Współpraca reklamowaSkoda świętuje okrągły jubileusz swoich SUV-ów. A już w październiku nowy Kodiaq

Skoda świętuje okrągły jubileusz swoich SUV-ów. A już w październiku nowy Kodiaq

Skoda świętuje wyprodukowanie trzymilionowego SUV-a – czarnego Kodiaqa w wersji Sportline, który zjechał z linii produkcyjnej w fabryce w Kvasinach. Pierwszy SUV, model Yeti, pojawił się w 2009 r. Później zadebiutowały Kodiaq, Karoq i Kamiq, a także elektryczny Enyaq.

W 2009 roku Skoda wprowadziła na rynek swój piąty ówczesny model – Yeti. Kompaktowy pojazd miał cechy typowe dla SUV-ów. Jego produkcja zakończyła się w 2018 roku, po zbudowaniu ponad 684 tys. egzemplarzy. Od Yeti zaczął się długofalowy sukces kampanii SUV-ów Skody.

skoda-yeti_a089d475-1920x1280
Skoda Yeti (2009-2018) mimo niewielkich wymiarów zewnętrznych była przestronna i funkcjonalna – to m.in. zasługa pudełkowatego nadwozia oraz „vanowatych” tylnych foteli z wszechstronną regulacją i możliwością demontażu.

Wyprodukowanie trzech milionów SUV-ów od 2009 roku to fantastyczne osiągnięcie dla całego naszego zespołu. To dowód ewolucji preferencji klientów i naszej elastyczności w zaspokajaniu ich potrzeb. Obecnie prawie 50% dostarczanych przez nas pojazdów to SUV-y. Nasza misja jest więc jasna: jesteśmy całkowicie zaangażowani w elektryfikację naszej linii SUV-ów i dostosowanie zakładów produkcyjnych do tego celu – mówi Andreas Dick, członek zarządu Skody ds. produkcji i logistyki.

Największy SUV Skody

We wrześniu 2016 roku zadebiutował Kodiaq. Po dwóch latach od jego premiery wprowadzono wariant Kodiaq RS – pierwszego SUV-a w sportowej rodzinie Skody. Do tej pory wyprodukowano ponad 841 tys. egzemplarzy modelu, który jest największym SUV-em w portfolio producenta.

W październiku Skoda zaprezentuje drugą generację modelu Kodiaq (główne zdjęcie przedstawia egzemplarz w kamuflażu), która trafi na rynek z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, a także jako hybryda plug-in o zasięgu w trybie elektrycznym na poziomie około 100 kilometrów. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w materiale z pierwszych jazd testowych nową Skodą Kodiaq.

Dynamiczny rozwój produkcji

W 2017 roku Skoda zaprezentowała kompaktowy model Karoq, który szybko stał się fundamentem całego portfolio po Octavii oraz Kamiqu – jak dotąd wyprodukowano go w liczbie ponad 705 tys. egzemplarzy. W ubiegłym roku Karoq zyskał odświeżony design, a w jego budowie uwzględniono zrównoważone materiały.

Wejście do segmentu miejskich SUV-ów

Od chwili swojej premiery w 2019 roku miejski SUV-a Kamiq trafił w ręce ponad 537 tys. nabywców. Ten sukces ten zapewnił mu miano najlepiej sprzedającego się SUV-a Skody w latach 2021 i 2022. W sierpniu producent zaprezentował Kamiqa po liftingu, udoskonalonego w zakresie wzornictwa, bezpieczeństwa i łączności.

SUVy Skody produkcja 2023
Łączna dotychczasowa produkcja SUV-ów Skody i zdjęcie zakamuflowanego Kodiaqa czwartej generacji.

Przyszłość jest elektryczna

We wrześniu 2020 roku Skoda rozpoczęła kluczowy moment swojej strategii elektromobilności, wprowadzając na rynek SUV-a Enyaq – pierwszy model produkcyjny oparty na modułowej platformie MEB dla pojazdów elektrycznych. W styczniu 2022 roku dołączył do niego wariant Enyaq Coupé, charakteryzujący się bardziej sportowym designem. Do tej pory w fabryce w Mladej Boleslavi wyprodukowano blisko 167 tys. egzemplarzy rodziny Enyaqa.

Škoda Enyaq Coupe produkcja
Jak dotąd Skoda zbudowała blisko 167 tys. elektrycznych Enyaqów. Na zdjęciu – wersja Coupe z opadającym dachem.

Modele Kamiq, Enyaq i Enyaq Coupé są produkowane w zakładzie w Mladá Boleslav, podczas gdy Karoq i Kodiaq zjeżdżają z linii fabryki w Kvasinach. Ponadto producent buduje swoje SUV-y w Chinach, Indiach, Ukrainie czy Słowacji.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji