Ćwierć wieku temu Polonez Caro nadal był jednym z najpopularniejszych nowych aut na polskim rynku. Sprawdź, ile wówczas kosztował samochód produkowany w warszawskiej FSO.
W 1996 roku pierwsze miejsce w statystykach sprzedaży nowych aut w Polsce należało do Fiata 126el, powszechnie zwanego Elegantem, jednak w dwóch poprzednich latach to FSO Polonez Caro królował na liście bestsellerów. Samochód z Żerania był już wówczas nie pierwszej młodości, ale jego niepodważalną zaletę stanowiła stosunkowo niska cena zakupu. Ile dokładnie kosztował wtedy nowy Polonez Caro? Odpowiedź znajdziecie poniżej.
FSO Polonez Caro – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Na przełomie lat 1996-1997 klienci mieli do wyboru trzy wersje silnikowe. Wszystkie miały oczywiście tylny napęd.
Silniki benzynowe:
- 1.6 GLi (78 KM) z 5-biegową skrzynią manualną, prędkość maksymalna: 150 km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 7,9 l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 9,9 l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 10,2 l/100 km
- 1.4 GLi (103 KM) z 5-biegową skrzynią manualną, prędkość maksymalna: 160 km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 6,6 l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 9,8 l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 9,5 l/100 km
Silnik wysokoprężny:
- 1.9 GLD (69 KM) z 5-biegową skrzynią manualną, prędkość maksymalna: 140 km/h, zużycie paliwa przy 90 km/h: 5,1 l/100 km, zużycie paliwa przy 120 km/h: 7,5 l/100 km, zużycie paliwa w cyklu miejskim: 6,9 l/100 km
FSO Polonez Caro – cena
Poniżej prezentujemy ceny obowiązujące na przełomie lat 1996-1997. Warto dodać, że w tym samym czasie przeciętne wynagrodzenie wynosiło 873 zł miesięcznie, co oznacza, że najtańszy nowy Polonez Caro kosztował wówczas równowartość 23 średnich pensji.
Ceny poszczególnych wersji silnikowych:
- FSO Polonez Caro 1.6 GLi – 19 900 zł
- FSO Polonez Caro 1.4 GLi – 25 400 zł
- FSO Polonez Caro 1.9 GLD – 24 600 zł
FSO Polonez Caro – wyposażenie dodatkowe
Lista wyposażenia dodatkowego Poloneza Caro:
- lakier metalizowany – 550 zł
- felgi aluminiowe z importu (CIMEX, RIAL) – 880 zł
- felgi aluminiowe krajowe (TIP-TOP) – 640 zł
- alarm z blokadą zapłonu i centralnym zamkiem – 870 zł
- centralny zamek – 320 zł
- auto-alarm CIMEX – 670 zł
- blokada dźwigni zmiany biegów CAR-LOCK – 290 zł
- malowanie zderzaków (przód i tył) na kolor nadwozia – 230 zł
- malowanie lusterek zewnętrznych na kolor nadwozia (2 szt.) – 50 zł
- tapicerka INTER-GROCLIN Relax – 330 zł
- stylizacja ORICIARI (bez malowania) – 1190 zł
- stylizacja ORICIARI (malowana) – 1360 zł
- wspomaganie układ kierowniczego – 800 zł
- układ hamulcowy LUCAS do Poloneza Caro 1.9 GLD – 650 zł
- siedzenia przednie podgrzewane – 250 zł
- elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne – 140 zł
- elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne – 110 zł
- elektrycznie podnoszone szyby drzwi przednich – 490 zł
- szyby Antisol (montowane zamiast szyb bezbarwnych) – 190 zł
Redakcja poleca: