Cupra el-Born

Cupra el-Born to pierwszy w pełni elektryczny samochód tej hiszpańskiej marki. Dowiedz się więcej na temat tego usportowionego „elektryka”.

Podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego w Genewie Seat zaprezentował swoje pierwsze auto elektryczne – model el-Born. Hiszpański „elektryk” bazuje na płycie MEB (korzystają z niej m.in. Volkswagen ID.3 oraz Skoda Enyaq), a jego premierę zapowiedziano na IV kwartał tego roku. Teraz dowiedzieliśmy się, że Cupra stworzy własną wersję tego modelu, która zadebiutuje w 2021 r.

„Cupra el-Born łączy w sobie najważniejsze cechy charakterystyczne dla naszej marki. W porównaniu do prototypu dopracowaliśmy design, dzięki czemu samochód stał się jeszcze bardziej dynamiczny i sportowy” – zaznaczył Wayne Griffiths, CEO Cupry i wiceprezes Seata ds. sprzedaży i marketingu. – „Wprowadziliśmy też kilka dodatkowych rozwiązań technologicznych, zapewniających jeszcze większą wydajność. Nasz model to dowód na to, że połączenie elektryfikacji ze sportowym charakterem daje doskonałe wyniki.”

Zapewnienie el-Bornowi sportowej dynamiki było głównym celem inżynierów Cupry. Czy to się udało? Przedstawiciele hiszpańskiej marki postanowili nie trzymać nas w całkowitej niepewności i uchylili rąbka tajemnicy na temat osiągów nowego modelu.

Cupra el-Born

Cupra el-Born ma przyspieszać do 50 km/h w zaledwie 2,9 sekundy. Ile czasu zajmie jej osiągnięcie „setki”? Na taką informację musimy jeszcze poczekać. Wiemy za to, że za sprawą akumulatora o pojemności 77 kWh (82 kWh brutto, o 20 kWh więcej niż w Seacie) elektryczna Cupra przejedzie do 500 km bez „tankowania”. Z kolei dzięki funkcji szybkiego ładowania wystarczy 30 minut uzupełniania „elektronów”, by zasięg wzrósł o 260 km.

Z myślą o tym modelu przygotowano nową wersję adaptacyjnego zawieszenia (DCC Sport), które automatycznie dostosowuje się do każdych warunków drogowych, zapewniając przy tym sporą przyjemność z prowadzenia. Natomiast we wnętrzu Cupry el-Born znajdziemy m.in. kubełkowe fotele i kierownicę z przyciskami służącymi do wyboru trybu jazdy.

Oceny czytelników
[Głosów: 2 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here