Szumnie zapowiadaną nowością od Lamborghini okazał się Huracan EVO RWD Spyder. Dowiedz się więcej o tym włoskim superaucie.
Słoneczna pogoda i złagodzone obostrzenia związane z koronawirusem zachęcają do przebywania poza domem. Naszym zdaniem jednym z najlepszych (i najbezpieczniejszych obecnie) sposobów na spędzanie czasu na świeżym powietrzu jest podróż najnowszym Lamborghini ze złożonym dachem. Pomarzyć zawsze warto!
Na początku tego roku producent z Sant’Agata Bolognese przedstawił tylnonapędowego Huracana EVO RWD Coupe, który zastąpił dotychczasowy model LP580-2 RWD. Wczoraj poznaliśmy wersję z otwartym dachem, bazującą na tym aucie.
Lamborghini Huracan EVO RWD Spyder – dane techniczne, moc, zużycie paliwa
„Sercem” Spydera jest benzynowy silnik 5.2 V10, rozwijający 610 KM i 560 Nm. Dwusprzęgłowa skrzynia o 7 przełożenia przekazuje moc na tylne koła. Huracan EVO RWD Spyder waży 1509 kg, o 33 kg mniej niż wersja z napędem na wszystkie koła. Rozkład mas pomiędzy osiami wynosi 40/60 (przód/tył). Osiągi? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,5 s, od 0 do 200 km/h w 9,6 s, a maksymalna prędkość wynosi 324 km/h. Trochę wolniej zarówno od wersji Coupe, jak i czteronapędowej, ale trzeba przyznać – więcej niż wystarczająco. A ile to pali? Według danych producenta średnie zużycie paliwa to 13,9 l/100 km (WLTP).
Huracan EVO RWD Spyder został wyceniony na 175 838 euro, czyli ok. 800 000 zł (bez podatków). Tyle należy zapłacić, aby móc cieszyć się Lamborghini z miękkim dachem, który można złożyć w zaledwie 17 sekund, także podczas jazdy z prędkością do 50 km/h.