Skoda świętuje wyprodukowanie trzymilionowego SUV-a – czarnego Kodiaqa w wersji Sportline, który zjechał z linii produkcyjnej w fabryce w Kvasinach. Pierwszy SUV, model Yeti, pojawił się w 2009 r. Później zadebiutowały Kodiaq, Karoq i Kamiq, a także elektryczny Enyaq.
W 2009 roku Skoda wprowadziła na rynek swój piąty ówczesny model – Yeti. Kompaktowy pojazd miał cechy typowe dla SUV-ów. Jego produkcja zakończyła się w 2018 roku, po zbudowaniu ponad 684 tys. egzemplarzy. Od Yeti zaczął się długofalowy sukces kampanii SUV-ów Skody.

– Wyprodukowanie trzech milionów SUV-ów od 2009 roku to fantastyczne osiągnięcie dla całego naszego zespołu. To dowód ewolucji preferencji klientów i naszej elastyczności w zaspokajaniu ich potrzeb. Obecnie prawie 50% dostarczanych przez nas pojazdów to SUV-y. Nasza misja jest więc jasna: jesteśmy całkowicie zaangażowani w elektryfikację naszej linii SUV-ów i dostosowanie zakładów produkcyjnych do tego celu – mówi Andreas Dick, członek zarządu Skody ds. produkcji i logistyki.
Największy SUV Skody
We wrześniu 2016 roku zadebiutował Kodiaq. Po dwóch latach od jego premiery wprowadzono wariant Kodiaq RS – pierwszego SUV-a w sportowej rodzinie Skody. Do tej pory wyprodukowano ponad 841 tys. egzemplarzy modelu, który jest największym SUV-em w portfolio producenta.
W październiku Skoda zaprezentuje drugą generację modelu Kodiaq (główne zdjęcie przedstawia egzemplarz w kamuflażu), która trafi na rynek z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, a także jako hybryda plug-in o zasięgu w trybie elektrycznym na poziomie około 100 kilometrów. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w materiale z pierwszych jazd testowych nową Skodą Kodiaq.
Dynamiczny rozwój produkcji
W 2017 roku Skoda zaprezentowała kompaktowy model Karoq, który szybko stał się fundamentem całego portfolio po Octavii oraz Kamiqu – jak dotąd wyprodukowano go w liczbie ponad 705 tys. egzemplarzy. W ubiegłym roku Karoq zyskał odświeżony design, a w jego budowie uwzględniono zrównoważone materiały.
Wejście do segmentu miejskich SUV-ów
Od chwili swojej premiery w 2019 roku miejski SUV-a Kamiq trafił w ręce ponad 537 tys. nabywców. Ten sukces ten zapewnił mu miano najlepiej sprzedającego się SUV-a Skody w latach 2021 i 2022. W sierpniu producent zaprezentował Kamiqa po liftingu, udoskonalonego w zakresie wzornictwa, bezpieczeństwa i łączności.

Przyszłość jest elektryczna
We wrześniu 2020 roku Skoda rozpoczęła kluczowy moment swojej strategii elektromobilności, wprowadzając na rynek SUV-a Enyaq – pierwszy model produkcyjny oparty na modułowej platformie MEB dla pojazdów elektrycznych. W styczniu 2022 roku dołączył do niego wariant Enyaq Coupé, charakteryzujący się bardziej sportowym designem. Do tej pory w fabryce w Mladej Boleslavi wyprodukowano blisko 167 tys. egzemplarzy rodziny Enyaqa.

Modele Kamiq, Enyaq i Enyaq Coupé są produkowane w zakładzie w Mladá Boleslav, podczas gdy Karoq i Kodiaq zjeżdżają z linii fabryki w Kvasinach. Ponadto producent buduje swoje SUV-y w Chinach, Indiach, Ukrainie czy Słowacji.