W ubiegłym roku BMW sprzedało w Europie niemal 700 tysięcy samochodów. Sprawdź, które modele tej marki cieszyły się największą popularnością.
- Najpopularniejsze modele BMW w Europie w 2021 roku
BMW to niemiecki producent samochodów i motocykli, którego główna siedziba mieści się w Monachium. Pełna nazwa przedsiębiorstwa brzmi Bayerische Motoren Werke, co można przetłumaczyć jako „Bawarska Fabryka Motoryzacyjna”. Firma rozpoczęła swoją działalność w 1916 roku, początkowo zajmując się głównie wytwarzaniem silników lotniczych. Pierwszy samochód z logo BMW wyjechał na drogi dopiero w 1928 roku, jednak nie był on własną konstrukcją inżynierów z Monachium, lecz licencyjną wersją brytyjskiego Austina. Dopiero cztery lata później światło dzienne ujrzał pierwszy autorski projekt bawarskiej marki – model 3/20. Poniżej przygotowaliśmy zestawienie najchętniej kupowanych modeli BMW w Europie.
1. serii 3 (116 250 szt.)
BMW serii 3 aktualnej generacji (oznaczenie producenta: G20) zostało zaprezentowane w 2018 roku podczas targów w Paryżu, a w kolejnym roku przedstawiono wersję kombi, czyli Touring (G21). Gama silnikowa tego modelu składa się z benzynowych i wysokoprężnych jednostek o pojemności 2,0-3,0 l oraz hybrydy plug-in. Zwieńczeniem oferty jest M3 Competition xDrive z 510-konnym silnikiem 3.0 R6 i napędem na cztery koła.
BMW serii 3 – opis wersji i cennik
2. serii 1 (97 808 szt.)
BMW serii 1 trzeciej generacji (oznaczenie producenta: F40) zadebiutowało na rynku w 2019 roku. Ten pięciodrzwiowy hatchback został opracowany na przednionapędowej platformie, z której korzystają także m.in. BMW X1/X2 oraz Mini. W ofercie znajdziemy silniki benzynowe (109-306 KM) oraz wysokoprężne (116-190 KM), nie zabrakło również wersji z napędem na wszystkie koła.
BMW serii 1 – opis wersji i cennik
3. X1 (90 290 szt.)
BMW X1 drugiej generacji (oznaczenie producenta: F48) zostało oficjalnie przedstawione podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w 2015 roku, a cztery lata później przeszło lifting. Podstawowy SUV w gamie bawarskiego producenta występuje zarówno z napędem na przód, jak i na obie osie. Klienci mają do wyboru silniki benzynowe (136-178 KM) oraz wysokoprężne (116-231 KM), a także hybrydę plug-in (220 KM).
4. X3 (69 535 szt.)
BMW X3 trzeciej generacji (oznaczenie producenta: G01) zadebiutowało w 2017 roku, a w zeszłym roku doczekało się niewielkiego liftingu. W ofercie znalazło się miejsce zarówno dla wersji benzynowych i wysokoprężnych, jak również hybrydy plug-in. Na szczycie gamy znajduje się BMW X3 M Competition, które napędza 3-litrowy silnik o mocy 510 KM.
5. serii 5 (53 518 szt.)
BMW serii 5 w aktualnym wydaniu (oznaczenie producenta: G30) pojawiło się w sprzedaży w 2017 roku, a trzy lata później został pokazany model po liftingu, który wyróżnia się subtelnie odświeżonym wyglądem nadwozia oraz nowym systemem multimedialnym i bogatszą ofertą systemów bezpieczeństwa. Do wyboru silniki benzynowe (184-625 KM) i wysokoprężne (150-340 KM) oraz hybrydy plug-in (204-394 KM).
BMW serii 5 – opis wersji i cennik
6. X5 (45 728 szt.)
BMW X5 to przełomowy model dla bawarskiego producenta, ponieważ to właśnie on w 1999 roku dał początek nowej gamie SUV-ów. Czwarta generacja tego auta (oznaczenie producenta: G05) ujrzała światło dzienne w 2018 roku. Gama silnikowa obejmuje jednostki benzynowe i wysokoprężne oraz hybrydę plug-in. Nie zabrakło także topowej odmiany sygnowanej przez M GmbH.
7. serii 4 (30 219 szt.)
BMW serii 4 Coupe (oznaczenie producenta: G22) zadebiutowało w 2020 roku. Kilka miesięcy później pokazano serię 4 Cabriolet (G23), a w kolejnym roku do oferty dołączyła seria 4 Gran Coupe (G26). Paleta dostępnych jednostek napędowych zawiera silniki benzynowe i wysokoprężne. Zwieńczeniem gamy jest M4 Competition z 510-konnym silnikiem i napędem xDrive.
BMW M4 Competition kontra Porsche 911 Carrera – porównanie
8. X2 (28 508 szt.)
BMW X2 (oznaczenie producenta: F39) ujrzało światło dzienne w 2017 roku, a jego rynkowy debiut nastąpił w marcu 2018 roku. Opisywany SUV coupe bazuje na płycie podłogowej modelu X1, z którym dzieli także prawie całą gamę silnikową. Wyjątek stanowi topowa wersja M35i (306 KM), zarezerwowana wyłącznie dla BMW X2.
9. serii 2 Gran Coupe (27 608 szt.)
BMW serii 2 Gran Coupe (oznaczenie producenta: F44) zostało przedstawione w 2019 roku i stanowi bawarską odpowiedź na Mercedesa CLA. Sportowo stylizowany, czterodrzwiowy sedan z Monachium korzysta z platformy, na której bazuje także aktualna seria 1. Paleta dostępnych jednostek napędowych obejmuje silniki benzynowe (136-306 KM) i wysokoprężne (116-190 KM).
BMW serii 2 Gran Coupe – opis wersji i cennik
10. i3 (24 830 szt.)
BMW i3 (oznaczenie producenta: I01) jest na rynku od 2013 roku i do tej pory doczekało się tylko jednej większej modernizacji. W gamie tego modelu znajdziemy dwie wersje silnikowe – i3 (170 KM) oraz i3s (184 KM). Obie są wyposażone w baterię 37,9 kWh, która pozwala na przejechanie do 308 km. Według zapowiedzi produkcja tego modelu zakończy się w tym roku.
BMW i3s – test zużycia prądu w trasie
11. serii 2 Active Tourer / Gran Tourer (17 624 szt.)
BMW serii 2 Active Tourer (oznaczenie producenta: F45) to kompaktowy minivan, który zadebiutował na rynku w 2014 roku, a rok później ofertę uzupełniła wydłużona seria 2 Gran Tourer, mogąca pomieścić 7 osób. W ubiegłym roku światło dzienne ujrzała druga generacja tego modelu (U06). Wersja siedmiomiejscowa pozostaje bez następcy.
BMW serii 2 Active Tourer – opis wersji i cennik
12. iX3 (15 826 szt.)
BMW iX3 (oznaczenie producenta: G08) zostało zaprezentowane w 2020 roku i bazuje na X3 trzeciej generacji. Ten elektryczny SUV jest dostępny tylko w jednej wersji silnikowej – z 286-konną jednostką napędową umieszczoną przy tylnej osi. Akumulator o użytecznej pojemności 73,8 kWh zapewnia do 460 km na jednym ładowaniu.
BMW iX3 – opis wersji i cennik
13. X4 (15 074 szt.)
BMW X4 drugiej generacji (oznaczenie producenta: G02) zostało oficjalnie pokazane w 2018 roku i jest blisko spokrewniona z trzecią odsłoną X3 (G01). Oba auta łączy wspólna platforma oraz gama jednostek napędowych, choć z jednym zastrzeżeniem. W ofercie X4 nie znajdziemy wersji z napędem hybrydowym typu plug-in.
14. X6 (10 282 szt.)
BMW X6 zapoczątkowało modę na SUV-y w stylu coupe. Trzecia generacja tego modelu (oznaczenie producenta: G06) zadebiutowała w 2019 roku i dzieli podzespoły z aktualną odsłoną X5 (G05). Polscy klienci mają do wyboru cztery silniki benzynowe (333-625 KM) oraz dwa wysokoprężne (286-340 KM).
15. Z4 (7718 szt.)
BMW Z4 trzeciej generacji (oznaczenie producenta: G29) trafiło do produkcji w 2018 roku. W ofercie znajdziemy trzy wersje benzynowe – sDrive20i (197 KM), sDrive30i (258 KM) oraz M40i (340 KM). Jako ciekawostkę można dodać, że ten dwumiejscowy roadster powstaje w fabryce Magna Steyr w Austrii i dzieli podzespoły z Toyotą GR Supra.
BMW Z4 – oficjalne zdjęcia i informacje
16. serii 2 Coupe / Cabriolet (6969 szt.)
BMW serii 2 Coupe (oznaczenie producenta: F22) zastąpiło w 2014 roku serię 1 Coupe (E82), a w kolejnym roku zadebiutował Cabriolet (F23). W ubiegłym roku światło dzienne ujrzała druga generacja serii 2 Coupe (G42), która jest aktualnie dostępna z trzema silnikami benzynowymi (184-374 KM) oraz jednym wysokoprężnym (190 KM). Nowy model nie doczeka się już wersji z otwartym dachem.
BMW M2 Competition – nasz test
17. serii 8 (5819 szt.)
Pierwsze BMW serii 8 było oferowane w latach 1989-1999, a druga odsłona tego modelu została pokazana w 2018 roku. „Ósemka” w obecnym wydaniu jest dostępna w trzech wersjach nadwoziowych – Coupe (G15), Cabriolet (G14) oraz Gran Coupe (G16). Topowe BMW M8 Competition ma pod maską 4,4-litrowe V8 o mocy 625 KM.
18. serii 7 (5411 szt.)
BMW serii 7 aktualnej generacji (oznaczenie producenta: G11/G12) zostało oficjalnie przedstawione podczas salonu we Frankfurcie w 2015 roku, a w 2019 roku pokazano kontrowersyjny model po liftingu, który otrzymał znacznie większe „nerki”. Gama silnikowa serii 7 obejmuje benzynowe oraz wysokoprężne silniki R6 i V8, a także hybrydy plug-in. Topowy wariant M760Li z motorem V12 zniknął z europejskiego rynku w 2020 roku.
19. X7 (5303 szt.)
BMW X7 (oznaczenie producenta: G07) zadebiutowało w 2018 roku i jest największym SUV-em w ofercie producenta z Monachium. Klienci mają do wyboru trzy wersje silnikowe – benzynowe xDrive40i (333 KM) i M50i (530 KM) oraz wysokoprężne xDrive40d (340 KM).
20. iX (4104 szt.)
BMW iX (oznaczenie producenta: I20) zostało zaprezentowane w 2020 roku i jest największym SUV z napędem elektrycznym w gamie bawarskiej marki. W ofercie znajdziemy trzy wersje silnikowe – xDrive40 (326 KM, zasięg do 425 km), xDrive50 (523 KM, zasięg do 630 km) oraz M60 (540 KM, zasięg do 563 km).
21. serii 6 Gran Turismo (1304 szt.)
BMW serii 6 Gran Turismo (oznaczenie producenta: G32) zadebiutowało na rynku w 2017 roku. Od strony technicznej ten samochód jest blisko spokrewniony z aktualną serią 5. Gama silnikowa modelu składa się z dwóch silników benzynowych (258-333 KM) oraz trzech wysokoprężnych (190-340 KM).
22. i4 (615 szt.)
BMW i4 zostało przedstawione w ubiegłym roku i jest odpowiednikiem serii 4 Gran Coupe z napędem elektrycznym (dlatego też oba modele otrzymały identyczne oznaczenie – G26). Klienci mają do wyboru dwie wersje silnikowe – eDrive40 (340 KM, zasięg do 590 km) oraz M50 (544 KM, zasięg do 520 km).
BMW i4 kontra Tesla Model 3 – porównanie
23. i8 (58 szt.)
BMW i8 było produkowane w latach 2014-2020, a klienci mieli do wyboru dwie wersje nadwoziowe – Coupe (I12) oraz Roadster (I15). Ten futurystycznie wyglądający samochód został wyposażony w dwa silniki – benzynowy 1.5 R3 napędzający tylne koła oraz elektryczny przy przedniej osi. Moc systemowa tego układu wynosi 374 KM (przed liftingiem z 2018 roku – 362 KM).
Dane: JATO Dynamics