Światło dzienne ujrzała kolejna odsłona Mercedesa SL. Nowy model ma miękki dach, benzynowy silnik V8 pod maską i napęd na cztery koła.

Wczoraj miała miejsce światowa premiera nowego Mercedesa SL, który po raz pierwszy w historii modelu został opracowany od podstaw przez konstruktorów AMG. Kolejną nowość stanowi seryjny napęd na wszystkie koła – wcześniej nie był oferowany nawet za dopłatą. Przekonajmy się zatem, co ma do zaoferowania Mercedes SL w najnowszym wydaniu.

Otwieranie i zamykanie dachu zajmuje tylko ok. 15 s i jest możliwe podczas jazdy z prędkością do 60 km/h.

Mercedes SL (2022) – nadwozie, wymiary

Nowy Mercedes SL mierzy 470,5 cm długości, 191,5 cm szerokości i 135,9 cm wysokości, a jego rozstaw osi to 270,0 cm. Na uwagę zasługują typowo sportowe proporcje karoserii z długą maską, cofniętą kabiną i krótkim tyłem. Sam projekt nadwozia budzi skojarzenia z wcześniejszym dziełem inżynierów z Affalterbach, modelem AMG GT Roadster, którego pokazany wczoraj SL ma docelowo zastąpić.

Mercedes SL w najnowszym wydaniu wyróżnia się wyśmienitą aerodynamiką – współczynnik oporu powietrza Cd wynosi zaledwie 0,31. W uzyskaniu tak niskiego wyniku pomagają m.in. dwuczęściowy, aktywny system kontroli powietrza AIRPANEL, który steruje żaluzjami ukrytymi w osłonie chłodnicy, wysuwany tylny spojler, a także opcjonalny karbonowy profil, który jest ukryty w podwoziu i po przekroczeniu prędkości 80 km/h obniża się o ok. 4 cm. Dzięki tzw. efektowi Venturiego samochód dodatkowo „przysysa się” do drogi, co poprawia prowadzenie i zwiększa stabilność auta przy wyższych prędkościach.

Mercedes SL (2022) – wnętrze, multimedia

W nowym Mercedesie SL konstruktorzy zdecydowali się na zastosowanie układu siedzeń typu 2+2, jednak tylne miejsca należy traktować raczej jako dodatkowy bagażnik – na podstawie zdjęć można przypuszczać, że w 2. rzędzie nawet dzieciom będzie ciasno. Za to powodów do narzekań z pewnością nie będą mieli podróżujący z przodu, bowiem do wyposażenia standardowego należą elektrycznie regulowane sportowe fotele AMG ze zintegrowanymi zagłówkami. Jazdę w chłodniejsze dni uprzyjemni też system AIRSCARF, czyli „powietrzny szal”, który dmucha ciepłym powietrzem z wylotów w zagłówkach.

Minimalistyczny kokpit stanowi nawiązanie do legendarnego modelu 300 SL Roadster. Jego głównym elementem jest 11,9-calowy wyświetlacz centralny, którego kąt pochylenia można regulować w zakresie 12-32°. Natomiast przed kierowcą znalazł się w pełni cyfrowy, 12,3-calowy zestaw wskaźników z funkcją 3D.

Mercedes SL (2022) – silniki

Gama silnikowa nowego SL-a powinna zadowolić miłośników „starej szkoły”. Na początek do sprzedaży trafią dwie wersje benzynowe, obie standardowo wyposażone w 9-biegową przekładnię AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, inteligentny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ oraz aktywną tylną oś skrętną. Nieco później dołączy jeszcze hybrydowa odmiana AMG E Performance, która najprawdopodobniej będzie także najmocniejszą w całej gamie.

Silniki benzynowe:

  • SL 55 4Matic+ (4.0 V8; 476 KM, 700 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, przyspieszenie 0-100 km/h: 3,9 s, prędkość maksymalna: 295 km/h, średnie zużycie paliwa: 11,8-12,7 l/100 km
  • SL 63 4Matic+ (4.0 V8; 585 KM, 800 Nm) z 9-biegową przekładnią automatyczną AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, przyspieszenie 0-100 km/h: 3,6 s, prędkość maksymalna: 315 km/h, średnie zużycie paliwa: 11,8-12,7 l/100 km

Zobacz również:

70 lat Mercedesa SL – nowa wystawa w muzeum marki

Mercedes SL – najciekawsze wersje

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here