Alpine to kolejna historyczna marka, która powróciła po wielu latach przerwy. Właśnie rusza sprzedaż jej najnowszego modelu – A110S. Prezentujemy dane techniczne i ceny francuskiego coupe.

Zacznijmy od najważniejszego, czyli osiągów nowego modelu. Litera „S” w nazwie francuskiego coupe oznacza dodatkowe 40 KM, które udało się wykrzesać inżynierom z silnika 1.8 TCe. Kierowca Alpine A110S ma do dyspozycji aż 292 KM, co robi wrażenie biorąc pod uwagę stosunkowo niedużą pojemność tej benzynowej jednostki. Przy wadze 1114 kg daje to stosunek masy do mocy na poziomie 3,8 kg/KM. Moment obrotowy pozostał taki sam jak w „zwykłym” A110 i wynosi 320 Nm, za to jest teraz dostępny w szerszym zakresie – 2000-6400 obr./min. Pozwoliło to skrócić czas przyspieszenia do 100 km/h o 0,1 s – do 4,4 s. Nowy model może się rozpędzić maksymalnie do 260 km/h, czyli pojedzie o 10 km/h szybciej od Alpine bez litery „S” w nazwie. W obydwu przypadkach prędkość została ograniczona elektronicznie.

Alpine A110S – cena

Polski cennik modelu A110S startuje od 284 400 zł brutto. Oznacza to, że za dodatkowe 40 KM musimy dopłacić 45 800 zł względem podstawowej wersji A110. Czy za te pieniądze, oprócz większej mocy, dostajemy coś jeszcze? Oczywiście. A110S ma bogatsze wyposażenie seryjne w porównaniu do bazowego modelu, a niektóre opcje są zarezerwowane wyłącznie dla tego najmocniejszego wariantu. Przykład? Nadwozie wersji S może być pokryte zjawiskowym, matowoszarym lakierem Tonnerre (22 140 zł dopłaty), którego nie znajdziemy w cenniku słabszej wersji. Alpine A110S ma także w standardzie aktywny układ wydechowy oraz wydajniejsze hamulce na obu osiach (o średnicy tarcz wynoszącej 320 mm).

We wnętrzu najnowszego francuskiego coupe znajdziemy tapicerkę Dinamica, obejmującą podsufitkę, daszki przeciwsłoneczne i przednie słupki obszyte materiałem z mikrofibry, oraz aluminiowe pedały. Jeśli ktoś zamiast dźwięku silnika woli posłuchać muzyki, producent zamontował w A110S zestaw audio firmy Focal. Natomiast podczas jazdy na torze może się przydać system telemetryczny Alpine, który na ekranie multimediów wyświetla wybrane parametry auta, m.in. temperaturę płynów, moc i moment obrotowy oraz osiągi, przyśpieszenie, przyśpieszenie boczne i wzdłużne. Gdy po torowych szaleństwach będziemy chcieli odstawić auto do garażu, parkowanie ułatwią nam seryjne czujniki z przodu i z tyłu (kamera cofania to opcja).

Oceny czytelników
[Głosów: 2 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here