi przeszyciami.

Ponadto Alpine A110 we wszystkich odmianach zyskało nowe multimedia z 7 calowym ekranem dotykowym, łącznością Bluetooth i dwoma gniazdami USB. Interfejs systemu był wzorowany na smartfonach, dzięki czemu według zapowiedzi jest intuicyjny w obsłudze i pozwala na personalizację ustawień z wykorzystaniem widżetów. Do tego dochodzi kompatybilność z Apple CarPlay i Android Auto, a także funkcja zdalnej aktualizacji FOTA (Firmware Over The Air).

Więcej na temat Alpine A110:

Alpine A110 1.8 TCe Premiere Edition – nasz test

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj