Cupra Born doczekała się dziś oficjalnej prezentacji. Zobacz z bliska nowego, elektrycznego hot hatcha i zapoznaj się z pierwszymi wrażeniami.
W lipcu ubiegłego roku otrzymaliśmy pierwsze zdjęcia elektrycznej Cupry Born, a dziś nadszedł długo wyczekiwany moment – oficjalna premiera tego modelu. O ile sam wygląd auta od dawna nie stanowił tajemnicy, o tyle zagadkę stanowiły jego dokładne parametry. Teraz już wszystko wiadomo i możemy podzielić się najważniejszymi informacjami o pierwszym w pełni elektrycznym samochodzie marki Cupra.
„Cupra Born to nowe otwarcie na całym rynku samochodów elektrycznych” – zaznacza Wayne Griffith, CEO Cupry. – „Z jednej strony to poważny wkład w ograniczenie emisji CO2 i wyjście naprzeciw europejskim regulacjom. Zarazem jednak model, dzięki atrakcyjnemu designowi, sportowej zrywności i zasięgowi ponad 500 km odpowiada na oczekiwania młodych kierowców, którzy chcą wziąć udział w elektrycznej transformacji.”
Cupra Born będzie dostępna w czterech wersjach silnikowych, które różnią się mocą (maksymalny moment obrotowy dla wszystkich odmian jest taki sam, wynosi 310 Nm) oraz pojemnością baterii. Na początek do sprzedaży trafią dwa słabsze warianty, a topowe odmiany wjadą do salonów dopiero w przyszłym roku. Wszystkie wersje mają tylny napęd.
- 150 KM z akumulatorem o pojemności 45 kWh, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 s, zasięg: do 340 km
- 204 KM z akumulatorem o pojemności 58 kWh, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,3 s, zasięg: do 420 km
- 231 KM z pakietem e-Boost oraz akumulatorem o pojemności 58 kWh, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,6 s, zasięg: do 420 km
- 231 KM z pakietem e-Boost & Range oraz akumulatorem o pojemności 77 kWh, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,0 s, zasięg: do 540 km
Wczoraj przedstawiliśmy 5 głównych założeń, które towarzyszyły projektantom Cupry podczas prac nad modelem Born. Styliści zdecydowali się m.in. na całkowicie nowy kształt przednich reflektorów oraz LED-owy pas świetlny rozciągający się przez całą szerokość tyłu auta. Dynamiczną sylwetkę podkreślają kompaktowe rozmiary – bazująca na platformie MEB Cupra Born mierzy 432,2 cm długości, 180,9 cm szerokości i 153,7 cm wysokości, a jej rozstaw osi to 276,7 cm.
Sportowy charakter Borna uwydatniają także m.in. nisko umieszczony wlotu powietrza z obramowaniem w kolorze miedzi, wyrazista linia progowa ciągnąca się po bokach samochodu oraz atrakcyjne wzory obręczy kół, dostępne w sześciu wariantach o średnicy 18, 19 i 20 cali. Klienci będą mieli do wyboru 6 kolorów nadwozia: szary Vapor Grey, biały Glacial White, srebrny Geyser Silver, czerwony Rayleigh Red, szary Quasar Grey oraz niebieski Aurora Blue, stworzony specjalnie dla modelu Born.
We wnętrzu Cupry Born na podróżujących z przodu czekają kubełkowe fotele pokryte tapicerką z innowacyjnej tkaniny SEAQUAL. Materiał ten pochodzi z recyklingu i jest wytwarzany z plastiku zebranego z mórz, oceanów i plaż. Ponadto będzie można również wybrać opcjonalne wykończenie tapicerki i boczków drzwi materiałem DINAMICA, który został stworzony z mikrowłókien przyjaznych dla środowiska.
Na liście wyposażenia Borna znajdziemy m.in. dedykowaną, sportową kierownicę Cupra, wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością oraz system multimedialny z 12-calowym ekranem dotykowym oferujący zaawansowane funkcje łączności (m.in. Apple CarPlay i Android Auto). Nie zabraknie także nowoczesnych systemów asystujących, takich jak predykcyjny tempomat ACC, system rozpoznawania znaków drogowych czy Travel Assist.
Według zapowiedzi Cupra Born trafi do sprzedaży w Polsce w czwartym kwartale 2021 roku. Na razie zachęcamy do obejrzenia pierwszej recenzji tego elektrycznego hot hatcha, która pojawiła się na kanale Autogefuhl: