BMW serii 5 FL (2020)

Producent z Monachium zaprezentował odświeżone BMW serii 5. W gamie debiutują nowe hybrydy. Sprawdź, co jeszcze się zmieniło.

Siódma generacja BMW serii 5 (G30) trafiła do sprzedaży w 2017 r., a dziś poznaliśmy model po modernizacji. Na sam początek mamy dobrą wiadomość dla fanów marki: „nerki” tylko subtelnie przeprojektowano i nie urosły tak, jak to miało miejsce w przypadku liftingu serii 7.

BMW serii 5 FL (2020)

Gdy wyjaśniliśmy już tę najważniejszą kwestię, możemy przyjrzeć się pozostałym zmianom w zmodernizowanej „Piątce”. Z przodu odświeżoną serię 5 najłatwiej poznać po nowych, nieco przymrużonych „oczach”. Standardem są reflektory LED, a na liście opcji znajdziemy adaptacyjne, matrycowe światła LED oraz laserowe reflektory ze światłami do jazdy dziennej w kształcie litery L. Tylne, w pełni LED-owe światła również swoim kształtem przypominają literę L.

BMW serii 5 FL (2020)
Opcjonalne reflektory BMW Laserlight

Pakiet aerodynamiczny M Sport został zaprojektowany na nowo – inne są m.in. wzór kratki wypełniającej wloty powietrza w przednim zderzaku oraz tylny dyfuzor. Przy okazji liftingu serii 5 bawarski producent wprowadził również więcej możliwości indywidualizacji auta, w tym cztery nowe kolory nadwozia oraz nowe wzory obręczy ze stopów lekkich w rozmiarach 18-20 cali.

BMW serii 5 FL (2020)
Nowy lakier Phytonic Blue metallic

W kabinie odświeżonej „Piątki” czeka na nas najnowszy system BMW iDrive 7, umożliwiający integrację ze smartfonami poprzez interfejs Apple CarPlay oraz Android Auto (ta ostatnia funkcja wcześniej nie była dostępna). Nawigacja korzysta teraz z danych gromadzonych w chmurze, dzięki czemu oferuje szybkie wytyczanie tras i precyzyjne obliczanie czasów przyjazdu, a aktualizacje danych o ruchu drogowym odbywają się w czasie rzeczywistym.

BMW serii 5 FL (2020)
Standardowy ekran ma przekątną 10,25 cala. W opcji – 12,3-calowy wyświetlacz.

Na liście wyposażenia pojawił się szeroki wachlarz nowych systemów wspomagających kierowcę, w tym m.in. opcjonalny asystent jazdy z funkcją ostrzegania o zjechaniu z pasa ruchu i powrotu na pas, automatyczne formowanie „korytarza życia” oraz ostrzeganie o zbliżaniu się do skrzyżowania (wraz z funkcją aktywnego hamowania w ruchu miejskim). Oprócz tego serię 5 po liftingu można wyposażyć w asystenta parkowania z dodatkową funkcją asystenta cofania. Z kolei nowy rejestrator jazdy nagrywa do 40 sekund materiału wideo z kamer zamontowanych w aucie.

BMW serii 5 FL (2020)

Na koniec nie sposób nie wspomnieć o zmianach pod maską, bo tutaj zaszła spora rewolucja. Wszystkie 4- i 6-cylindrowe silniki w nowej „Piątce” otrzymały układ mild hybrid z instalacją 48V, którego zadaniem jest oczywiście obniżenie zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla.

Dotychczas w gamie serii 5 była tylko jedna hybryda plug-in (530e), dostępna wyłącznie z nadwoziem sedan. Teraz ta odmiana zyskała więcej mocy (292 KM zamiast 252) i można ją zamówić także w wersji kombi. Tak jak wcześniej, standardem jest tylny napęd, a układ xDrive jest oferowany za dopłatą.

BMW serii 5 FL (2020)

BMW 545e xDrive – dane techniczne, moc, zużycie paliwa

Zupełną nowością jest pojawienie się modelu 545e xDrive (tylko jako sedan). W tym wariancie źródłem napędu jest 3-litrowy silnik benzynowy, wspomagany przez jednostkę elektryczną. Łączna moc tego układu wynosi aż 394 KM, a maksymalny moment obrotowy to 600 Nm. W połączeniu z 8-biegową przekładnią automatyczną Steptronic pozwala to przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4,7 s, a prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h.

Nowe BMW 545e xDrive potrafi być nie tylko szybkie, ale również oszczędne. Na prądzie może przejechać do 57 km. Wówczas średnie zużycie paliwa waha się między 2,1 a 2,4 l/100 km.

BMW serii 5 FL (2020)

Redakcja poleca:

Używane BMW serii 5 – którą generację wybrać?

Używane BMW serii 5 (E60) – opinie, dane techniczne, usterki

Używane BMW serii 5 (F10) – opinie, dane techniczne, usterki

Oceny czytelników
[Głosów: 3 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here