NowościCennikiRenault Arkana (2024). Opis wersji i cennik

Renault Arkana (2024). Opis wersji i cennik

Renault Arkana zostało w ubiegłym roku poddane liftingowi. Ceny tego modelu zaczynają się od 119 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Renault Arkana zadebiutowało na polskim rynku w 2021 roku. Ten francuski SUV w stylu coupe powstał na modułowej platformie CMF-B, z której korzystają także Clio i Captur. W ofercie znajdziemy benzynową jednostkę 1.3 TCe z układem mild hybrid 12V, która występuje w dwóch wariantach mocy (140 lub 158 KM), a także klasyczną hybrydę 1.6 E-Tech (143 KM). W lipcu zeszłego roku francuski producent zdecydował się nieznacznie odświeżyć Arkanę. Więcej o tym aucie: Renault Arkana po liftingu – oficjalne zdjęcia i informacje

Renault Arkana - tył

Renault Arkana (2024) – wymiary, pojemność bagażnika

Renault Arkana mierzy 456,8 cm długości, 182,1 cm szerokości (203,4 cm z lusterkami) i 157,6 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 272,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 513 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1296 l. Wersja hybrydowa oferuje nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 480-1263 l.

Renault Arkana (2024) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 2 jednostki benzynowe oraz hybrydę. Wszystkie wersje mają przedni napęd.

Silniki benzynowe z układem mild hybrid 12V:

  • 1.3 TCe Mild Hybrid (140 KM, 260 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową EDC, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,8 s, prędkość maksymalna: 174 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,8-5,9 l/100 km
  • 1.3 TCe Mild Hybrid (158 KM, 270 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową EDC, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,1 s, prędkość maksymalna: 174 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,0 l/100 km
Renault Arkana - silnik
Silnik 1.3 TCe

Napęd hybrydowy:

  • 1.6 E-Tech Full Hybrid (143 KM) z automatyczną przekładnią Multi-mode, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,8 s, prędkość maksymalna: 172 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,7-4,9 l/100 km
Renault Arkana - silnik
Silnik 1.6 E-Tech Full Hybrid

Nowe Renault Arkana (2024) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikami 1.3 TCe/140 KM (Evolution i Techno) oraz 1.3 TCe/158 KM (Esprit Alpine). Hybrydowa odmiana 1.6 E-Tech/143 KM kosztuje odpowiednio: 126 900 zł (Evolution), 137 900 zł (Techno) oraz 149 900 zł (Esprit Alpine). Renault Arkana jest objęte 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.

Renault Arkana - deska rozdzielcza

Evolution – od 119 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, wzór Bahamas, z oponami 215/60 R17
  • Zestaw do naprawy uszkodzenia opony
  • Klimatyzacja automatyczna z nawiewami dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń
  • 6 poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtynowe)
  • 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na przednich i tylnych miejscach
  • System mocowania fotelika dla dziecka Isofix na bocznych, tylnych miejscach
  • ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania (AFU)
  • System dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC)
  • System wspomagania przy ruszaniu pod górę (HSA)
  • Aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych (AEBS)
  • System utrzymywania pasa ruchu (LKA)
  • System kontroli bezpiecznej odległości (DW)
  • System ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych (OSP/TSR)
  • Regulator-ogranicznik prędkości
  • System kontroli ciśnienia w oponach (pośredni)
  • Funkcja połączenia alarmowego eCall
  • Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego
  • Automatyczny hamulec postojowy, elektromechaniczny
  • Czujniki parkowania z tyłu
  • Kamera cofania
  • Centralny zamek drzwi
  • Karta Renault Hands Free
  • Wycieraczki przedniej szyby o zmiennej częstotliwości pracy
  • Czujnik deszczu i światła
  • Funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania (AHL)
  • Światła przednie Full LED Pure Vision w kształcie litery C
  • Światła do jazdy dziennej LED 3×2 moduły
  • Obudowy lusterek bocznych w kolorze nadwozia
  • Zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia
  • Czarna osłona chłodnicy
  • Dolne osłony zderzaków w kolorze jasnoszarym
  • Antena w kształcie płetwy rekina
  • Szyby tylne barwione
  • Kierownica pokryta skórą ekologiczną TEP
  • Tonacja wnętrza w kolorze grafitowym
  • Podsufitka w kolorze szarym
  • Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym
  • Fotele przednie z manualną regulacją wysokości
  • Tylna kanapa w układzie 1/3-2/3
  • Zagłówki z regulacją wysokości na przednich i tylnych miejscach
  • Podwójna podłoga bagażnika
  • Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
  • Lusterko wewnętrzne z 2 położeniami dzień/noc
  • Lusterka boczne elektrycznie sterowane i składane oraz podgrzewane
  • Elektrycznie podnoszone szyby przednie i tylne
  • Zespół wskaźników i zegarów z 7-calowym, kolorowym wyświetlaczem TFT
  • System multimedialny EASY LINK z 7-calowym ekranem dotykowym, DAB, nawigacją, Bluetooth, 2xUSB/Jack, 2xUSB w tylnej części konsoli środkowej
  • Funkcje online nawigacji + aktualizacje Over-The-Air
  • Funkcja bezprzewodowej replikacji smartfona Android Auto i Apple CarPlay

Techno – od 130 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Evolution oraz dodatkowo:

  • 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, wzór Silverstone, z oponami 215/55 R18
  • System kontroli martwego pola (BSW)
  • System wspomagania wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem (RCTA)
  • System Multi-Sense
  • Automatyczny hamulec postojowy, elektromechaniczny z funkcją Auto-Hold
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Światła do jazdy dziennej LED 3×3 moduły
  • Listwa F1 w kolorze nadwozia
  • Ozdobna, chromowana listwa w dolnej części szyb bocznych
  • Szyby tylne przyciemniane
  • Podsufitka w kolorze czarnym
  • Tapicerka materiałowa łączona ze skórą ekologiczną TEP
  • Tylna kanapa w układzie 1/3-2/3 z podłokietnikiem
  • Podświetlenie ambiente
  • Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
  • Ładowarka indukcyjna
  • Zespół wskaźników i zegarów z 10,25-calowym, kolorowym wyświetlaczem TFT
  • System multimedialny EASY LINK z 9,3-calowym ekranem dotykowym, DAB, nawigacją, Bluetooth, 2xUSB/Jack, 2xUSB w tylnej części konsoli środkowej
Renault Arkana - klimatyzacja automatyczna
Automatyczna klimatyzacja oraz dodatkowe nawiewy na tylną kanapę należą do wyposażenia seryjnego każdego Renault Arkana.

Esprit Alpine – od 146 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Techno oraz dodatkowo:

  • 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, wzór Esprit Alpine, z oponami 225/45 R19
  • Aktywny regulator prędkości Stop&Go (ACC STOP&GO)
  • System Easy Pilot – asystent jazdy w korku i na autostradzie
  • Obudowy lusterek bocznych w kolorze czarnym
  • Listwa F1 w kolorze grafitowym
  • Dolne osłony zderzaków w kolorze grafitowym
  • Logotypy Renault w kolorze Ice Black
  • Oznakowanie zewnętrzne Esprit Alpine
  • Imitacje końcówek wydechu w kolorze czarnym
  • Kierownica pokryta perforowaną skórą ekologiczną TEP
  • Kierownica podgrzewana
  • Dźwignia zmiany biegów E-shifter
  • Tapicerka ze skóry ekologicznej ECO TEP łączona z Alcantarą
  • Fotel kierowcy z regulacją elektryczną w 6 kierunkach oraz elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego
  • Fotel pasażera z regulacją elektryczną w 6 kierunkach
  • Fotele przednie podgrzewane
  • Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne bezramkowe

Więcej na temat Renault Arkana:

Używane Renault Arkana – opinie, typowe usterki

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

14 KOMENTARZE

  1. Dostałem ten samochód jako zastępczy z powodu kolizji. Dla mnie to jakieś nieporozumienie…. Po 1. Brak tylnej wycieraczki powoduje że w deszczową pogodę można zapomnieć o widoczności w lusterku wstecznym. Po 2 mam zamontowany fotelik na siedzeniu pasażera z tyłu… Jak pas nie jest zapięty bo akurat dziecko nie jedzie ze mną to non stop wyje sygnał że pas nie zapięty… Po 3. Kierownica… Nie wiem, nie umiem zmienić radia z kierownicy… Tylko na panelu dotykowym… Również przyciski do podglaszania i przyciszania gdzieś schowane za kołem kierownicy zamiast na niej… przycisk do odbierania rozmowy połączony razem z przyciskiem do rozłączania… Ktoś do mnie dzwoni jak jadę i jak chce odebrać to naciskam przycisk i ok… Ale co mam zrobić żeby go odrzucić ??? Klimatyzacja to też nieporozumienie… Nie wiem czy jest włączona czy nie jest… A i wracając do fotelika…nie umiem zaczepić z tyłu za siedzeniem taśmy od fotelika… Ten samochód jest taki nieintuicyjny że masakra. Na szczęście niedługo odbieram swój z serwisu.

      • KRANG ma rację. To auto to kompletne nieporozumienie. Zrobiłem nim (Full wersja) kilka tysięcy km i mam go dość.
        Kompletnie nieintuicyjna obsługa. Silnik z automatem zestrojony fatalnie.

  2. Stwierdzam takie same niedoróbki jak wyżej opisane.dodam brak schowków np.na okulary, pisaki,drobiazgi i chaczyki w bagazniku

  3. Zamówiona wersja 160 KM RS , po jeździe próbnej , kilka braków to mało schowków i brak wycieraczki tylnej raczej nie zwracałem uwagi na brak automatycznej klapy bagażnika ponieważ to zbędny gadżet brak dwustrefowej klimy, akurat jeżdżę w 90% sam więc zbędna dla mnie

  4. Produkcja w Korei Południowej. Niecynkowane blachy jak większość aut azjatyckich. Skomplikowana hybryda z dwoma albo trzema sprzęgłami. Warto poczekać dwa lata na sprawdzenie projektu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji