Jeep Compass (2020)

Odświeżony Jeep Compass przeszedł prawdziwą rewolucję i nie chodzi tu o jego wygląd. Dowiedz się więcej na ten temat.

Jeep Compass w swoim drugim wydaniu trafił do Europy w 2017 r., a teraz doczekał się liftingu. Przy okazji przeniesiono produkcję tego modelu z Meksyku do zakładów FCA w Melfi na południu Włoch. Czym wyróżnia się ten kompaktowy SUV po modernizacji?

Jeep Compass (2020)

Podobnie jak w przypadku Alfy Romeo Giulia i Stelvio, wizualne zmiany ograniczyły się głównie do nowej palety kolorów i nowych wzorów obręczy kół. W ofercie odświeżonego Compassa pojawiło się 5 nowych lakierów: kość słoniowa Ivory, czerwony Colorado Red, niebieski Blue Italia, niebieski Blue Shade i zielony Techno Green Metallic, a każdy z nich jest dostępny z czarnym dachem. Klienci mogą wybrać także jeden z 6 nowych wzorów felg aluminiowych.

Z kolei pod maską dotychczas stosowane jednostki napędowe ustąpiły miejsca nowym, turbodoładowanym silnikom 1.3 o mocy 130 KM lub 150 KM, które spełniają wymagania normy Euro 6D Final i są wyposażone w filtr GPF. Słabsza jednostka jest łączona z 6-biegową manualną skrzynią, a mocniejsza – z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową DDCT. Ponadto dostępny jest również zmodernizowany silnik wysokoprężny z rodziny MultiJet II o pojemności 1,6 litra i mocy 120 KM. Ta odmiana korzysta z 6-biegowej ręcznej skrzyni. Wszystkie warianty występują z przednim napędem.

Jeep Compass (2020)
Nowość w samochodzie z automatyczną skrzynią: tryb Sport, który usztywnia układ kierowniczy, wyostrza reakcje przepustnicy i pozwala silnikowi „wkręcać się” na wyższe obroty.

Uzupełnieniem oferty będą modele 4xe z napędem hybrydowym typu plug-in, w których 1,3-litrowy silnik benzynowy współpracuje z jednostką elektryczną i dostarcza łącznie 190 KM lub 240 KM. W tej wersji moc jest przekazywana na wszystkie koła. Hybrydowy Jeep Compass pojawi się w salonach w drugiej połowie tego roku.

Charakterystykę pracy zawieszenia i układu kierowniczego w zmodernizowanym modelu bardziej dopasowano do oczekiwań europejskich klientów. Nowe amortyzatory z zaworami FSD (selektywna częstotliwość tłumienia) pozwalają ograniczyć przechyły nadwozia.

Jeep Compass (2020)

Nowością we wnętrzu Compassa po liftingu jest zmieniona roleta bagażnika, co dwukrotnie podkreślono w materiale prasowym. To z pewnością przydatne rozwiązanie, ale potencjalnych nabywców bardziej może zainteresować nowy system multimedialny z 7-calowym ekranem (za dopłatą wyświetlacz o przekątnej 8,4 cala), który zapewnia użytkownikowi dostęp do usług Uconnect Services. Po zainstalowaniu aplikacji My Uconnect np. na smartfonie lub smartwatchu możemy m.in. zdalnie sprawdzić parametry auta, odblokować lub zablokować drzwi, włączyć światła i zlokalizować samochód.

Jeep Compass (2020)
Compassa po liftingu można zamienić w hotspot WiFi.

Ponadto na liście wyposażenia znalazł się pełny zestaw systemów bezpieczeństwa, obejmujący m.in. system ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning), system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LaneSense Departure Warning), system monitorowania martwych pól widzenia oraz system wykrywania obiektów na drodze cofania (Blind Spot Monitoring oraz Rear Cross Path Detection).

Jeep Compass (2020)

Zobacz również:

Porównanie 12 kompaktowych SUV-ów

Oceny czytelników
[Głosów: 6 Średnia: 3]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here