NowościAktualnościJeep Renegade i Jeep Compass z nowym silnikiem

Jeep Renegade i Jeep Compass z nowym silnikiem

Do gamy Jeepów Renegade i Compass wkrótce dołączy nowa wersja hybrydowa. Dowiedz się więcej na temat odmiany e-Hybrid.

Jeep zrobił kolejny krok w kierunku pełnej elektryfikacji swojej gamy modelowej. Już niedługo w ofercie Renegade’a i Compassa obok wersji 4xe z napędem hybrydowym typu plug-in pojawi się całkowicie nowy wariant e-Hybrid z benzynowym motorem wspomaganym przez jednostkę elektryczną, ale bez możliwości ładowania akumulatora z zewnętrznego źródła prądu.

Hybrydowy układ napędowy w Jeepach Renegade i Compass e-Hybrid obejmuje turbodoładowaną jednostkę benzynową 1,5 l o mocy 130 KM i maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm, a także system BSG (Belt Starter Generator, czyli rozrusznikoalternator) oraz 48-woltowy silnik elektryczny o mocy 20 KM i momencie obrotowym 55 Nm (135 Nm na wejściu do skrzyni biegów). Napęd jest przekazywany na przednie koła za pośrednictwem nowej, 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej.

Według zapowiedzi odmiana e-Hybrid zapewnia nawet o 15% niższe zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla w porównaniu z dotychczas oferowanymi wersjami benzynowymi. To zasługa m.in. układu hamulcowego z funkcją Intelligent Brake System, który pozwala na odzyskiwanie energii podczas zwalniania („e-Coasting”) i hamowania („Regenerative Braking”), ładując w ten sposób akumulator.

Jeepy Renegade i Compass e-Hybrid mogą również przemieszczać się tylko przy użyciu jednostki elektrycznej, gdy silnik benzynowy nie pracuje. W tym celu przygotowano kilka trybów pracy „EV capabilities”:

  • e-Launch – samochód uruchamia się w trybie elektrycznym, także podczas ruszania np. na skrzyżowaniu
  • e-Creeping – podczas jazdy z niewielkimi prędkościami samochód może poruszać się wyłącznie w trybie elektrycznym (od 0 km/h do prędkości uzyskiwanej przy wolnych obrotach silnika benzynowego na 1. biegu lub na wstecznym)
  • e-Queueing – samochód może poruszać się w korku ulicznym, zatrzymując się i ruszając w trybie elektrycznym
  • e-Parking – podczas parkowania może być wykorzystywany wyłącznie napęd elektryczny

Wraz z odmianą e-Hybrid w gamie kompaktowych Jeepów zadebiutuje nowa edycja specjalna Upland. Z zewnątrz wyróżnia się ona nadwoziem w kolorze Matter Azur z kontrastowym, czarnym dachem oraz aluminiowymi obręczami kół (17-calowymi dla Renegade i 18-calowymi dla Compass). Dodatkowo uwagę zwraca wykończenie MetaKrome w kolorze brązowym na obramowaniu grilla i na zderzakach oraz specjalna naklejka na pokrywie silnika.

W kabinie wersji Upland dominują materiały pochodzące z recyklingu, które znajdziemy na podsufitce, matach podłogowych oraz tapicerce wykonanej z przędzy Seaqual powstającej z przetworzonego plastiku zebranego w oceanach. Ponadto w modelu Renegade niektóre z czarnych plastikowych paneli i elementów zastosowanych we wnętrzu są wykonane z tworzyw sztucznych używanych wcześniej w reflektorach samochodowych, natomiast w Compassie z tego samego materiału zrobiono panele drzwi i deskę rozdzielczą.

Sprawdź również:

Jeep Renegade 4xe – opis wersji i cennik

Jeep Compass 4xe – opis wersji i cennik

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji