Alpine A110 Tour de Corse 75 - przód

Alpine A110 Tour de Corse 75 nawiązuje do kultowego auta, które startowało w Rajdzie Korsyki w 1975 roku. Sprawdź, czym się charakteryzuje i ile kosztuje ta nowa wersja specjalna.

Alpine A110 we współczesnym wydaniu zostało oficjalnie pokazane w 2017 roku. Od tego momentu francuskie auto sportowe doczekało się licznych wersji specjalnych, w tym m.in. Premiere Edition czy Legende GT. Niedawno przedstawiono kolejną, limitowaną edycję – Tour de Corse 75. Wiemy już, czym się ona wyróżnia oraz ile kosztuje na polskim rynku.

Alpine A110 (1975) - przód
Rajdówka z 1975 roku – pierwowzór współczesnego Alpine A110 Tour de Corse 75.

Alpine A110 Tour de Corse 75 stanowi hołd dla swojego pierwowzoru, który w 1975 roku rywalizował w wymagającym Rajdzie Korsyki. Wówczas spośród 77 załóg, które stanęły na linii startu, do mety dojechały zaledwie 22. Zacięta walka o miejsce na najwyższym stopniu podium trwała do samego końca. Ostatecznie zwyciężyła Lancia Stratos HF, ale Alpine A110 zameldowała się tuż za nią, z zaledwie 32-sekundowym opóźnieniem. Kolejna załoga (Alfa Romeo Alfetta GT) miała ponad 11 minut starty do lidera. Co więcej, w pierwszej 10 sklasyfikowano aż 7 samochodów marki Alpine.

Alpine A110 Tour de Corse 75 - tył
Alpine A110 Tour de Corse 75 napędza 300-konny silnik 1.8 TCe, znany z modelu A110 S.

Opisywany model bez trudu rozpoznamy po żółtym nadwoziu z kontrastującą, czarną maską oraz dachem w tym samym kolorze. To charakterystyczne, dwukolorowe malowanie uzupełniają czarno-białe grafiki na bokach i z tyłu auta. Na lewym przednim błotniku znalazła się naklejka „Tour de Corse 75”, która nie pozostawia nam już żadnych wątpliwości co do tego, że mamy do czynienia z wersją specjalną. Do tego dochodzą jeszcze 18-calowe felgi GT Race w kolorze białym oraz pomarańczowe zaciski hamulcowe Brembo.

We wnętrzu z kolei czekają kubełkowe fotele Sabelt Racing z wyhaftowanym napisem „Tour de Corse 75”, które opcjonalnie mogą być wyposażone w 6-punktowe pasy bezpieczeństwa. Uwagę zwracają też boczki drzwiowe z panelem w kolorze nadwozia oraz umieszczona na tunelu środkowym tabliczka z numerem seryjnym. Ponadto na pokładzie limitowanego Alpine A110 znajdziemy nowy system multimedialny z AndroidAuto i Apple Carplay.

Jeśli ktoś jest zainteresowany zakupem Alpine A110 Tour de Corse 75, to radzimy się pospieszyć – powstanie tylko 150 egzemplarzy w tej konfiguracji. W Polsce ten samochód został wyceniony na 360 900 zł brutto, a rezerwacje będą przyjmowane od jutra.

Sprawdź aktualny cennik Alpine A110:

Alpine A110 – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj