Na linii startu ustawiły się trzy sportowe auta – Alpine A110S, Porsche 718 Cayman GTS oraz Toyota GR Supra. Sprawdź, kto zwyciężył w tym starciu.

Alpine A110 S napędza umieszczony centralnie silnik 1.8 TCe, który rozwija 292 KM i 320 Nm. Ten turbodoładowany motor współpracuje z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową, a siła napędowa jest kierowana na tylne koła. Dzięki niskiej masie własnej (1114 kg) francuskie auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,4 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 260 km/h.

Alpine A110 1.8 TCe – nasz test

Porsche 718 Cayman GTS dysponuje 4-litrowym, wolnossącym silnikiem typu bokser, który generuje 400 KM i 420 Nm. W testowanym egzemplarzu jednostka napędowa jest połączona z 6-biegową ręczną skrzynią (do wyboru jest jeszcze 7-stopniowa przekładnia PDK), a moc trafia na tylną oś. Cayman GTS w takiej konfiguracji osiąga „setkę” w 4,5 s, a maksymalnie rozpędza się do 293 km/h. Jego masa własna wynosi 1405 kg.

Porsche 718 Cayman – opis wersji i cennik

Toyota GR Supra w mocniejszej z dwóch dostępnych wersji ma pod maską 6-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 3,0 l, który dostarcza 340 KM i 500 Nm. Turbodoładowaną jednostkę połączono z 8-biegowym automatem, a napęd jest przekazywany na tylne koła. Pomimo najwyższej masy (1495 kg) przyspieszenie 0-100 km/h wynosi 4,3 s, a prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h.

Toyota GR Supra – opis wersji i cennik

Jeśli chcecie przekonać się, który z tych trzech sportowych modeli okazał się najszybszy wyścigu na prostej, to zachęcamy do obejrzenia poniższego materiału:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here