Przy okazji liftingu BMW serii 5 do oferty dołączyła nowa wersja hybrydowa typu plug-in. Odmiana 545e xDrive ma 394 KM i zużywa tylko 2,1 l/100 km. Sprawdź szczegóły.
Aktualne wydanie BMW serii 5 (G30) jest na rynku od 2017 r., a w maju bieżącego roku został pokazany odświeżony model. W gamie „piątki” po liftingu zadebiutowała nowa wersja silnikowa – topowa hybryda plug-in 545e xDrive, która jest dostępna wyłącznie z nadwoziem sedan.
BMW 545e xDrive – dane techniczne, moc, zużycie paliwa
Pod maską tej odmiany znajdziemy 286-konną, turbodoładowaną jednostkę 3.0, która współpracuje ze 109-konnym silnikiem elektrycznym. Moc systemowa wynosi 394 KM, a maksymalny moment obrotowy to 600 Nm. Ten hybrydowy układ jest seryjnie łączony z 8-biegową skrzynią Steptronic oraz inteligentnym napędem BMW xDrive.
Dzięki takiej konfiguracji nowe BMW 545e xDrive przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h, a w trybie w pełni elektrycznym nie pojedziemy szybciej niż 140 km/h. Według danych fabrycznych częste korzystanie z „elektronów” pozwala uzyskać średnie zużycie benzyny na poziomie 2,1-2,4 l/100 km. Osiągnięcie zbliżonego wyniku może być realne, ponieważ producent podaje, że na prądzie przejedziemy do 57 km, zanim włączy się silnik spalinowy.
BMW 545e xDrive – premiera, cena
W konfiguratorze na polskiej stronie BMW próżno szukać tej wersji – jej ceny poznamy w późniejszym terminie. Klienci zainteresowani hybrydową „piątką” mają póki co do wyboru tylko słabszy wariant 530e (łączna moc: 292 KM), który jest oferowany jako Limuzyna z napędem na tył (od 240 600 zł) lub na wszystkie koła xDrive (od 252 600 zł). Od listopada 2020 r. będzie można zamawiać także 530e z nadwoziem Touring.
Redakcja poleca: