Renault Arkana zostało w ubiegłym roku poddane liftingowi. Ceny tego modelu zaczynają się od 119 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
Renault Arkana zadebiutowało na polskim rynku w 2021 roku. Ten francuski SUV w stylu coupe powstał na modułowej platformie CMF-B, z której korzystają także Clio i Captur. W ofercie znajdziemy benzynową jednostkę 1.3 TCe z układem mild hybrid 12V, która występuje w dwóch wariantach mocy (140 lub 158 KM), a także klasyczną hybrydę 1.6 E-Tech (143 KM). W lipcu zeszłego roku francuski producent zdecydował się nieznacznie odświeżyć Arkanę. Więcej o tym aucie: Renault Arkana po liftingu – oficjalne zdjęcia i informacje
Renault Arkana (2024) – wymiary, pojemność bagażnika
Renault Arkana mierzy 456,8 cm długości, 182,1 cm szerokości (203,4 cm z lusterkami) i 157,6 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 272,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 513 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1296 l. Wersja hybrydowa oferuje nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 480-1263 l.
Renault Arkana (2024) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Gama silnikowa obejmuje 2 jednostki benzynowe oraz hybrydę. Wszystkie wersje mają przedni napęd.
Silniki benzynowe z układem mild hybrid 12V:
- 1.3 TCe Mild Hybrid (140 KM, 260 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową EDC, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,8 s, prędkość maksymalna: 174 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,8-5,9 l/100 km
- 1.3 TCe Mild Hybrid (158 KM, 270 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową EDC, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,1 s, prędkość maksymalna: 174 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,0 l/100 km
Napęd hybrydowy:
- 1.6 E-Tech Full Hybrid (143 KM) z automatyczną przekładnią Multi-mode, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,8 s, prędkość maksymalna: 172 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,7-4,9 l/100 km
Nowe Renault Arkana (2024) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut z silnikami 1.3 TCe/140 KM (Evolution i Techno) oraz 1.3 TCe/158 KM (Esprit Alpine). Hybrydowa odmiana 1.6 E-Tech/143 KM kosztuje odpowiednio: 126 900 zł (Evolution), 137 900 zł (Techno) oraz 149 900 zł (Esprit Alpine). Renault Arkana jest objęte 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.
Evolution – od 119 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, wzór Bahamas, z oponami 215/60 R17
- Zestaw do naprawy uszkodzenia opony
- Klimatyzacja automatyczna z nawiewami dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń
- 6 poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtynowe)
- 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na przednich i tylnych miejscach
- System mocowania fotelika dla dziecka Isofix na bocznych, tylnych miejscach
- ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania (AFU)
- System dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC)
- System wspomagania przy ruszaniu pod górę (HSA)
- Aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych (AEBS)
- System utrzymywania pasa ruchu (LKA)
- System kontroli bezpiecznej odległości (DW)
- System ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych (OSP/TSR)
- Regulator-ogranicznik prędkości
- System kontroli ciśnienia w oponach (pośredni)
- Funkcja połączenia alarmowego eCall
- Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego
- Automatyczny hamulec postojowy, elektromechaniczny
- Czujniki parkowania z tyłu
- Kamera cofania
- Centralny zamek drzwi
- Karta Renault Hands Free
- Wycieraczki przedniej szyby o zmiennej częstotliwości pracy
- Czujnik deszczu i światła
- Funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania (AHL)
- Światła przednie Full LED Pure Vision w kształcie litery C
- Światła do jazdy dziennej LED 3×2 moduły
- Obudowy lusterek bocznych w kolorze nadwozia
- Zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia
- Czarna osłona chłodnicy
- Dolne osłony zderzaków w kolorze jasnoszarym
- Antena w kształcie płetwy rekina
- Szyby tylne barwione
- Kierownica pokryta skórą ekologiczną TEP
- Tonacja wnętrza w kolorze grafitowym
- Podsufitka w kolorze szarym
- Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym
- Fotele przednie z manualną regulacją wysokości
- Tylna kanapa w układzie 1/3-2/3
- Zagłówki z regulacją wysokości na przednich i tylnych miejscach
- Podwójna podłoga bagażnika
- Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
- Lusterko wewnętrzne z 2 położeniami dzień/noc
- Lusterka boczne elektrycznie sterowane i składane oraz podgrzewane
- Elektrycznie podnoszone szyby przednie i tylne
- Zespół wskaźników i zegarów z 7-calowym, kolorowym wyświetlaczem TFT
- System multimedialny EASY LINK z 7-calowym ekranem dotykowym, DAB, nawigacją, Bluetooth, 2xUSB/Jack, 2xUSB w tylnej części konsoli środkowej
- Funkcje online nawigacji + aktualizacje Over-The-Air
- Funkcja bezprzewodowej replikacji smartfona Android Auto i Apple CarPlay
Techno – od 130 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Evolution oraz dodatkowo:
- 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, wzór Silverstone, z oponami 215/55 R18
- System kontroli martwego pola (BSW)
- System wspomagania wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem (RCTA)
- System Multi-Sense
- Automatyczny hamulec postojowy, elektromechaniczny z funkcją Auto-Hold
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Światła do jazdy dziennej LED 3×3 moduły
- Listwa F1 w kolorze nadwozia
- Ozdobna, chromowana listwa w dolnej części szyb bocznych
- Szyby tylne przyciemniane
- Podsufitka w kolorze czarnym
- Tapicerka materiałowa łączona ze skórą ekologiczną TEP
- Tylna kanapa w układzie 1/3-2/3 z podłokietnikiem
- Podświetlenie ambiente
- Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
- Ładowarka indukcyjna
- Zespół wskaźników i zegarów z 10,25-calowym, kolorowym wyświetlaczem TFT
- System multimedialny EASY LINK z 9,3-calowym ekranem dotykowym, DAB, nawigacją, Bluetooth, 2xUSB/Jack, 2xUSB w tylnej części konsoli środkowej
Esprit Alpine – od 146 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Techno oraz dodatkowo:
- 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, wzór Esprit Alpine, z oponami 225/45 R19
- Aktywny regulator prędkości Stop&Go (ACC STOP&GO)
- System Easy Pilot – asystent jazdy w korku i na autostradzie
- Obudowy lusterek bocznych w kolorze czarnym
- Listwa F1 w kolorze grafitowym
- Dolne osłony zderzaków w kolorze grafitowym
- Logotypy Renault w kolorze Ice Black
- Oznakowanie zewnętrzne Esprit Alpine
- Imitacje końcówek wydechu w kolorze czarnym
- Kierownica pokryta perforowaną skórą ekologiczną TEP
- Kierownica podgrzewana
- Dźwignia zmiany biegów E-shifter
- Tapicerka ze skóry ekologicznej ECO TEP łączona z Alcantarą
- Fotel kierowcy z regulacją elektryczną w 6 kierunkach oraz elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego
- Fotel pasażera z regulacją elektryczną w 6 kierunkach
- Fotele przednie podgrzewane
- Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne bezramkowe
Więcej na temat Renault Arkana:
Patrząc z boku na to auto to wygląda jak X6.
Tak to prawda i działa na plus dla arkany. Jak jeszcze będzie silnik 160 KM to myślę że będzie miał popyt.
A ja myślę,że brakuje jeszcze 0,9 TCe…
eee nie 0.9 to strasznie dużo! lepiej 0.5 zamontować i 4 turba to będzie z 250 KM ….
Brakuje tu elektrycznego otwierania bagażnika i świateł przeciwmgielnych.
Jak zwykle śilniczki jak w kosiarce ??
Nie każdy musi się moczyć że ma 2.0 tedeiku hahahaha
Odbieram w marcu. Jedyne czego mi brakuje to elektryczna klapa bagażnika… nie ma w opcji
Dostałem ten samochód jako zastępczy z powodu kolizji. Dla mnie to jakieś nieporozumienie…. Po 1. Brak tylnej wycieraczki powoduje że w deszczową pogodę można zapomnieć o widoczności w lusterku wstecznym. Po 2 mam zamontowany fotelik na siedzeniu pasażera z tyłu… Jak pas nie jest zapięty bo akurat dziecko nie jedzie ze mną to non stop wyje sygnał że pas nie zapięty… Po 3. Kierownica… Nie wiem, nie umiem zmienić radia z kierownicy… Tylko na panelu dotykowym… Również przyciski do podglaszania i przyciszania gdzieś schowane za kołem kierownicy zamiast na niej… przycisk do odbierania rozmowy połączony razem z przyciskiem do rozłączania… Ktoś do mnie dzwoni jak jadę i jak chce odebrać to naciskam przycisk i ok… Ale co mam zrobić żeby go odrzucić ??? Klimatyzacja to też nieporozumienie… Nie wiem czy jest włączona czy nie jest… A i wracając do fotelika…nie umiem zaczepić z tyłu za siedzeniem taśmy od fotelika… Ten samochód jest taki nieintuicyjny że masakra. Na szczęście niedługo odbieram swój z serwisu.
Chłopie, ale Ty masz problemy. To na rower też nie wsiadaj bo tam pogubisz się kompletnie
KRANG ma rację. To auto to kompletne nieporozumienie. Zrobiłem nim (Full wersja) kilka tysięcy km i mam go dość.
Kompletnie nieintuicyjna obsługa. Silnik z automatem zestrojony fatalnie.
Stwierdzam takie same niedoróbki jak wyżej opisane.dodam brak schowków np.na okulary, pisaki,drobiazgi i chaczyki w bagazniku
Zamówiona wersja 160 KM RS , po jeździe próbnej , kilka braków to mało schowków i brak wycieraczki tylnej raczej nie zwracałem uwagi na brak automatycznej klapy bagażnika ponieważ to zbędny gadżet brak dwustrefowej klimy, akurat jeżdżę w 90% sam więc zbędna dla mnie
Produkcja w Korei Południowej. Niecynkowane blachy jak większość aut azjatyckich. Skomplikowana hybryda z dwoma albo trzema sprzęgłami. Warto poczekać dwa lata na sprawdzenie projektu.