Trwa sezon urlopowy, a w związku z tym wiele osób decyduje się na dłuższe podróże samochodem. Dalekie wyprawy wiążą się nie tylko z koniecznością zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa oraz komfortu sobie i bliskim, ale także z przewożeniem obszernych bagaży czy planowaniem najbardziej optymalnej trasy. Nad takimi kwestiami nieustannie pochylają się projektanci samochodów Skody.
Wsiadając do Skody Enyaq, można odnieść wrażenie, że ten model powstał właśnie w celu odbywania dalekich, wakacyjnych wypraw. Choć nie jest to największy SUV z portfolio marki, oferuje bardzo dużo przestrzeni dla wszystkich pasażerów. To zasługa nowej, charakterystycznej dla aut elektrycznych konstrukcji z zupełnie płaską podłogą bez tunelu środkowego oraz wydłużoną kabiną. We wnętrzu auta „ukryto” także wiele praktycznych rozwiązań, takich jak: wygodne schowki, kieszenie na telefon komórkowy czy opcjonalne, rozkładane stoliki. Również w bagażniku o pojemności 585 l znajduje się wiele udogodnień usprawniających codzienne użytkowanie, takich jak: specjalne haczyki i uchwyty czy elektrycznie sterowana pokrywa – funkcja niezwykle wygodna, np. podczas pakowania bagaży.

Wielofunkcyjny system informacyjno-rozrywkowy
Skoda Enyaq jest wyposażona w nowoczesny i wielofunkcyjny system multimedialny z asystentką głosową. Jego elementem jest aplikacja Skoda Connect, umożliwiająca sterowanie autem za pomocą telefonu i np. zdalne włączenie klimatyzacji jeszcze przed rozpoczęciem podroży, aby samochód zdążył się schłodzić. Co ważne, w razie wypadku, system automatycznie łączy się ze służbami ratowniczymi.
Aplikacja do ładowania i mapa stacji
Klienci Skody mogą korzystać z aplikacji Powerpass, która pomaga ładować auto zarówno w miejscach publicznych, jak i w domu, za pomocą wallboxa. Z kartą Powerpass wszystkie dane dotyczące ładowania i płatności znajdują się w jednej aplikacji. System zapewnia również dostęp do sieci szybkiego ładowania IONITY. Dodatkowo producent wprowadził niedawno w aplikacji nowe funkcje Powerpass Map, oferujące szybki i wygodny dostęp do kompleksowych informacji o publicznych punktach ładowania. Aplikacja poinformuje kierowców o godzinach otwarcia stacji, liczbie punktów ładowania w pobliżu czy obowiązujących cenach. System pokazuje stacje, z których można korzystać w ramach sieci Powerpass, obejmującej aktualnie ponad 500 tys. punktów ładowania w całej Europie, ale także te poza nią. Użytkownicy mogą również wystawiać opinie odwiedzonym punktom, aby ułatwić wybór innym kierowcom.
Zaawansowane systemy wspomagające
W ofercie Enyaqa znajduje się wiele innowacyjnych systemów ułatwiających prowadzenie auta i zwiększających bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Przykład: system Travel Assist, który łączy w sobie kilka różnych funkcji, m.in. utrzymywanie pojazdu na wybranym pasie, kontrolowanie ograniczeń prędkości oraz bezpieczne przemieszczanie się w korku. Ciekawym rozwiązaniem jest automatyczne zmniejszanie prędkości przed zakrętem. Układ antykolizyjny Front Assist zawczasu wykrywa prawdopodobne kolizje i ostrzega przed nimi kierowcę oraz uruchamia hamulce. Aby móc bezpiecznie wysiąść z samochodu, system Exit Warning monitoruje teren za oraz po bokach auta w odległości aż 35 m. Funkcja Emergency Assist wykryje natomiast, że kierowca nie trzyma rąk na kierownicy, i w razie potrzeby włączy światła awaryjne oraz zatrzyma auto.

Panoramiczny dach i cisza
Dodatkową zaletą podróży Skodą Enyaq jest panoramiczny dach o powierzchni 1 metra kwadratowego, który wpuszcza do wnętrza dużo światła. Jego szyba została wykonana z przyciemnionego szkła, dzięki czemu minimalizuje nagrzewanie się kabiny, zwiększając przy tym wrażenie przestronności wnętrza. W połączeniu z wyjątkowo cichą pracą silnika, świetnym przyspieszeniem oraz bardzo komfortowym i płynnym prowadzeniem każda trasa pokonywana SUV-em Enyaq stanie się czystą przyjemnością. A rosnąca gęstość sieci ładowania oraz nawigacja planująca podróż z uwzględnieniem postojów na ładowanie sprawiają, że dalekie wyprawy elektryczną Skodą nie należą już do wyzwań.
zapomnieliście dodać o najważniejszym. trzeba ją ładować dość często a przede wszystkim długo i przy małej liczbie ładowarek więc taki Kodak daje też szansę na ergonomiczna podróż z mnóstwem długich postojów dzięki czemu mamy możliwość wyprostować nogi , poćwiczyć a nawet iść na fitness czekając godzinkę na swoją kolej ładowania a następnie lądując. nic ino brać,same aututy